• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Slemmis: suveränt, dags att ladda!!

mbo. www.copenhagenfertilitycenter.com/nyheder/news-110.htm

Anne: härligt att ni kommit så långt i processen nu!

Syskon nu: tja där ser man! Jag tror helt på det också. Hellre det än göra upprepade IVFer med allt vad det innebär, det blir också en saftig slant! 

34:an: Tack... Skäms Det blir en del läsande här.... Ps! *viskar* Jag tror inte det är en slump och naturens under att Beckhams fick en flicka nu, kan inte tänka mig nåt annat än PGD där.....

• Zinfandel

Haha, ja vi vet hur det är, antagligen därför den är öppnad 182000 ggr och nästan 10000 inlägg och det tackar vi Turild för!! Hjärta

• Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-08-30 21:46:24 följande:
    Såg ett program på tv där ett par gjorde PGD för att de ville ha en flicka. 10 embryon analyserades 5 pojkar och 5 flickor vart det, 3 flickembryon klarade sig inte. Paret fick tillbaka 2 friska resterande flickembryon men ingen av dessa tog sig. Alla 5 pojkembryon klarade PGD, men paret ville inte ha något av dessa.
    För jävligt Demon
  • Zinfandel
    mbo skrev 2011-08-30 21:50:38 följande:
    syskon nu jaaaa det är ET imorgon, hoppas så att det finns ett guldembryo, sen ska jag ruva som en liten höna pöna
    Lycka till {#emotions_dlg.flower}
  • Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-08-30 22:39:03 följande:
    Att göra PGD och sortera bort friska embryon pga könet är riktigt elakt, tyvärr så får man göra IVF med PGD bara för att få ett barn av en viss sort i flera andra länder. Åt andra sidan, betalar man själv för dessa tjänster så får man väl göra som man vill, men etiskt är det inte. Kan vara en lösning att donera bort friska embryon tex, men det blir nog aldrig verkligheten.
    Det finns en hel tråd här på FL som pysslar med sånt... För inte vill man ha en pojke till om man redan har 2....! Demon
    mbo skrev 2011-08-30 22:16:54 följande:
    Håller med turlids sista inlägg, kloka är ni alla! Är glad att jag hittat denna sida och får vara med fastän jag är en dån där "ungis" ...på utsidan iallafall ;)
    Jag blev utslängd från en tråd för jag var ca 20 min för ung så jag tänker inte göra detsamma mot nån annan! Ps! De kunde gott behövt några av mina tips i den tråden.... Flört

Syskon: Lycka till idag!!

Märtros: Grattis!! {#emotions_dlg.flower} 
  • Zinfandel

Härligt Syskon!

Fjällis: ja, har också uppmärksammat det mönstret och gör därför allt för att dämpa immunförsvaret nu. Har jättebråttom, skriver mer sen! Men kör för fasen fet nu!!!!

Ego: glad nyheter, endast ena äggledaren var blockerad (så hemmaförsöken är inte körda hehe) och livmodern ser finfin ut, så nu kör vi fet nästa vecka! 

Hasta la vista & buena sera (kiss me...KyssSolig

• Zinfandel

Ann F: kan du lova att skriva det där om ett halvår igen..?! Just nu är jag så fokuserad på att bli gravid men kommer behöva all hjälp & kunskaper för att få det att stanna sen också.... Glad Jag kan inte ta in mer just nu och mina anteckningsblock är fulla......

Puh, alltså jag har inte varit ifrån datorn sååå länge idag men hade ändå flera sidor att läsa ifatt.. och eftersom jag nu knappt kommer ihåg vem som frågade vad så skriver jag bara!

Slemmis: Det är högst fördelaktigt att vänta minst 1 cykel mellan behandlingarna. De som förespråkar österländsk medicin rekommenderar ca 3 mån mellan behandlingarna, alla hormonerna är en stor påfrestning för kroppen och kroppen måste hinna återhämta sig och nollställa igen. Det gäller naturligtvis inte alla men jag tror att den psykiska påfrestningen blir lindrigare och man ger sig tid mellan försöken.

Ps! Du kommer att känna dig jättestolt över att klara av sputorna! 

Visst har man väl 18 mån på sig att använda landstingsförsöken..?!

En väninna med ett BMI på 17 gör också IVF, jag fattar faktiskt inte att de tillåter det, det finns inte ens uns fett på kroppen. Hon har inte ÄL & mens så det pressas igång med hormoner, behöver jag säga att de inte lyckas..?!

Enya: du är underbar, bara så du vet Hjärta 

Nån som hört av Kalimero? Orolig.

Maryhe: Hihi du får hålla dig vaken du för att ta sprutor  ;) Men inte mer curry nu!!

Fjällis: tack för länken, ska läsa ikväll! 

Inanna: hur är det på mensfronten?! 

Ego: Jo, jag var på vul idag, allt såg bra ut. Jag frågade sen lite försiktigt om immunologi, har inte direkt gjort det innan och avslöjade inget heller men måste ju testa deras svar. Han menade bestämt att 25 års forskning har inte visat något samband men en del ger kortison men där har man inte heller kunnat påvisa några effekter. Men käre gud, tänkte jag, är gubben galen?! Efter en stund frågar han om jag vill ha kortison, vilket jag redan har men det vet inte han och eftersom jag samlar på piller {#emotions_dlg.djavulsk} och särskilt kortison så tog jag emot dem haha!! Men om man inte alls tror på det, varför skriver man ut det då..?! Sen när jag kom hem råkade jag läsa på Sahlgrenskas hemsida att Sverige minsann är världsledande på IVF, hahaha jo tjena!!

• Zinfandel

Puh Maryhe, shiiit det var svittigt!!! Men jag är djupt imponerad över den koll de har på dig, här vet de inte mer än att det går sådär för oss haha Flört

• Zinfandel

jo, jag glömde ju det där med frysta & färska spermier. Frysta embryon är ju inte sämre så varför skulle spermier vara det..?! Man fryser på alla spermabanker och det skulle inte funka om det var sämre kvalisort så jag tror inte det beror på det, om det inte funkar. Om spermierna är sämre så är det nog genuppsättningen och annat, inte frysningen.

• Zinfandel
    Nu Syskon skrev 2011-08-31 18:06:49 följande:
    Zin, det är väl inte riktigt så att frysta embryon är lika bra som de färska. De som klarar sig och fortfarande delar sig som de ska är lika bra, men det är rätt många som inte klarar upptiningen. Så visst är det en risk med frysning och det gäller nog även spermierna.
    Jamen vi pratar väl om spermier som ska befrukta, alltså de som överlever?! Alla ägg som kommer ut blir ju inte heller befruktade, vi måste ju prata om livsdugliga grejor som är nåt att ha, så uppfattade jag iaf frågan - så ja, i så fall så är det ingen skillnad!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?