Sydafrika-tråd!
Nu väntar vi på fler BB!
Jag har en bekant som arbetar med barn som har det svårt i SA (de är inte på något sätt kopplade till Abba och SA Cares for life) och som arbetar för att hitta fosterfamiljer till barn. Jag fick precis hennes nyhetsbrev och hon skrev en sak där som jag tänker förklarar en hel del varför det tar sån tid mellan matchning och bb just nu.
Hon skriver:
Vi har 42 för färdiga foster föräldrar som väntar barn, ifrån oss och andra, men problemet ligger med socialen, vi har utmaningar med myndigheterna, hela landets social departmentet ligger i kris, det fattas 60 000 socionomer för att implementera den nya ”Children’s Act 2005 as amended” och de ligger i back med 96 000 ’orders’ bara i foster programmet här i Kwa Zulu Natal, vi har bett att ha möte med provinsens ledare i social nämnden, men det verkar tufft för dom, alla verkar att vara stressade och har svårt med tänka nytt. Vi fortsätter att kämpa fram och kommunicera med dom och att få dom att förstå hur detta programmet kunder underlätta alla dessa typ problem, men dom har för myket att kunna tänka nytt.
Usch vad det är tyst i tråden nu. Imorgon är det torsdag, kan det inte få komma några bb då??? Håller tummarna för det!
Hoppas att det har kommit ett eller flera bb den här veckan som vi inte hört något om.
Väntan är väldigt jobbigt nu.
Känner att jag byggt upp hoppet om att det ska komma några bb snart väldigt högt. Varje gång någon skriver i tråden så hoppar jag högt!
Sist fick vi samtalet en fredagseftermiddag, men det verkar som om de oftast ringer på förmiddagen.
Jag börjar förstå dem som hoppar av det här. Usch vad jobbigt det är. :(