Mamma Gås - Vi är hemma på lördag, slå en signal om ni vill komma och fika! Vi bor 4 km från centrum, ca 7 minuter med bil. Önskemål på dryck till fikat? Kaffe, te, saft, juice?
Maryhe - Skönt att det har gått bra. Tänkte på dig efter nyheterna om jordskalv i Italien. Och vad skönt att ni har en bra plan för kommande IVF. Det låter väldigt bra med CFC. Ju mer ni skriver desto mer sugen blir jag. Det är lagom långt borta för att vara praktiskt genomförbart just nu med tanke på hundar, jobb och annat.
Tuvalina - Underbart att ÄL kommit igång så pass snart. För mig tog det flera månader efter min första IVF. Däremot så tycker jag inte om alls att du känner dig slutkörd. Hoppas att du kan hitta kraft någonstans.
Nu Syskon - Grattis till fint VUL!
Myran - Kloka ord. Det är lätt att glömma bort livet, det där som fortgår runt omkring, när man är inne i en tung IVF-period. Vi ska göra som ni, njuta och ha semester innan nästa försök och försöka släppa hetsen lite. Nåja, hemmaförsök blir det, men jag känner att det är skönt att landa lite emellan TROTS att åldern talar emot att man ska landa.
Fjällsippan - Jag känner igen mig i det du skriver. Vi har genomgått en stor omorganisation på jobbet. Jag har fått fler personer att arbeta tillsammans med och det är en massa nya rutiner som måste till. Det är skitjobbigt men skitkul. Men man orkar liksom inte hänga med riktigt ute på nätet. Men Lycka Till med försöket i sommar!
hemulen - Lycka till på återbesöket. Hoppas att ni får det besked ni vill ha.
Ego: Avslutade min megapenicillin/antibiotika-kur igår (fem piller om dagen i höga styrkor).
Nu har jag börjat med en efterkur föreslagen från kloka Zin här inne. Dom hade inte Canesten på Apoteket (slut - kanske fler som läst här och handlat slut på sortimentet?)
så jag köpte Pevaryl istället (men SKIT vad det svider av salvan). När den kuren är klar kör jag två veckor där jag varvar Lactal Balans och Ovesterin (för att få tillbaka fin miljö av progesteron och östrogen). Där är vi idag.
Jag kommer att få ÄL ett par dagar innan sommarstängt på kliniken, och eftersom vi har blastisar i frysen som är 5-6 dagar så hinner vi inte sätta in före sommaren. Därför väljer vi att ta vara på livet, ha semester, njuta och åka till västkusten minst två veckor för sol och bad i augusti. När vi är tillbaka bokar vi första bästa tid efter ÄL för insättning/FET. Om de två blastisarna vi har kvar inte ger något så blir det CFC.
Kram till er alla som har orkat läsa så här långt..