• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Flyttar fram listan...

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten, ej bestämt när. 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.
    Mia, 42, Göteborg, IVF2/FET2 slutet av september
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 4 i Örebro

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL ?, BIM 18/10, FET i november
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge...
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 FET i slutet på Okt
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9

***SPRAYAR*** 
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ivf3,SU,  spraystart 12/9

***SPRUTAR*** 

***ÄP/ET***
    Victoria71, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, ÄP 22/9, ET 24/9

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. FET 8/9, TD nångång 20-25/9 ;)
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, FET 21/9, TD 5/10 (Försök 6, Tidigare 3 ET + 2 FET och 2 MA)
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 10/10
    Maraki73, 37 (snart38) Göteborg, IVF2 ÄP 13/9 ET 15/9 TD 2/10 ( tidigare 1 ET+ 1 FET( fick MF)
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1: 22/9, TD 8/10

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    mamman0301 IVF2 Blekinge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8, TD 15/9,BF 15 maj 2012
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 1 Centro Promea Turin, Italien BF 24 maj 2012

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

• Enya70
    Mamman - hur är läget med dig? Molvärk, illamående?
    När har du VUL? {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Maryhe skrev 2011-09-24 21:48:33 följande:
    Efter en vecka med hårt pluggande och sena nätter  för att komma ifatt 3 veckor (läser 3 olika kurser på totalt 100%) och  börjat som dagmamma på eftermiddagarna så har jag tyvärr fått missfall. Det blev en kortvarig lycka...

Började med kramper i magentrakten häromkvällen som strålade bak mot ryggen, nermot baken. Dagen efter kände jag inget i brösten men en kraftig värk i magen. Var och tog Hcg igen pga av order från gyn och det var inte alls som det skulle. Har inte börjat att blöda än, men det är nog helt kört. Brösten är mjuka som vanligt igen och gör inte ont. Ska till kliniken den 13:e oktober som eg. var bokad för VUL. Får se vad vi bestämmer, om vi ska gå direkt på de frusna äggen. De sa att det är ju svårt när mannen har så dåliga spermier, men att det var positivt för nästa försök att något hade fäst. Har nu svårt att plugga och ligger bara på soffan med frossa och gråter. Jag är så jävla ledsen. 
    Neeeeeeej Maryhe!!!
    Är så Gråter för din skull. Så skulle de ju INTE bli. Massor med kramar till dig Hjärta{#emotions_dlg.flower}.
    Var ledsen, gråt och kramas med mannen. Jag vet att du kommer igen och det kommer att lyckas för dig. Det tar bara lite extra lång tid.... Åh att det ska vara så förbaskat svårt.
  • Enya70
    Maryhe skrev 2011-09-25 00:13:16 följande:
    Ska prata med min gyn igen. Hon trodde att det skulle komma igång om någon dag, max en vecka men jag är faktiskt själv orolig att det kommer att ta längre tid. Kan förstå att det var hemska veckor Turild.... Det vill jag nog helst slippa att vara med om!!! Har fortfarande ont men inga symtom som helst på att börja blöda. Kanske ska gå via min husläkare istället så skriver han en remiss till sjukhuset.
    Maryhe, när jag inte hade börjat blöda på en vecka efter konstaterat MA så tvingade jag till mig en läkartid. Då fick jag Cytotec en tablett som ska hjälpa till att driva ut embryot. Så efter två dygn med jätteont men inte så mycket blod fick jag komma in igen för kontroll och mycket riktigt var det mesta kvar. Då fick jag beskedet att jag kunde få en tid två veckor senare för skrapning... Va fan...

Jag bokstavligen satte mig ner på golvet och började storgrina och sa att de fick ta hand om det där och då för jag pallade inte mer. Då la de faktiskt in mig och utförde skrapningen samma dag! Så det lönar sig att stå på sig och vara envis.

Inte så lätt när man är som mest utsatt men försök få en tid och få hjälp. Önskar jag var hos dig så jag kunde kramar om dig och pyssla om dig. Tänker på dig. Kramar! Hjärta 
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-25 12:10:01 följande:
    Enya: grattis på din födelsedag! Hoppas den bli underbar (trots att du inte fick den present du önskade..), njut av en vacker dag! SkrattandeSoligHjärta
    Tack Skrattande! Har fått frukost på sängen och skön (hrmm nåja)-sång av maken.
    Ska kurera min förkylning men får försöka ta mig ut en sväng i det fina vädret i alla fall.
    Har ju skrivit önskelista till Tomten så jag får hålla mig till jul för den bästa presenten Flört.

Kram Hjärta 
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-25 12:26:51 följande:
    Satsar på BF på din födelsedag nästa år Skrattande Skulle det funka..?! Skrattande
    Det blir ju perfekt! Och så går du några dagar över tiden så hamnar du på din egen födelsedag.
    Hamnar du någonstans där mittemellan så träffar du min mans födelsedag (27/9)
    Jag tycker vi bokar upp det i almanackan helt enkelt! Tungan ute 
  • Enya70

Hur går det för våra ruvare Celin, Maraki och Mamma Gås? Hur mår ni? Hur har ni det?

• Enya70
    Boe skrev 2011-09-25 12:57:42 följande:
    Maryhe- åhhhh så tufft. Lider med dig! Gråt ut & samla sedan kraft för nästa försök. Zin- grattis i förskott snart måste det ju bara vara erur. Enya- hur mår du? Går du & småkikar på babygrejer etc?;) Själv tycker jag att det är ganska psykiskt jobbigt att gå & hoppas när man vet att det lätt kan gå åt skogen så här tidigt. Har typ googlat ihjäl mig på missfallsrisker etc. Så onödigt då man ändå inte kan påverka något. Är fortfarande helt symptomfri. Känner absolut inget. Tutarna små som vanligt och jag har tom gått ner ett kg. Lite tröttare än vanligt! Önskar verkligen att man kunde njuta mer men det törs jag ej. Men visst smygsurfar jag mella MA sidorna på tvlite babyfiltar etc:) Stor kramLite
    Nej, jag vågar inte ens småkika på babygrejer. Har satt det på on hold till åtminstone efter VUL. Har ju ett missfall bakom mig så jag vågar inte tänka så mycket framåt. 
    Däremot försöker jag njuta så mycket jag orkar av nuet.

Jag har en hel del molvärk och mår lite illa och är öm i tutarna och måste gå upp och kissa 3-4 ggr per natt. Känns skönt att känna detta då känns det lite verkligare i alla fall. När har du VUL? Jag har nu på fredag den 30:e.

Kram tjejen! 
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-09-25 13:32:23 följande:
    Enya - Grattis på födelsedagen Skål{#emotions_dlg.flower}Äpple!
    Tack söta du! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?