Ann F: kan du lova att skriva det där om ett halvår igen..?! Just nu är jag så fokuserad på att bli gravid men kommer behöva all hjälp & kunskaper för att få det att stanna sen också.... Jag kan inte ta in mer just nu och mina anteckningsblock är fulla......
Puh, alltså jag har inte varit ifrån datorn sååå länge idag men hade ändå flera sidor att läsa ifatt.. och eftersom jag nu knappt kommer ihåg vem som frågade vad så skriver jag bara!
Slemmis: Det är högst fördelaktigt att vänta minst 1 cykel mellan behandlingarna. De som förespråkar österländsk medicin rekommenderar ca 3 mån mellan behandlingarna, alla hormonerna är en stor påfrestning för kroppen och kroppen måste hinna återhämta sig och nollställa igen. Det gäller naturligtvis inte alla men jag tror att den psykiska påfrestningen blir lindrigare och man ger sig tid mellan försöken.
Ps! Du kommer att känna dig jättestolt över att klara av sputorna!
Visst har man väl 18 mån på sig att använda landstingsförsöken..?!
En väninna med ett BMI på 17 gör också IVF, jag fattar faktiskt inte att de tillåter det, det finns inte ens uns fett på kroppen. Hon har inte ÄL & mens så det pressas igång med hormoner, behöver jag säga att de inte lyckas..?!
Enya: du är underbar, bara så du vet
Nån som hört av Kalimero? Orolig.
Maryhe: Hihi du får hålla dig vaken du för att ta sprutor ;) Men inte mer curry nu!!
Fjällis: tack för länken, ska läsa ikväll!
Inanna: hur är det på mensfronten?!
Ego: Jo, jag var på vul idag, allt såg bra ut. Jag frågade sen lite försiktigt om immunologi, har inte direkt gjort det innan och avslöjade inget heller men måste ju testa deras svar. Han menade bestämt att 25 års forskning har inte visat något samband men en del ger kortison men där har man inte heller kunnat påvisa några effekter. Men käre gud, tänkte jag, är gubben galen?! Efter en stund frågar han om jag vill ha kortison, vilket jag redan har men det vet inte han och eftersom jag samlar på piller och särskilt kortison så tog jag emot dem haha!! Men om man inte alls tror på det, varför skriver man ut det då..?! Sen när jag kom hem råkade jag läsa på Sahlgrenskas hemsida att Sverige minsann är världsledande på IVF, hahaha jo tjena!!