• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Underverket - Grattis! Vi behöver lite härlig och glad inspiration! Underbart! Solig

Lillstoran - Det låter ju väldigt lovande. Men jag förstår om du vill ta det med ro så länge. Jag håller tummarna!

• Sunseed
    hitcher skrev 2012-05-18 22:50:30 följande:
    Ego: Jag slapp inte alls sjukhus och cytotec. Nu är väckarklockan ställd på mitt i natten eftersom jag måste lämna dottern hos barnvakt innan jag ska vara där kl 08. Men känner mig ändå ganska positiv. Kroppen gav åtminstone det här embryot en chans. Och nu när det inte var livskraftigt nog så tar kroppen hand om det också - nästan på en gång efter att jag slutat med medicinerna. Naturen verkar fungera och jag tror att det "bara" handlar om att få tillbaka rätt embryo. 
    Åh vad jag tycker om din inställning. Du är en stark kvinna. {#emotions_dlg.flower}
  • Sunseed
    Nu Syskon skrev 2012-05-19 21:06:38 följande:
    Nu kanske jag sticker ut hakan, men ibland så handlar det om att bida sin tid. Om man har fått bra resultat med en viss metod med flera ägg med toppresultat så kanske det bara handlar om att vänta in rätt cykel. Själv fick jag dottern efter tre försök med samma metod, korta metoden Menopur 375 och Orgalutran. Jag har med samma metod fått blandade resultat från tre befruktade ägg till tio från 1 toppembron till 4. 1 fullgången graviditet, 1 ma,1 missfall och 8 ruvningar med blödningsstart på dag 10-11. Vad jag vill säga med detta är att det faktiskt kan vara rätt metod trots minus på stickan men andra faktorer som gör att det inte lyckas just denna gång. Jag har efter dottern provat lite av varje som komplement, Ludmillas kur, Trombyl, Prednisolon, Inofert, Bidrottninggel, D vitamin, Fiskolja plus att jag gett mannen zink ,magnesium, Argiplex, Carnitin allt i lite olika komibnationer och över tid inget har gjort någon som helst skillnad för resultatet. Det har blivit bättre och sämre resultat med och utan alla kost tillskott. Möjligen gjorde Ludmillas kur nytta efter denna fick jag plus men ingen fullgången graviditet. Varför säger jag detta; för att jag tror att det kanske finns fler än mig här som känner viss stress över; vad skall jag prova härnäst för att maximera mina chanser att lyckas, och det kanske inte är det som behövs utan "bara" några försök till. Tyvärr har man inte en aning. Ha inte dåligt samvet och känn stress över att du inte vet vad du ska ta dig till. Strategin för dig kanske är att fortsätta i samma spår. Vi är alla olika.
    Fantastiskt bra inlägg.. Tack!
    Ibland kanske man bara vill för mycket...
  • Sunseed

En fråga... Har någon fått problem i dom nedre regionerna efter en hysteroskopi?
    Det har gått kanonbra fram tills igår. Först kändes det som att det var ryggskott på gång (och det är inte ovanligt med mitt diskbråck). Idag fortsätter ryggsmärtorna, men jag har även ont som i livmodern.

Ingen direkt förhöjd temp (37.5) och inga flytningar. Och givetvis går det inte att få tag på Kvinnokliniken. Har provat sedan 15.00. 

• Sunseed
    Sunseed skrev 2012-05-21 16:19:57 följande:
    En fråga... Har någon fått problem i dom nedre regionerna efter en hysteroskopi?
    Det har gått kanonbra fram tills igår. Först kändes det som att det var ryggskott på gång (och det är inte ovanligt med mitt diskbråck). Idag fortsätter ryggsmärtorna, men jag har även ont som i livmodern.

Ingen direkt förhöjd temp (37.5) och inga flytningar. Och givetvis går det inte att få tag på Kvinnokliniken. Har provat sedan 15.00. 
    Ni kan bortse från det här. Jag ringde 1177 som ordnade en jourtid imorgon bitti efter att ha pratat med bakjouren på KK. Om det blir värre ska jag komma in ikväll. Så nu vilar jag med Alvedon och Ipren enligt instruktion. Glad
  • Sunseed
    MissBoring skrev 2012-05-21 17:34:33 följande:
    Vad skönt att du får hjälp!!!
    Jag hade liksom inga tips att komma med Skäms 
    SoligSkrattande
  • Sunseed

Sådärja! Fem pencillinpiller om dagen i 7 dagar blev det. Två olika sorter. En liten infektion och lite vätska i buken.

• Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-05-22 15:44:28 följande:
    Beklagar Vi4 Gråter 

Sunseed: vad bra att du fått penicillin!
    Ja, tänk att det tänkte jag också. Någon möda för dom tre timmarnas väntan. Solig
    Vad var det man kunde använda för att bygga upp sig själv där nere sedan? Finns det något receptfritt? Fasen, det här är perfekt inför sommarens hemmaförsök. Skrattande
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?