• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-05-04 17:03:34 följande:
    Ja du, en spontantgraviditet hade väl varit högsta vinsten - jag håller alla tummar & tår Kyss 
    Tack Hjärta! Vore härligt med spontangraviditet! När jag började försöka bli gravid för 19 månader sen trodde jag i min enfald (ännu ej påläst om fertilitet och ålder) att jag skulle bli gravid på första försöket pga min ytliga ungdom. Nu skulle jag verkligen se det som att vinna högsta vinsten om vi skulle lyckas på naturlig väg!
  • Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-05-04 18:27:25 följande:

Jamen det är väl ett himla tjat om ålder! När det faktiskt finns en massa andra faktorer som påverkar OCKSÅ. Ta bara mig själv som exempel, jag fyller 39 år i sommar och inte fanken har jag svårt att bli gravid pga min höga ålder, utan det handlar om andra saker. Som kanske hade förbisetts om jag t ex hade varit 40, då hade de bara gapat om min ålder, så enkelt att skylla på det...
    Inanna: En underbar bild! Garvade högt när jag läste om hur vi ser ut....Mirakel kan faktiskt ske,you know.

Tack vännen! Vi hoppas på mirakel nu för resten av oss nu! Varje litet barn som blir till är ju också ett mirakel i sig!
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-05-04 18:36:04 följande:
    Men Inanna!! Det gjorde du heeeelt rätt i Skrattande Vi kan inte sluta leva Skrattande Underbart att du låter mer positiv nu, det gör mig såå glad!! 

Åldersfixeringen: har även funderat på hur "svårt-att-bli.-gravid-forumet" kan påverka mig negativt, varför valde jag egentligen ett forum med sådan negativ klang..?! Varför skriver vi inte i "vi som är runt 40 och tänker bli gravida"?! Förmodligen inte sådana nyanser som avgör men ändå...... Drömmer
    Tack! Vinet gjorde nog ingen skada och smakade ganska gott kan jag erkänna! Förra veckan var ett rent helvete för mig på flera sätt så nu kan det liksom bara bli bättre. The only way is up ...Jag har faktiskt hopp om lösningar på en del av problemen nu. Och jag blev lite uppåt och på skämtsamt humör av det porlande vinet Skrattande! Kram kära Z Hjärta!
  • Inanna Li

Visst borde vi intala oss att vi tänker bli gravida istället för att fixera oss vid de "minimala" chanser vi tror att vi har bara pga åldern!

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-04 19:48:25 följande:
    Tack Inanna, du finns i mina tankar du med och jag hoppas att din mens inte dyker upp på länge länge. Ett mirakel väntar vi på just nu för plötsligt händer ju som det heter!
    Tack! Yes, yes, yes Hjärta ...
  • Inanna Li
    El66 skrev 2011-05-05 12:43:42 följande:
    Hejsan alla glada här. Brukar läsa tråden men har inte skrivit så mycket.

Jag är 40 och gravid. Dock ej genom IVF då jag plötsligt blev spontan gravid efter många IVF-försök Förvånad

Jag skulle vilja vara med här då jag känner mycket samhörighet med Er, går det bra?
    Varmt välkommen hit! Har nyligen grattat dig i en annan tråd och kommer ihåg dig från nån tidigare tråd. Vi behöver dig på vår lista för att förbättra statistiiken över gravida runt 40 Glad! Så vansinnigt coolt att ni lyckades spontant! Kram!
  • Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-05-05 12:21:43 följande:
    Och jag är sjukgymnast så jag kan se till att vi mår bra under behandlingarna!
    Jag är i fullständig chock, har idag fått reda på att vi väntar tvillingar, vilket jag iofs har misstänkt eftersom jag mår så illa, men ändå...Tänk er själva att gå ifrån ofrivillig barnlöshet under närmare 10 år och sen ha 3 barn nåt år före 40 (om det nu går hela vägen vilket jag verkligen verkligen hoppas). Så många känslor av obearbetad sorg, glädje naturligtvis, osv osv. Ska kontakta en jättebra kurator jag känner för att prata av mig. Alla är IVF-barn, helt bisarrt. Tack Dr Edwards!
    Oj, stort grattis till tvillingar! Så fantastiskt!
  • Inanna Li

Zinfandel - Tack för info om Omega 3! Ska genast sluta ta det. Så bra att jag fick veta det!

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-05-06 09:45:17 följande:
    Har precis varit på VUL och jag är såå glad över ett strålande resultat Solig, Menopuret och jag gillar verkligen varann ;) Sen har jag ju mixtrat med lite annat också... Så ÄP blir tidigare än beräknat så att de inte blir övermogna. Äntligen!! Jag är inte för gammal!!
    Grattis till strålande VUL! Självklart är du inte för gammal Solig! Menopur verkar vara rena underdrogen Tungan ute!
  • Inanna Li

Kalimero - Jag har ju faktiskt undrat om det kan ha en betydelse vilken dag man börjar med sprutorna. IVF 1 började jag på dag 2 och då blev det 15 ägg. IVF 2 började jag på dag 3 och då blev det bara 7 ägg. Kanske är det sämre att börja spruta senare? Men jag antar att det nog inte påverkade antalet i alla fall.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?