• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mia: om jag hade gjort ostimulerat och fått testa själv, då hade jag testat minst både morgon & kväll.....

• Zinfandel

Skytten: jag brukar känna mig tung i magen inför ÄP, det är ju en del som vuxit därinne! De har vuxit färdigt men mognar nu. Ovitrelle är ÄL-spruta. Glad

• Zinfandel

Enya: strålande, grattis!! 

Maryhe: grattis till dig med, toppen!!

Vilka värptjejer vi har! Glad

Mbo: bättre att vara ung i ålder och gammal kropp än gamla i ålder & kropp som vi andra...... Det är en viss skillnad!

• Zinfandel

mbo: det krävs en man också för att få till en bebbe så samma saker gäller för båda. Pigga, friska, virila spermier är en förutsättning för en god start!

• Zinfandel

Skytten lugn, ingen fara! Nu är det bara upploppet kvar och risk för överstimulering finns inte längre. 1 spruta till sen är det över! Ta din spruta nu, lägg dig sen och krama din man. Det är viktigt med närhet i denna process. Nu är del 1 över. Lägg sprutorna bakom dig och vila, snart är det dags för del 2! Många kramar

• Zinfandel

Skytten: skönt att det gick bra igår! Idag kan du pusta ut och njuta av den sprutfria tiden Glad

Victoria: skönt att vara igång!!

Ego: jag har precis varit på HSG-röntgen och fått dagens dåliga besked, båda äggledarna är sammanväxta. Alltså behöver vi inte kämpa mer hemma och IVF är det enda rätta. Jag är rätt skitförbannad (och ledsen) just nu, vilken tur att man kämpar sig till undersökningar. Livmodern såg bra ut men jag får invänta röntgenplåtarna för exakt besked sen får vi se om det blir laparoskopi. Inte undra på att jag alltid har ont! Skrikandes

• Zinfandel

Jodå, IVF funkar ändå eftersom äggledarna inte behövs då men nu inväntar jag röntgenbesked för livmodern, är där också sammanväxningar så är det inte lönt att föra tillbaks Piff & Puff, då får jag avbryta behandlingen så jag får väl jaga svar i nästa vecka... Blä!!!

• Zinfandel

Glömde svara att det är inte säkert att en vanlig undersökning med ultraljud och kontrast (som man gör i utredningen) avslöjar sådana här sammanväxningar - den undersökningen visar bara att äggledarna är hyggligt öppna. Det här ser man nästan bara på den röntgen jag har gjort idag och vi får hoppas att livmodern iaf ser bra ut....

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?