-
Fantastiskt bra resultat så långt! Grattis!Spears skrev 2011-04-25 14:32:40 följande:Tack Zinfandel o Fjällsippan! Det blev 12 ägg av 8 äggblåsor inte illa :) han kan inte sett alla på VUL:et el så mognade några till på sig ...nu väntar jag in morgondagen för att se hur många befruktade det blir!!
-
Fjällsippan och Mia - Tack! Jag ska på möte imorgon så får vi se vad som händer!
Jag mår inte så bra just nu av flera skäl och jag hoppas IVF.en blir av. Kram på er och alla andra ! -
Förstår hur du känner. Jag är på CD 21 och vet inte om jag haft ÄL eller ej. Hela min kropp känns jättekonstig. Jag har lite molvärk i ena äggstocken sen flera dar men inget ÄL-sekret. Jag har inte testat med stickor då jag ändå inväntar nästa mens för nästa försök men allt känns knäppt. Jag blödde i 10 dagar efter förra försöket så ÄL kan ju dröja men så länge? Kanske det blir min första månad utan ÄL? Jag brukar alltid ha tydligt sekret. Jag är så fruktansvärt uppstressad och deprimerad nu så det kan ju hända att kroppen reagerar med utebliven ÄL.Mia69 skrev 2011-04-27 10:07:19 följande:Själv väntar jag ägglossning efter IVF. Skulle haft ägglossning igår men stickan är helt vit bredvid kontrollstrecket så det lär nog dröja några dagar (veckor?) till. Brukar det bli fördröjt direkt efter IVF? Känns lite som vaccum när man bara går och väntar och inget händer...
-
Efter mitt senaste inlägg tror jag att min ÄL kommit. Jag har äntligen fått sekret och det känns som ett ljus i det svarta mörker jag just nu befinner mig i !
-
Tack! Det är nog ÄL som kommit. Jag brukar/brukade få ÄL dag 16-19 och mens dag 29-32 men efter missfallet och nyår har allt blivit konstigare med min kropp. Två cykler på 28 dagar och en på 26 och den senaste IVF:en med bara 10 äggblåsor Jag har tagit värktablett mot smärtan i ena äggstocken och det känns bättre nu. Jag tror nog kliniken låter oss göra IVF. Vad bra att få svar på frågan om Puregon och Gonal-F! Tack för att du fixade det åt mig !Mia69 skrev 2011-04-27 10:51:38 följande:Inanna: Hoppas att det är ägglossning på G. Tror att det blir skönt för dig att få läkarbesöket avklarat imorgon. Kan inte tänka mig att de inte låter dig göra nytt IVf försök. Kanske vore det bra med nytt AMH trots allt (för att förmodligen bli av med helt onödig stress samt få till bra dosering på nästa IVF).
Är på CD 18 och brukar ha ägglossning CD 16-17, men det verkar som sagt dröja eller utebli och det är väl IVF-obalans. Man är ju lite otålig och vill komma igång...
Frågade förresten ssk på kliniken varför jag fick Puregon och inte Gonal-F och det var bara slumpen vilket av dessa 2 man fick (man vill gynna bägge läkemedelsföretagen lika).
Hoppas du mår lite bättre nu om ägglossningen kommer och kroppen blir mer i balans! -
Tack för omtanke och dina fina ord! Just nu är det mycket mer än IVF som gjort att jag hamnat i avgrunden men det är naturligtvis en bidragande orsak. Då vi hamnat i ekonomisk knipa så hoppas jag få fram pengar i tid så jag kan starta behandlingen i nästa vecka. Tror inte de kan neka oss då vi ändå fått befruktade ägg. Kram!Snösport skrev 2011-04-27 11:25:11 följande:
Innan: jag får ju göra IVF jag har ju alltid haft mycket färre ägg så säg till läkaren att du är beredd att chansa om de tycker det är för få äggblåsor mm...så sa jag när de inte ville plocka mej den 2:a gången...läkaren sa efteråt att värdena var bra men få äggblåsor och ägg...dock har jag hög befruktningsstatistik. Vilket fall 1-6 ägg har jag haft, inte mer och får göra IVF....är dock också lite spänd på hur det ska gå men det är väl alla och går det inte så försökte du iaf, så tänker jag.
