• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Boe skrev 2011-05-18 19:54:17 följande:
    Ringde till CvL idag & på fredag får jag börja spruta. Hurra! Blev genast på bättre humör, då kanske helgen kan bli riktigt trevlig!!! Tycker dock att det är konstigt att de inte tar blodprover för att kolla nedregleringen vilket de gjorde på SH???
    Vad skönt, så blir du snart människa igen!
  • turlid70
    Fruttan2 skrev 2011-05-18 20:38:20 följande:
    Grattis Fjällsippan, vilket fint resultat! Jag hoppas verkligen att den svåra biten blir lätt denna gången så att de boar in sig!

Och grattis Enya, jag håller tummarna för att de blir fint befruktade!

Boe - härligt med sprutstart snart!

Sorry att jag höll er på sträckbänken hela dagen idag Jag åker till jobbet så tidigt på morgonen och sen har jag aldrig möjlighet att gå in här från jobbet. Jag tjuvtestade i morse. Hur mycket jag än stirrade, vände och vred gick det inte att inbilla sig att det skulle vara något plus där... Jag ska väl inte kasta in handduken helt ännu, det finns ju de som plussar senare... men man kan väl säga att den är halvsläppt... typ. Kände mig förstås besviken direkt efter testet. Detta är fjärde återföringen av toppenfina embryon, 2 ET och 2 FET (blastisar). Jag skulle så gärna vilja veta var det går fel, är det embryona, är det något jag gör, är det något i min kropp eller vad? Men jag vet ju att såna svar inte går att få. Fast jag tar det hela ändå med visst lugn och känner mig inte ledsen direkt. Vi har ju redan vunnit högsta vinsten en gång och hon fyller 3 år i morgon Jag känner att jag orkar fortsätta försöka ett tag till.

kram på er!
    Fruttan, det är för tidigt att testa. Ge inte upp hoppet än och testa igan om 2 dagar. Att jag plussade så tidigt som på BIM-5 känns ganska extremt måste jag säga, men de flesta plussar på BIM dagen eller efter! Jag håller tummarna allra hårdaste och grattis till dotter som fyller 3 år imorgon! Kramar till er!
  • turlid70
    Hönan skrev 2011-05-18 18:57:32 följande:
    Grattis alla ruvare o blivande!!! Har en fråga: Är det nån som vet nån tråd i forumet där det finns erfarenheter o man kan läsa lite om när man "fått det hemska samtalet mellan ÄP o insättning? T.ex hur kroppen reagerar o liknande? Känner att denna tråd just nu är för er ruvare o vill inte att ni ska bli smittade av mina frågor o störa er underbara ruvarstatussom jag så gärna vill ni ska lyckas med :) Må så gott!
    Tycker att det är så förbannad orättvist hur din behandling har gått till, vet inte om det går att bevisa något men jag skulle nog försöka prata med läkarna på CVL, istället för att de betalar till din läkare bör dem betala till dig eller erbjuda rabatt på nästa behandling. Lycka till!

Smittar gör du inte, det lovar jag dig, vi är immuna mot det här, så stanna gärna kvar med oss, det finns verkligen mycket kunskap här. Varma krammar.
  • turlid70

Kattenizze tack för ditt svar och spring och hopp. Vi hoppade inte, vi sprang ca 30-40 ca 8-10 gånger  och när vi gjorde det så hoppade hela min kroppshydda. Jag är så jävla uppsväld i magen att jag ser ut som en gravid i 5 månaden minst. Usch vad jag ogillar min kropp just nu.

Jobbigt med illamående, hör ru, men jag önskar mig inget annat just nu Skrattande

Hör ni, en tjej i en annan tråd har tagit samma hormoner som vi fast de gjorde ingen IVF, nu är hon gravid med trillingar! 3st hjärtan såg hon slå idag på UL, va vilken chock! Helt galet.

• turlid70
    Zinfandel skrev 2011-05-19 07:33:17 följande:
    Turild: du må tro att jag många gånger tänkt tanken att göra en komplett behandling på mig själv utan just själva IVFet.... Det är ju inte mediciner jag inte är van vid och då har man ju många,stora ägg och vet exakt när ÄL infaller......

Jag har också tänkt på det, men nu slipper jag det förhoppningsvis, chansen är 65% iaf för min åldersgrupp, scary värre.

Dessutom har jag inte menopur som räcker, fick för litet på receptet sist och använde från mina egna lager. Men den där tjejen gjorde det på ett kontrollerat sätt hos en gyn, så hon visste att hon hade 4 blåsor just då.
  • turlid70
    underverket 06 skrev 2011-05-18 22:20:41 följande:
    Turlid: Vet inte om jag grattat dig, men gör det nu. Stort grattis till + et!

Måste erkänna att jag är lite avundsjuk på alla ni som är igång med behandling o ruvar o tom blivit gravida några av er. Har inte ringt min samarbetsdoktor för att diskutera hur vi går vidare. Nästa IVF blir troligvis inte förrän til hösten för oss, iallafall inte förrän efter sommaren. Ev kommer jag o sambon gifta oss i sep. Inte spikat än, men troligen. Vi har pratat om det länge o han har friat för flera år sedan. Känns extra viktigt ur en juridiskt synvinkel i o med att vi  har ett barn tillsammans. Nu har jag bokat kyrkan till den 24/9, men sambon vet inget än. Tänkte berätta imorgon o hoppas att han tycker datumet är ok. Vill inte vänta till nästa sommar o skulle var kul att ha något annat att fokusera på än IVF.
    Tack vännen! Hade inte du något i frysen från sista försöket? Annars du ser, vi är lika gamla och du hade ju lyckats förut, så jag tycker att det finns stor chans att ni lyckas igen. Ekonomiska biten är inte rolig förstås, men vad gör man?

Mysigt med bröllop till höst och helt rätt att styra om tankarna litegrann. Kram!
  • turlid70
    Enya70 skrev 2011-05-19 09:22:23 följande:
    Kul! Det är ju jättestarkt! Du är GravidGravidGravid!
    Tack! Blir nojjig för det också att det är kanske är för starkt för tidigt, fy att man inte kan vara glad och nöjd nån gång Glad.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?