• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lillstoran skrev 2012-05-25 15:58:05 följande:
    Sunseed - som jag har skrivit vid flera tillfällen tidigare så håller jag verkligen tummarna för dig och hoppas att det funkar nästa gång.

Vilken tur att de inte hittade något vid hysteroskopin, hade varit ännu värre om de hade hittat något som ytterligare hade försvårat det, samt att du fick pencilin så snabbt. Man ska ha respekt för infektioner, de kan orsaka att det blir ännu svårare.

Jag håller alla tummar jag kan! 
    Tusen tack. Ja, jag är tacksam att dom satte in antibiotika. En infektion kan ge ärrbildning i livmodern. Jag har allt gott att säga om mottagandet och noggrannheten när jag kom in till jourläkarna på Kvinnokliniken. Det var en underläkare, hon var extremt noggrann och bra och ville även ha en second opinion från ett proffs innan hon släppte iväg mig. Jag gillar unga läkare som har lite driv och engagemang och är lite mer öppna. Glad
  • Sunseed
    Mamma gås skrev 2012-05-28 18:02:05 följande:

Tack för alla hejjarrop Solig

Bengalen - Jag tänker att det inte behöver vara så att dom som får ut många ägg har hög stimuleringsdos. Nu fick ju inte jag ut extremt många ägg men fler än 5-10 ägg som du pratade om och jag har haft Puregondos på 150ie i 4 dgr, 175ie i 6 dgr och 100ie i 2dgr. 
    Men jag tänker den kraken som fick ut 44 ägg, hon lär ju känna sig rejält svullen i buken Tungan ute 

Grattis Mamma gås! Vilken skörd!
  • Sunseed
    Mamma gås skrev 2012-05-28 18:13:04 följande:
    Sunseed - Jag tänkte på dig när vi åkte igenom Falun. Undrar var du bor å hur du har det? Solig Om vi har sån tur att det blir återinföring på lörd kanske vi kan få till en liten snabbis dejt? Skrattande

Det är den bästa skörden som vi fått, de andra ggr har vi legat stadigt på 10-11 å befruktningsgrad på ca 35-40 %. Det som vore roligt är om det är bra kvalité på äggen. Då går ju självklart mina funderingar kring om det är för att jag käkat 7-Keto + DHEA och Inofolic + Melatonin... För sista gången jag gjorde ett färskförsök var förra året i januari så rent fysiskt borde äggen var färre tänker jag.. 
    På lördag är vi faktiskt hemma vad jag vet. Skrattande Det är bara att höra av dig om det faller så väl in.

Otroligt spännande vad som händer framöver. Jag håller alla tummar för dig/er. 
  • Sunseed
    Mamma gås skrev 2012-05-29 11:08:57 följande:
    Haha... Kan inte sluta skratta!! Är glad å chockad!! Kliniken ringde och berättade att 16 ägg av de 19 ägg som de fick ut är befruktade!! Jag har ju inte ens fått ut så många förut!! Återinföring på lördag kl 11.10.

Berättade att jag käkat DHEA och hon blev jätteintresserad och skulle föra det vidare till läkaren. Mkt intressant tyckte hon eftersom resultatet är så markant jmf med tidigare.

germany - Jag väntar på mina svar, hoppas att de kommer inom de närmsta dagarna.   
    Tjohej vilken värpgås du är.. Grattis. Vilket enastående resultat!!! 
  • Sunseed
    Mamma Gås - Vi är hemma på lördag, slå en signal om ni vill komma och fika! Vi bor 4 km från centrum, ca 7 minuter med bil. Önskemål på dryck till fikat? Kaffe, te, saft, juice? Glad

Maryhe - Skönt att det har gått bra. Tänkte på dig efter nyheterna om jordskalv i Italien. Och vad skönt att ni har en bra plan för kommande IVF. Det låter väldigt bra med CFC. Ju mer ni skriver desto mer sugen blir jag. Det är lagom långt borta för att vara praktiskt genomförbart just nu med tanke på hundar, jobb och annat.

Tuvalina - Underbart att ÄL kommit igång så pass snart. För mig tog det flera månader efter min första IVF. Däremot så tycker jag inte om alls att du känner dig slutkörd. Hoppas att du kan hitta kraft någonstans. Hjärta

Nu Syskon - Grattis till fint VUL!  Solig

Myran - Kloka ord. Det är lätt att glömma bort livet, det där som fortgår runt omkring, när man är inne i en tung IVF-period. Vi ska göra som ni, njuta och ha semester innan nästa försök och försöka släppa hetsen lite. Nåja, hemmaförsök blir det, men jag känner att det är skönt att landa lite emellan TROTS att åldern talar emot att man ska landa.

