• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Slemmis - hoppas ert besök idag går bra och att du kan känna dig en liten aning lugnare efteråt. Uppdatera gärna när du kommit tillbaka

• Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-27 08:59:57 följande:
    Det kan man göra i Sverige också och det var en av de första sakerna jag sa till kliniken "hade man vetat detta hade man frusit ägg för 10 år sedan". Då berättade sköterskan att det diskuteras att erbjuda yngre tjejer men det är både etik- & lagerhanteringsfråga som måste lösas först, idag gör man det av andra anledningar. Men känner ni nån 25-åring så framför idén......
    Absolut ska jag göra samt sätta tonåringar i adoptionskö så de hunnit få ihop kötid ifall det skulle behövas senare...
  • Enya70
    Victoria71 skrev 2011-09-27 11:50:32 följande:
    Testdag 16? Men varför har de gett mig så länge som 20 dagar efter ÄP? 
    Det varierar från klinik till klinik. Allt emellan 14-21 dagar
  • Enya70
    callimero skrev 2011-09-27 12:03:49 följande:
    Vet inte om någon redan tipsat om denna ganska ok artikel i SvD:
    www.svd.se/opinion/brannpunkt/barnloshet-ar-i...#article-comments

Läs dock inte kommentarerna om ni inte vill att blodtrycket ska skjuta i höjden! Det är åsikter som dessa jag tyvärr befarar frodas när den krassa verkligheten och jämförelsen med förutsättningarna i andra länder kommer fram, vilket ojämnlik, totalt o-fluffigt t u-land Sverige är i fertilitetsdjungeln.
    Har läst nu oah artikeln är helt ok. Däremot har du rätt i det där med blodtrycket.

Fy fan vad arg jag blir SkrikandesDemon. Vad är det med folk egentligen som inte har någon som helst empatisk förmåga.
  • Enya70
    Maraki73 skrev 2011-09-27 12:53:58 följande:
    Hej Enya70.
    Läget är inte så bra tyvärr :(( Fick mens igår så det gick åt skogen denna gången oxå.. Väntar på samtal från

kliniken för att boka tid till läkaren och diskutera när jag ska börja med den långa metoden. 

Är allt bra med dig?

Neeeeeej, vad tråkigt! Skit också! Skönt att du orkar tänka framåt i alla fall. Hur många försök har du gjort? Har du provat olika stimuleringsprotokoll och mediciner?

Allt väl med mig tack! Spyr som en katt men det gör jag gärna ska jag säga...

Många kramar till dig!
  • Enya70

Flipp flipp Solig!

Goa fina Zin! Så otroligt jobbigt att bryta ihop men jag tror det är bra ibland. Så får man liksom ur sig en massa skit, ledsenhet och elände så kan man samla ihop sig sen och ta nya tag.
    Massor med spykramar till dig vännen Hjärta

• Enya70
    Maraki73 skrev 2011-09-27 18:48:20 följande:
    Tack så mycket !! Ser fram emot att börja proceduren igen :)) Har gett mig f-n på att jag ska ha barn, kommer inte ge upp tills jag lyckas.

kram
    Härlig inställning! Med den kommer du att lyckas förr eller senare {#emotions_dlg.flower}
    Kram!
  • Enya70
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-09-27 19:25:12 följande:
    Hej på er.. jo allt gick bra.. tyvärr är jag helt slut efter pressen med tentan.. gott nog är inte jag den enda som skrikigt och slitit håret...

Vi fick träffa samma läkare som vi hade under utredningen och hon kommer vara våran kontaktläkare, vilket känns jättebra för hon är lugn och väldigt snäll och trevlig.. lite stel bara men i dag skrattade hon faktiskt flera gånger åt våra torra skämt oss emellan

Hon gjorde et VUL IGEN.. gör ju det en gång i månaden nu för tiden och så räknade hon äggblåsorna och jag hade ungefär tio som iaf var räknebara så jag fick godkänt.

Sen fick vi träffa barnmorskan och gick info om medicineringen och inbokat tider... så nu är jag på g... 1 november ska jag börja spraya preliminärt återinsättning är preliminärt bokat till vecka 48... kan bli världens bästa julklapp alltså om vi har tur

Hon frågade om vikten men förtydligade att det var för att kunna dosera medicinen rätt... hon sa att visst är det BRA Om jag går ner mer i vikt.. men jag måste inte....
    Slemmis - det låter ju jättebra alltihop (utom att få vänta en cykel...).
    Hoppas det känns lite bättre nu. Kram!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?