• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Susanne70 skrev 2011-09-28 20:09:49 följande:
    Hej Tjejer!!!

Tänkte bara höra lite med er alla som skriver här inne på tråden... hur gamla är ni och hur har er läkare reagerat på o vilja bli gravid vid 40 års ålder???? alltså jag tog mig i kragen o fick komma till min gyn på sjukhuset i dag.. pga att vi vill göra ett sista ivf i falun ganska så snart.. blir ju snart 41 år ju!!!!!
     Pratade lite om att jag behöver hjälp med att få bukt på min mens som kommer på tok fööööör ofta!   och att vi fortfarande inte har lagt ner detta med en bebis.... blev så besviken när hon skriver ut mini piller och helst skulle vilja sätta in en leonova spiral pga. min endometrios.... typ allt annat än det jag ville :( är så lessen o besviken då jag förstår att ja börjar va för gammal men mini piller liksom?????
    Hur gamla är ni ???? är 40-41 föööör gammalt att ens tänka på en bebis (haar en 16 åring som kom utan hjälp)
     Hade så gärna velat ha en till liksom.....

sanne   
    Hej och välkommen till helt rätt ställe för dig Glad! Vi är en hel bunt tjejer precis i din ålder som kämpar att få en liten via IVF. Jag själv fyllde 41 i söndags och plussade på mitt 10:e IVF nu i september. Spana in vår lista ett par sidor tillbaka i tråden så får du se en hel hög tjejer som är gravida som är lika gamla som du och jag och även äldre 42-43 år. Så nej det är inte försent däremot får man kämpa rätt rejält med läkarna här i Sverige som verkar stirra sig blinda på ålder...

Har du gjort IVF i Falun tidigare?

Själv har jag efter några inledande försök på Ackis i Uppsala gått över till CFC i Köpenhamn där de har lite bättre inriktad och individuell behandling för oss lite äldre.

Du kommer säkert att få mycket respons här och fråga på bara så svarar vi så mycket vi kan.

Välkommen hit {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-09-28 20:31:43 följande:
    Stort grattis på födelsedagen underbara Zinfandel {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}SoligSoligSoligSoligHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaKyssKyssKyssKyss
    Men där ÄR du ju Inanna. JAg och Zin har oroat oss för dig i två dagar.
    Hur är det med dig? Kramar Hjärta 
  • Enya70

Ser att jag behöver uppdatera min ålder...

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 4 i Örebro
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 3 ET & 2 FET
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg Centro Promea Turin, Italien

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL ?, BIM 18/10, FET i november
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge...
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 FET i slutet på Okt
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9

***SPRAYAR*** 
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ivf3,SU,  spraystart 12/9

***SPRUTAR*** 

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, FET 21/9, TD 5/10 (Försök 6, Tidigare 3 ET + 2 FET och 2 MA)
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 10/10
    Maraki73, 37 (snart38) Göteborg, IVF2 ÄP 13/9 ET 15/9 TD 2/10 ( tidigare 1 ET+ 1 FET( fick MF)
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1: 22/9, TD 8/10
    Victoria71, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, ÄP 22/9, ET 24/9, TD 12/10
    Mia, 42 år, Göteborg, IVF2/FET2, TD 10/10, (TTD 7/10)

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    mamman0301 IVF2 Blekinge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8, TD 15/9,BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg 

