• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Celin skrev 2011-09-25 17:52:08 följande:
    Grattis Enya, svårt att hålla reda på ÄP, ET etc och så kommer ni ihåg födelsedagar också, fantastiskt - jag fyller snart år jag med, men då har vi precis hunnit gå in i oktober funderar om jag ska tjuvtesta då men inte bestämt mig...
    Tack för grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Maryhe skrev 2011-09-25 19:34:09 följande:
    Var till apoteket nyss och man ska inte lita på vad man läser på internet alltid. 4 mg prednisolon = 5 mg prednison. Vid min klinik skriver man ut 12,5 mg prednison vid missfallsrisk vilket borde bli 10 mg prednisolon.
     De har samma behandlingsområde och effekt enda skillnaden är att prednisolon har en mer direkt verkan då det tas upp av kroppen direkt, medan prednison först måste omvandlas i levern och då inte ges om man har en leversjukdom.
    Låter 10 mg prednisolon som en vettig dos? Antar att jag får ta det nästa gång. Annars har jag ju det hemma Cool

Var egentligen där för att kolla tillskott för spermier och ägg, kom hem med L-Arginin. Den sort jag köpte är läkemedelsklassad och enligt bruksanvisningen så ska den användas till oligoastenospermia. Min sambo har ju även problem med morfologin, men då kanske detta kan hjälpa mot något i alla fall. Det ska höja rörligheten och antalet. rekommenderad dos 3*1,66 gram om dagen. Om vi ber om ett recept från vår läkare så kan vi få den billigare nästa gång.
    Skönt att läsa att ni tänker framåt och förbereder för nya försök. Envishet lönar sig definitivt.
    Kramar 
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-09-25 20:36:02 följande:
    Enya: GRATTIS på födelsedagen!Skål
    Tack så mycket!
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-09-25 20:38:06 följande:
    EGO: Förbereder mig nu för FET med blastis på onsdag. Tog första progesteronvaggisen ikväll. Har inte bestämt om jag skall ta x1 eller x2. Gillar verkligen inte progesteron. Usch!Rynkar på näsan
    Lycka till med FET! Håller tummarna!
  • Enya70
    Celin skrev 2011-09-25 20:42:09 följande:
    Här hemma hände ngt "märkligt" när jag natta sonen 4½ år för knappt en timme sen... han ligger o gosar i håret, som han brukar och så säger han "mamma, jag håller på att bli storebror" jag frågade vad han menade, men han var någon annanstans i tanken ... det kändes... läskigt, härligt och spännande
    Drömmer Så häftigt! Det måste ju betyda något.
  • Enya70
    linköping68 skrev 2011-09-25 21:24:40 följande:

Zinfandel: nej vad tråkigt! Men lite grattis till födelsedagen

Maryhe: Nej, nej, nej!!!!! Kramar om dig hårt!!

Enya: grattis på födelsedagen

Och lite glada hejarop till alla er andra.

Är lite lätt nere för allt elände överallt och för att jag aldrig får ordning på min kropp och blödandet. Har sedan januari blödit varannan vecka och har varit på kvinnokliniken så ofta att jag nu näst intill har klippkort. Men nej då allt ser sååå bra ut och det är inte ovanligt att ha mellanblödningar. VUL visar att allt är bra, så prover vägrar de att göra då allt är bra. Lyckades iaf tvinga till mig några prover då jag nästan hotade med att jag skulle stanna tills de gjort proverna. Men vad f***n, inte kan det vara som det ska att blöda varannan vecka? vet knappt vad som är mens eller mellanblödning. Och nu är det dags igen. Blir snart galen på detta!!!!!!  Att man ska behöva bli värsta bitchen innan de ens lyssnar på en och de funderingar, tankar och frågor man har. Min största oro nu är att jag kommit in i klimakteriet, men vad svarar de då...... Åh, nej de har jag inte. Det är jag för ung för. Prover för att se om jag har rätt? Neeeej, det behövs inte. Vi ser att allt är bra.
    Aaarrrgghhhhhh, någon giv mig styrka!!!!!

Tack för grattis!

Men åh vad förbannad jag blir. Klart de måste ta prover och ta reda på vad orsaken är. Man ska inte blöda varannan vecka så är det ju vara. Fasen att man alltid måste orka vara stark och påstridig och envis för att få bra vård. Blir så förbannad! Kramar till dig!
  • Enya70
    pp08 skrev 2011-09-25 22:36:18 följande:
    Zinfandel och Enya: grattis på födelsedagarna!!!

Trakigt med minus dock Zinfandel.

Maryhe: tråkigt att du blöder men jag läser att du redan tänker framåt. Det är bra.

Mamma gås: jag är också på RD3. Fick du 2-dagars eller 5-dagars embryo ? Jag har ett 2-dagars färskt ägg/embryo.
    Tack tjejen!

Håller tummarna för ditt ruvande!
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-26 08:16:07 följande:
    Drömde i natt att jag var på CFC för att bli patient hos dem. Svend gav mig offerten på 150 000 kr, (iofs för 3 försök..) för "ni kommer ju alla från 40-tråden så nu höjer vi priserna hehe" SkrattandeFlört
    Ha ha ha

Han skulle bara veta hur ofta vi nämner CFC och Svend. Vi borde få provision istället för att betala Skrattande
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-26 10:10:34 följande:
    Misstänker att det inte blir så många inlägg här mellan 20-21 ikväll ;) En tjej härifrån är med i programmet. Anteckna också nästa program på tv3 den 6 okt.
    Aha vad spännande. Måste helt klart titta. Glad
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-09-26 11:24:36 följande:
    Skrattande - men ärligt talat så hjälpte "Den Internationella Patientföreningen" mig att föra en vettig diskussion på gynbesöket, då jag kunde referera till behandlingslösningar från Italien och Frankrike. Dessutom var min läkare delvis insatt i olika behandlingsalternativ eftersom han själv åker på internationella konferenser. 
    Suveränt Fjällis! Den snor jag oxå tror jag Skrattande.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?