• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Celin skrev 2011-09-27 21:53:12 följande:
    Hej alla,

en pupo-uppdatering från mig - jobbat hela dagen, varit och sjungit på kvällen och ska krypa ner i säng strax för ytterligare en arbetsdag imorgon...oj, jag är inte van vid att jobba - men det är skönt att komma iväg.. men det innebär ju att jag inte kan sova middag som jag har gjort när jag varit hemma, jag är helt slut!

Jag reagerade idag på kören att jag fick känslan av att jag måste byta plats med den som står bredvid annars så kräks jag för hon som stod på andra sidan hade en sån fruktansvärd andedräkt, visst som hon luktade hade man ju kunnat bli spyfärdig iaf.

Jag har sen behandlingen haft svårt för mat, vilket sitter i fortfarande, inte sugen på ngt och inte direkt hungrig - sen kommer suget och paniken att jag måste ha ngt på en gång. Men när det gäller mat så, ngt som verkligen duger är taco/nachos men det kan man ju inte direkt äta varje dag.

Magen är stenhård, ska jag tacka proggisarna för det?

Tutarna ömmar fortfarande, när jag säger aj, säger maken tut - så vi har iaf en bra kommunikation just nu.

Men, nej - ska gå och krypa ner, ta varvet förbi köket och se om ngt lockar (fyllde just matlådan till imorgon med tacofärs....) toan satt jag på en bra stund när jag kom hem och så jag får leta fram en av topparna jag köpte medan jag vänta sonen och inte kunde ha bh och vänta på att det typ äntligen blir den tionde så jag kan få svar om det är önsketänkande verklighet.

Kram
    Celin - låter ju bra det där. Håller tummarna! När är det testdags? Kram
  • Enya70

Mamma Gås - hur är PUPO läget med dig såhär en knapp vecka efter FET? Hoppas allt är bra. Kramar och håller tummarna!

• Enya70
    Ida73 skrev 2011-09-28 10:26:03 följande:
    Hej!

Har tjuvläst lite i denna tråden. Har nyligen genomgått provtagning inför syskonförsök och det visade sig att mitt amh var uselt. Vi hetsade igenom 1 ivf där man inte fick ut några ägg alls. Ett sista desperat försök ledde faktisk till en graviditet även om jag har svårt att fatt att det är så. Fortfarande väldigt tidigt så vad som helst kan ju fortfarande hända.

När jag har läst i tråden verkar det ju som ni har bra koll på hur man gör på olika ivf kliniker. Är det någon som känner till att man  till "äldre kvinnor" som blir gravida ger progesteron extra länge för att minska missfallsrisk? Någon som vet doser och hur länge samt om det finna någon klinik i Sv som tillämpar det?  På min klinik förskriver de Crinone tom pos gravtest. Undrar om det kan påverka embryot på något sätt om man fortsätter längre?

Grattis till graviditeten Ida!!! Som andra också skrivit så ges extra progesteronstöd ofta fram till VUL och ibland tom v.12. Ofta 2 st om dagen. Kroppen tar bara upp det progesteron den behöver så det är inte farligt att ta extra proggisar. Kram och lycka till!
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-28 14:56:47 följande:
    Inanna: nu är det oroväckande tyst från dig, tycker inte om när du är så här tyst Rynkar på näsan
    Undrar också hur du har det Inanna? Kramar
  • Enya70

Ja må hon leva, ja må hon leva...
    Hura hurra hurra för Zin idag!!!

Grattis kära Zin på 40-årsdagen HjärtaSoligHjärta
  • Enya70
    Maryhe skrev 2011-09-28 14:21:57 följande:
    ordet ruva skulle det stå.

Skönt Turild att du känner att bebisen rör sig!

Ego: Har pluggat och suttit och pratat med grannfrun idag. Hon skickade mig till en erbosteria i Novi Ligure som drivs av ett gammalt par. Det är som en hälsokost affär men allt är baserat på örter. Hon sålde på mig torkade biologiska nässelblad att koka the på. Det ska driva ut alla gifter som ev kan finnas i kroppen och störa. Hon avrådde mig att dricka kaffe eller the på flera månader, inte ens koffeinfritt. Nu har jag ju inte gjort det men visst är jag sugen ibland. Sen krängde hon på mig spirulina tabletter som också ska rena och stärka kroppen. Det var bara att komma in och visa upp bebisen sen sa hon.  Vet inte om jag ska tro på såna här huskurer, men det kan väl inte skada eller? Det låter ganska ofarligt. Har nån hört att detta ska vara bra? 
    Har också hört om Spirulina men det smakar verkligen inte gott. Vad skönt att ha en väninna att prata med om allt du varit med om. fortsätt ta väl hand om dig.
    Kramar!
  • Enya70

Suveränt Mia! Och en blastis till och med. Nu håller vi tummarna ordentligt!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?