• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Snowsport: ÄL kom redan på CD 8-9. Har man ofta jättesen ÄL så tror jag inte heller på att korta den eftersom det brukar vara bättre med lång oavsett. Tror äggen lossar innan de blir för gamla även om det är sent i cykeln, nån annan som vet? Hade inte du jättesen ÄL när du blev gravid i våras?

• Zinfandel
    Snösport skrev 2011-08-08 23:47:28 följande:
    ok, nä jag hade förra månaden trolig äl dag 12 för testade fram t o m dag 10 sedan var vi o seglade o glömde monitorn och testade sedan dag 14-15 så den var nog där emellan... får jag det dag 12 så är det ju innan när jag e i Sthlm hi,hi,,, men ok då ör nog spermierna redan slut för inte lär vi kunna hålla oss

Nä Zin den gången jag blev gravid hade jag ju den tidigaste, kortaste fasen, ÄL jag någonsin mätt...typ stegring direkt upp på Äl CD 10 eller 11 men tidigt för stegringen brukar bli dag 12-13.     Har beställt äl-stickor till monitorn så om de kommer i tid så får vi se vilken dag det blir på ....
    Nämen oj, var det så!! Vad bra, jag har alltid så tidig ÄL, har funderat på om det är därför jag inet bir gravid men det kanske funkar ändå Flört Jag brukar också alltid få på CD 10-11.
  • Zinfandel
    Skytten skrev 2011-08-09 23:14:19 följande:
    Herregud, ser nu när jag läser mitt inlägg att det blev lite tokigt att börja meningen efter det jag skrev till dig Snösport med: Och så en fråga till er kloka. Det fanns inget samband där! Det hoppas jag att du förstår. Jag tycker alla i den här tråden är kloka och underbara! 
    Hihihi, det var ju jätteroligt SkrattandeSkrattande

Tack Turild, nu kör jag Ludmilas kur vid nästa mens så har jag sparat många tusenlappar istället för att behöva åka upp till henne!

Slemmis: Vad skönt att ha det gjort nu!! 
  • Zinfandel

Snösport: jag upplevde samma för några år sedan och han sitter nu bakom mig vid sin dator Skrattande Worth waiting for!!! Hjärta

Ego: har fått klartecken från CFC att köra Japaner efter min 40-årsdag!! Så nu är allt tryggat, först tömmer vi frysen hemma sen drar vi dit (om vi behöver det då..), puhh!! Skrattande 

• Zinfandel

Kalimero: hur mår du i kroppen nu? Usch, jag är så ledsen för att ert privatliv är som den är i denna jobbiga situation. Jag önskar att vi kunde hjälpa er på nåt vis. Jag hoppas att ni kan hålla ut och få det efterlängtade pluset om en vecka, kramar Hjärta

• Zinfandel

Thx Snowsport Hjärta

Har just lärt mig att TSH påverkar FSH, det hade jag ingen aning om.... Tro fasen att det är ett bekymmer med Tsh!!

• Zinfandel
    Enya70 skrev 2011-08-10 18:50:10 följande:
    Spännande Zin. Jag har funderat på det men trodde inte jag fick (fyller snart 41). Ska kolla med Sv end om han tror det skulle kunna funka för mig. Du får rapportera hur det fortlöper för dig
    Det brode ju som allt annat bero på ens värden och inte åldern... men så tätt inpå 40 verkade det inte vara några problem, Jag misstänker dock att han kommer att pusha för ett IVF istället Flört Vi är så många nu att vi kunde starta en egen hörna på CFC Glad

Turild: skönt att allt gick bra idag! Då är det nästa väntan... Men du behöver inte vara orolig, livet är inte bara orättvist!! Jag är övertygad om att allt betalar sig nån gång Flört Tack för hejarop till oss andra!

• Zinfandel

Jag har iofs inte börjat än, det hänger på frysisarna Flört Sen är det ju du, Myran, Miss Cph och Kalimero. Nån mer?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?