Kryp upp ur det mörka hålet nu och förbered dej, ta inte ut förlust mot läkarna i förskott utan jobba med dem och förklara hur du resonerar, för mej så funkar det toppen och har fått en väldigt bra diskussion/relation till min IVF-läkare efter att ha munhuggits där en gång..diskussion tyckte han när jag bad om ursäkt för jag var så envis och arg den gången så han var nog van vid mycket värre som han sa
.
De är människor också så skriv ner vad du tänkt säga om de säger helt nej, eller vad du har för frågor då så du behåller lugnet och fokus på ämnet att du vill så fokuset inte blir ålder, få ägg mm.
Varför vill de inte? Fokusera inte bara på antalet utan vad är det för dåliga värden som gör att du inte får komma till ÄP ET mm....lite så.
Men är det helt kört så vill man ju ha en bra, mycket bra förklaring för du är kunden som blir nekad att köpa liksom. Vid något tillfälle klanske man får acceptera men sm sagt en bra förklaring krävs.
Kom igen, håller tummarna för dej.
-
Tack! Hoppas verkligen att allt ska lösa sig och att det blir ett försök till.Enya70 skrev 2011-04-27 12:43:40 följande:Bra! Tror att det är bra att du ska ha möte med din läkare nu så ni får diskutera igenom allting. Håller med snösport och de andra. Stå på dig och lägg fram relevanta argument så får du säkert köra ett försök till. Kram
-
Tack för att du tänker på mig och ger mig så mycket beröm. Jag blir alldeles stum och lite generad av glädje Jag ska försöka komma med bra frågor och argument imorgon. Jag arbetar så gott jag kan även om det känns tungt. Jag funderar på kuratorhjälp då det ingår i behandlingen men jag skulle behöva prata om så mycket mer än IVF så jag funderar på mer hjälp nån annanstans. Kram !Zinfandel skrev 2011-04-27 14:29:09 följande:Innana: jag lider så med dig. Men du måste lyssna på oss andra nu. Du måste strukturera upp dig. Precis som Snösport säger så kommer du att få göra som du vill - men du måste kanske argumentera för dig - och bestäm inte i förväg vad läkaren ska säga. Du måste försöka tänka positivt nu och vänta med gropen tills du har allt svart på vitt. Tills dess måste du tvinga dig att tänka annorlunda. Jag vet att du också tror att vi kan påverka mycket genom våra tankar och vårt synsätt på oss själva så gör nu det. Du får inte anklaga dig själv. Du är en förbaskat klok tjej som förtjänar allt det bästa här i världen och du kommer att få allt det du önskar. Vissa måste tyvärr bara kämpa extra för det. Jag fick igenom samtliga av mina önskemål vid mitt senaste läkarmöte så får du inte det är det bara att byta läkare/klinik. Inanna, ge inte upp. Arbetar du nu? Vår klinik erbjuder kuratorhjälp, har du möjlighet att få det? Massor med kramar och glöm inte att vi här tycker att du är underbar
-
Tack !turlid70 skrev 2011-04-28 08:53:53 följande:Tänker på dig idag min vän och hoppas att det löser sig på bästa sätt. Kram.
-
Hej alla! EGO-uppdatering: Nu har jag varit på besök hos min läkare. Jag ska få spruta med Gonal-F som förra gången och jag får ökad dos till 300 enheter (från 225) för att förhoppningsvis få fler äggblåsor än de 10 som jag fick fram förra gången. Hon tyckte absolut att vi ska göra 2-3 försök till innan vi ger upp. Särskilt då vi har lyckats bli gravida en gång av fyra. Jag frågade om Menopur men hon tyckte att vi kunde avvakta med det till nästa gång (som förhoppningsvis aldrig kommer äga rum ). Eftersom jag fick så bra resultat med Gonal-F vid ICSI 1 så kanske det kan funka bra igen. Denna tredje gång blir ju dosen högre också. Och vi bestämde att jag tar om AMH om det skulle bli ett nytt färskförsök efter sommaren.