• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mia69 skrev 2011-05-06 15:16:49 följande:
    Undrar också detta. Förra gången fick jag instruktioner att börja antingen dag 2 eller 3 (det spelade ingen roll) och blev ju lite överstimulerad. Nu har jag skriftlig instruktion att börja enbart dag 3 (förutom om dag 3 är en tisdag). Jag tänker ringa och fråga om detta nästa vecka inför min sprutstart. Är rädd att de försöker bromsa mig mer än nödvändigt...
    Intressant info Mia! På de instruktioner du fått verkar det ju faktiskt som om det kan ligga någon sanning i mina funderingar. Jag ska ju i huvudsak börja på dag 2 och det blir dag 3 bara om mensen råkar infalla på en måndag (då blir det sprutstart onsdag). Förra gången fick jag mens på en måndag och då blev det sprutstart dag 3 i stället för normala dag 2.
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-05-06 15:27:20 följande:
    Inanna: Tycker absolut att du skall försöka börja dag 2!!! När har du BIM förresten? Jag har BIM 13/5.
    Ja, det verkar ju som om sprutstartdag kan spela roll! Min mens har nog blivit förskjuten efter det förra misslyckade försöket då jag hade mensblödningar i 10 dagar. Jag hade ÄL i mitten av förra veckan och nu är jag på CD 30. Tror att mensen kommer tidigast på söndag eller i början av nästa vecka. Hoppas den inte kommer alls Skrattande men helst inte på måndag i alla fall!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-06 15:34:11 följande:
    Hallå här! Gamla tanter lägger inte ägg? Jo du, 14 st fick de ur mig iaf  Solig! Må det vara lite kvalité på dem också. Maken har också presterat hyfsat, antalet fick vi inte veta, men men det fanns några rackare som simmade och skulle räcka till alla 14 motsatta poler.

Celibat för oss måste vara mer än 3 dagar tyvärr, det har vi märkt förut, det vart 4,5 dagar denna gång, verkar funka bra men inget försök i sänghalmen alltså.
    Oj, stort grattis Turlid! Vilket fantastiskt resultat! Det är väl fler än du fick sist också? Strålande med ännu bättre resultat med stigande ålder! Nu hoppas vi på att alla blir fint befruktade! Blir det ET på söndag eller måndag?

Det återstår att se vad en som närmar sig 43 kan åstadkomma med högre dos Skrattande!
  • Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-05-06 15:38:43 följande:
    Inanna: Jag håller med dig.
    Det verkar ju som om sprutstartdag kan ha betydelse! Kanske det är bättre att börja på dag 2 för att fånga upp alla antrala folliklar i god tid? Kanske en korkad fundering men vem vet?
    kattenizze skrev 2011-05-06 15:37:51 följande:
    Jätteintressant fråga om vilken mensdag man ska börja spruta, nu har det ju kommit nya rön att man ska sätta in orgalutranet på dag 5. Jag har startat en gång på dag 3 och en gång på dsag 2. Båda gångerna gjorde bedömingen efter VUL, vilket jag tycker är mkt bättre, då får ju läkaren god koll på hur slemhinnan ser ut t ex. Den gången jag startade på dag 3 fick jag missfall, den andra gången är jag då gravid med tvillingar.
    Jag har börjat spruta på dag 5 med Orgalutranet på båda mina tidigare IVF och ska göra så igen.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-06 15:43:26 följande:
    Tack! Känner mig riktig fertil faktiskt Solig
    Wow, du är megafertil ju!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-06 15:48:08 följande:
    Tack! Japp sist blev det ju BARA 12 Skrattande. Kan det vara en extra sprutdag som hjälpte till? Vill gärna tro det.

je, ET på söndag, CvL kliniken har öppet alla dagar i veckan, men kanske inga ÄP på helgerna. Supernöjd med motagningen idag, det var en annan läkare men han kändes väldigt kunnig.
    Tror att en extra sprutdag kan inverka en hel del! Känner att det var det jag hade behövt sist när 3 blåsor inte hann växa sig tillräckligt stora!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-06 16:07:35 följande:
    Att du fick börja med sprutor på dag 3 och dessutom inte fortsätta längre sen tror jag handlade mest om klinikens planering. Hemskt irriterande att klinikerna har stängt visa dagar, därför är jag så nöjd nu med CvL, alltid öppet. Hoppas du kan styra dina läkare lite bättre nu när du är så gott bildad.
    Du har helt rätt! Det är idiotiskt med kliniker som har stängt helger och måste planera därefter i samband med sprutstart, ÄP och annat! Tyvärr kan jag nog inte få min klinik att öppna lördag och söndag men kanske kan jag få läkaren till att spruta 1-2 dagar längre.
  • Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-05-06 16:14:48 följande:
    Inanna: Ja, jag tror också på längre sprutdagar, eller flera snarare, detta försök fick jag spruta två dagar extra mot vad jag brukar tror jag och det gick alldeles utmärkt än så länge iaf!
    Jag tror det också men det finns ju ett problem med att vissa blåsor kan bli för stora och riskerar att bli övermogna på ÄP-dagen så ibland går det bara inte att spruta längre. Men jag minns att Enyas läkare på CFC tog den risken och det blev ju jättebra resultat!
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-05-06 16:21:32 följande:
    Innan ... jag sprutade ju längre någongång och jag fick ju för stor blåsa istället för fler...kanske också därför de håller sej...
    Det är säkert orsaken!
  • Inanna Li

Turlid - Tycker du gör rätt i att fira med champagne i afton!  Skål Skål! Menopur verkar vara rena mirakeldrogen till att ge bra resultat och jag som inte vågade mig på den än ... Tungan ute.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?