• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

kattenizze skrev 2011-05-19 10:32:03 följande:
    Turlid: Det kanske är enäggs!!  Det vore väl höjden av ironi det....
    Det kan vi ta Skrattande, men enäggs är "elaka" sägs det, så att jag hoppas lagom.
    Fjällsippan skrev 2011-05-19 10:19:40 följande:
    , men ett teststreck kan väl aldrig vara FÖR starkt. Grattis igen !!!

Tack igen Solig!
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-19 11:22:26 följande:
    Tack! De båda tidigare gångerna blev det 10 sprutdagar. Vill ju inte spruta kortare tid än så. Därför hoppas jag på ÄP tidigast tisdag!
    Hoppas att det verkligen blir så. Ska du göra ett till VUL?
  • turlid70

Det finns 2 metoder att välja mellan. Den längre erbjuds oftast till oss äldre. Då börjar man spreja på dag 21 i menscykeln för att nedreglera. När mensen kommer börjar man spruta 8-12 dagar för att stimulera äggproduktion, alltså först bromsar man sen gasar med andra ord, man har dock lite inbromsning med sprej under produktionen.

Den kortare metoden är det bara sprutor, både gas och broms samtidigt nästan direkt när din mens kommer.

• turlid70

Jag skulle se det som ett prov i urinröret, men om ni hade en kris nyligen då förstår jag att det är känsligt. Han har nog förstått att inte dumma sig fler gånger så att ta det lungt och prata med honom. Lycka till!

• turlid70
    Mia69 skrev 2011-05-19 14:14:48 följande:
    Åter från VUL dag 6. Hade ca 6 blåsor runt 10 mm samt en blåsa som verkat spåra ur lite och redan var 17 mm (samt många småblåsor som sist). Dr och jag var nöjda.Glad Lite färre blåsor än förra gången och det var planen. Ny kontroll på lördag och då får vi se hur många sprutdagar det blir. Hade 10 dagar sist som nog var för många (tror att typ 10 ägg hann pipa iväg).
    Bra resultat på VUL Mia, grattis! Om den ena smiter iväg så finns det ju 6 kvar och jag är övertygat att det blir fler ägg vid ÄP. Håller tummarna för din nästa steg.
  • turlid70

Enya, antar att ingen har ring till dig från sjukhuset idag, vilken lättnad. Stor lycka till imorgon!

Inanna, lycka till på vul imorgon. Som vanligt hålls det tummarna för er tjejer.

Kalimero, hur gick det idag, visst hade du ÄP idag? Hoppas att du mår bra och och resultatet är enastående.

• turlid70
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-05-19 17:10:05 följande:
    hFörvånad
    nuuuu förstår jag inte alls vad du menar Oskyldig

Med en förlamad man får man iaf jäävligt starka lårmuskler Drömmer
    Har inte förlamad mad, men näst intil. Nej då, så illa är det inte, men han har lidit av höftartros i många år (opererat nu ett år tillbaka), så att jag vet precis hur kvinnor får starka lårmuskler. Biceps har jag inte fått än, men det kanske är dags att jobba på det istället, jag kommer ju inte hoppa på honom som vid en glad gubbe på ÄL-sticka ett tag framöver :))

Ni är tokiga tjejer, bra med humör, det gillar vi Solig
  • turlid70

Jag är så fruktansvärt svullen i magen så det är hemskt, börjar få träningsvärk i skinnet liksom. Har läst om det och det verkar vara normalt i början så här, men normal ser jag deffinitivt inte ut som, folk kommer undra snart.

Kattenizze och ni andra, hade ni också svullen magen i början?

Ska ringa till kliniken imorgon och fråga om jag får minska intag av progresteronet, tror att det är biverkning och jag är "övestimulerat", typ.

• turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-05-19 21:45:18 följande:
    turlid, vilken ruvardag är du på nu? Jag blev väldigt svullen om magen runt RD 10, och tror att det främst beror på att embryot börjar ge hormonpåslag. På något sätt så vande sig kroppen efter någon vecka, och svullnaden gick ner. Jag skulle vara försiktig med att dra ner på progesteronet så tidigt i graviditeten, å andra sidan är 3 st/dag mycket (i Falun fick jag bara 2). Man kan ju bli överstimulerad när embryot har fäst, så glöm inte att dricka mycket vatten.
    RD11/12 beroende på hur man räknar och jag har haft det några dagar nu, men värst är det idag. Tack för ditt svar och tips om vatten.

Känner du nåt i magen så här långt?
  • turlid70
    Enya70 skrev 2011-05-20 00:11:02 följande:
    Nix inget telefonsamtal på min mobil idag utom från min man som fick en utskällning att han kan ringa på fasta telefonen istället för att skrämma ihjäl mig med att ringa på mobilen just idag {#emotions_dlg.djavulsk}.

Ena gången det blev utebliven ET för mig ringde de dagen innan men andra gången så ringde de samma dag som ET på förmiddagen så det blir några nervösa timmar imorgon förmiddag också.

Uj uj längtar till vi förhoppningsvis sitter på båten över till Helsingör i morgon vid lunch och det borde vara försent för ett återbudssamtal

gonatt alla
    Nej, inget samtal på förmiddag kommer idag heller. Idag blir en bra dag. Kram.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?