Fjällsippan - Jag känner igen mig i det du skriver. Vi har genomgått en stor omorganisation på jobbet. Jag har fått fler personer att arbeta tillsammans med och det är en massa nya rutiner som måste till. Det är skitjobbigt men skitkul. Men man orkar liksom inte hänga med riktigt ute på nätet. Men Lycka Till med försöket i sommar!

hemulen - Lycka till på återbesöket. Hoppas att ni får det besked ni vill ha. Solig

Ego: Avslutade min megapenicillin/antibiotika-kur igår (fem piller om dagen i höga styrkor). Spöke Nu har jag börjat med en efterkur föreslagen från kloka Zin här inne. Dom hade inte Canesten på Apoteket (slut - kanske fler som läst här och handlat slut på sortimentet?) Skrattande så jag köpte Pevaryl istället (men SKIT vad det svider av salvan). När den kuren är klar kör jag två veckor där jag varvar Lactal Balans och Ovesterin (för att få tillbaka fin miljö av progesteron och östrogen). Där är vi idag.

Jag kommer att få ÄL ett par dagar innan sommarstängt på kliniken, och eftersom vi har blastisar i frysen som är 5-6 dagar så hinner vi inte sätta in före sommaren. Därför väljer vi att ta vara på livet, ha semester, njuta och åka till västkusten minst två veckor för sol och bad i augusti. När vi är tillbaka bokar vi första bästa tid efter ÄL för insättning/FET. Om de två blastisarna vi har kvar inte ger något så blir det CFC.

Kram till er alla som har orkat läsa så här långt.. 
    {#emotions_dlg.flower} 
  • Sunseed
    Tuvalina skrev 2012-05-30 18:05:48 följande:
    Kära ni, här har ni en utmattad själ. Sitter i jobb-bilen och gråter hejdlöst. Orkar knappt lyfta armarna! Kommer nog åka hem snart och sjukskriva mig. Har läkartid 7 juni. Bara det inte är kroniskt trötthetssyndrom eller något annat tok som också påverkar immunförsvaret. Känner mig lätt subfebril... Förmodligen är det utmattningssyndrom men jag är rädd att det är någon allvarlig sjukdom.
    Vet du vad. Jag tycker att du ska sjukskriva dig. Det finns inget som är viktigare än att du ska må bra. Det är inte värt att bita ihop och kämpa och sitta gråtandes i en jobb-bil. Tänk på dig själv. Gå hem. Vila. Försök hitta kraft någonstans. Sov. Gråt. Skratta. Läs. Surfa. Bada. Sola. Gör vad som helst för att tanka dig själv igen. Jag tror att du behöver det. Hjärta
  • Sunseed
    finafina skrev 2012-05-31 20:48:49 följande:
    Tack söta, jepp ska prata med någon... tungt just nu...men hoppas det vänder...
    Ja... Jag känner också rent spontant att du kanske ska försöka träffa någon att prata av dig med. Jag känner igen känslorna och jag vet att det är otroligt lätt att hamna i en liten depression när man går igenom det vi gör. Försök hitta någon att prata med, för även om vi finns här så kanske det inte riktigt räcker när man faktiskt känner att man är i en liten kris. Hjärta
  • Sunseed

Vad som är rätt och fel i tillskott kan nog ingen riktigt svara på. Min personliga inställning är att jag vill inta så lite som möjligt eftersom alla mediciner vi stoppar i oss påverkar våra inre organ, som i sin tur kan påverka vårt mående och förmågan att få barn. Levern får ju jobba som en liten galning med alla dessa kemikalier vi puttar i oss. Om jag hade träffat en riktigt duktig TCM:are så hade jag kanske kunnat tänka mig att inta rena örter under en period för att stärka upp vissa delar av mig, men jag skulle vara försiktig med att blanda för många olika saker. Det finns nog ingen som vet hur det egenligen påverkar kroppen i långa loppet.

• Sunseed

finafina... En manlig bekant till mig önskade oss alla kvinnor grattis på mors dag. Han menar på att vi är förebilder med eller utan biologiska barn. Hjärta
    Ladda batterierna och kom tillbaka när helst du vill. Och du, vilken klok man du har.

Bengalen och Syskon nu - Håller tummarna för er!  

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?