• kattenizze

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Och jag är sjukgymnast så jag kan se till att vi mår bra under behandlingarna!
    Jag är i fullständig chock, har idag fått reda på att vi väntar tvillingar, vilket jag iofs har misstänkt eftersom jag mår så illa, men ändå...Tänk er själva att gå ifrån ofrivillig barnlöshet under närmare 10 år och sen ha 3 barn nåt år före 40 (om det nu går hela vägen vilket jag verkligen verkligen hoppas). Så många känslor av obearbetad sorg, glädje naturligtvis, osv osv. Ska kontakta en jättebra kurator jag känner för att prata av mig. Alla är IVF-barn, helt bisarrt. Tack Dr Edwards!

• kattenizze

Tack alla ni för era gratualtioner, ni är bäst här helt enkelt.
     Zinfandel: Varför är LV:s råd förlegade? Vad tycker du man ska äta i stället? Jättenyfiken på dina kunskaper om du vill dela med dig dom!
    Nu väntar vi in fler plus i den här tråden eftersom alla snart ruvar känns det som!!
    Nu måste jag snart äta igen...

• kattenizze

El66: Menar du att du blev gravid naturligt? Se där, ÄNNU ett bevis på att ålder inte spelar ALL roll som vissa tycks tro. Helfränt!

• kattenizze

El66: Glömde visst att gratulera!
    Är det nån i den här tråden som vet hur stor chansen faktiskt är för tvillingar när man sätter in två embryon? Jag hade för mig att den bara var några procent?

• kattenizze

Zinfandel: Nä var inte tyst du. Jag tillhör inte de fettskrämdas skara, men har ju läst medicin och det vi får lära oss där går ju stick i stäv med dett fett-förespråkarna säger. Dessutom håller jag helt med dig om detta med lättfil, margarin och skit, det är bara tillsatser för att få ner fetthalten. Jag äter som mina icke-överviktiga farföräldrar gjorde, rejäl husmanskost med så lite tillsatser som möjligt. Precis, det borde vara tydligare fokus på skräpmat som chips och glass, än att äta lättfil...Som dessutom är äckligt.

• kattenizze

Ja, något mindre gungit!!!
    Kattenizze-sängliggande pga illamående-elände

• kattenizze

Jädrar vad många som är på g nu innan sommarstängningen, det är nog fullt ös på alla kliniker...tycker f.ö att det är märkligt med det lååånga sommaruppehållet, varför har man det egentligen? 4 veckor är väl helt ok, men tre månader nästan?
    Chichisita: Jag har också hört det där med att det ska vara bra att vara illamående, är det pga att HCG: et då är starkare? Varför är det bättre egentligen? Dum fråga kanske, men jag fattar nog inte riktigt varför....Varför måste du ligga stilla för egentligen? Är det för att minska missfallsrisken? Nåja, hoppas du får MASSOR med illamående, jag kan skeppa över en hel last till dig!!! När har du nästa VUL?
    Zinfandeln: Hur många blåsor hade du?

• kattenizze

Jätteintressant fråga om vilken mensdag man ska börja spruta, nu har det ju kommit nya rön att man ska sätta in orgalutranet på dag 5. Jag har startat en gång på dag 3 och en gång på dsag 2. Båda gångerna gjorde bedömingen efter VUL, vilket jag tycker är mkt bättre, då får ju läkaren god koll på hur slemhinnan ser ut t ex. Den gången jag startade på dag 3 fick jag missfall, den andra gången är jag då gravid med tvillingar.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?