• Enya70
    Boe skrev 2011-09-28 20:41:33 följande:
    Enya- jag känner att jag har lågt blodtryck & känner mig ofta svimfärdig. Fått lite risig hy också. Något illamående också. Trött som tusan.själv då? skönt att höra att du spyr;) ska ju vara ett gott tecken:) . Är fortfarande så glad för din skull. Unnar verkligen alla som vill minst ett barn. Tyckte liksom fler av Er att veckans TV program var lite platt men är man i IVF svängen vill man ju inte missa program som dessa. Ser fram emot underbara Renee Nybergs program 6 okt.kram
    Känner igen det där med svimfärdig. Och finnar och blemmor och trött Skrattande. Idag har jag bara spytt en gång så det är lugna puckar. Kram till dig {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Celin skrev 2011-09-28 20:42:24 följande:
    Tack, TD först den 10.e - fick dock en sparsam blödning idag men det känns på tok för tidigt för att det skulle vara mens, eller?? Man ska väl inte försöka lägga tolkningar i kroppen?
    Jag fick lite lite ljusrött blod på RD3 och sedan en liten ljusröd blödning som snabbt gick över i brunt på RD10
    På RD11 var allt borta och jag blev ju skraj att det var mensen redan då på RD10 men det var alldeles för tidigt för mig. Den brukar först komma på RD15-16 och nu kom den ju inte alls Skrattande.

Vilken RD är du på idag? Tror fortfarande hårt på dig! Kram {#emotions_dlg.flower} 
  • Enya70
    mamman030 skrev 2011-09-28 21:35:55 följande:
    Hej jo men det är väl ganska bra, hade en läskig ljusbrun flytning för ca 10 dagar sen , vilket höll på att skrämma livet ur mig. Men bm trodde inte att det var nån fara. Men jag är så nojjig nu, det är därför jag inte skrivit nåt härinne, jag vågar liksom inte tro att detta kommer att gå vägen. Har ju knappt några grav symptom heller, bara öm i tuttarna inget annat.

Jag har tid för vul den 4 oktober, gissa om jag är nervös för det. Du ska väl göra det på fredag? Så spännande för dig o se hur många det finns där innet:)
    Oj, förstår att du blev skrämd. Men om bm trodde det var bra så är det säkert det.
    Jag usch det är på fredag. Är skitnervös redan nu. Du får hålla tummarna för mig så gör jag samma för dig den 4e. Kramar
  • Enya70
    Celin skrev 2011-09-28 20:55:13 följande:
    RD 6 , tack/Kram
    Men då kanske det var en nidis Solig
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-09-28 21:15:51 följande:
    Enya, Zinfandel och alla andra! Det är OK med mig förutom att jag börjar bli mer och mer orolig inför ruvandet (jag gillar ordet Skrattande) ! Så underbart att ni bryr er så Hjärta! Jag har varit i Stockholm med min mamma sen i tisdags och kom hem nu på kvällen! Glömde ta med mig datorn. Lite dumt då det var fri uppkoppling på hotellrummmet Glad! Är skitnervös för hur det ska gå med Li och Lo. Känner lite molande i magen till och från (inga andra symptom)och proppar mig full med proggisar 3 ggr om dagen för att om möjligt kunna ruva lite längre. Nu börjar den jobbiga tiden med TPA (som jag knappt vågar ägna mig åt utan jag bara spolar ner pappret och blundar Skrattande)!!! BIM i slutet av veckan och TD om en vecka!
    Phew tjejen vad du skrämdes. Sååååå skönt att allt är fortsatt bra.
    Heja Li&Lo!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Victoria71 skrev 2011-09-29 08:24:48 följande:
    Den här ruvaren känner sig lite moloken ... det blev inget till frysen och jag känner absolut ingenting. Och jag vet att det finns såna som blir gravida utan att ha känt något alls innan, men ändå ... vilka chanser har jag liksom. Rynkar på näsan

Jag ska snart rycka upp mig men just nu är det lite tungt. 
    Usch det går så mycket upp och ner det här. Förstår hur du känner dig.
    Men vi ger inte upp om dig utan fortsätter hoppas och hålla tummarna Glad.
    Kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    myran6801 skrev 2011-09-29 07:41:06 följande:
    Enya, håller tummarna för fredag hårt. Spännande hur många små liv som e därinne! Jag gissar på två!

Kram alla!
    Tack för tummar Myran. Är sjukt nervös nu, huähhhh....
    Jag uppdaterar imorgon förmiddag. Kram
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?