• Flybe

Sydafrika-tråd!

Det ska vara ett till bb på väg, kanske en till familj som firat i natt, eller så ringer det hos någon lycklig familj idag. 

• Flybe
    TomMon skrev 2012-04-10 19:26:40 följande:
    Oj, sedan hon skickade sina papper till landet? Det var länge.
    Tror hon väntat med pappren i landet ungefär lika länge som oss, vi anmälde oss 2008 till AC och påbörjade vår utredning hösten 2009 och blev godkända i september 2010.
  • Flybe
    Qermit skrev 2012-04-22 12:38:51 följande:
    Är det någon som hört om ngt bb sedan Gracels?

Det hade inte kommit något i torsdags när jag pratade med Birgitta. :(
  • Flybe

Jag tycker också att det är tufft att vänta nu. Har börjat planera för en sommar där vi fortfarande väntar på vårt lilla syskon. :(

• Flybe
    SouthAfricamamma skrev 2012-05-05 14:08:02 följande:

Er det flere uker siden sist tildeling til Sverige nå?

Norge fikk en tildeling fra Pretoria i slutten av april, da var det 7 månder siden siste tildeling fra Pretoria...

Håper snart det løsner i Pretoria, nå er det frustrerende tregt derfra :(    

så jobbigt med sju månaders väntan på bb från Pretoria. Hur många är ni som har era handlingar i Pretoria? Hur länge har ni väntat nu? Hoppas och ber att det ska släppa snart.
  • Flybe

Det är nu en dryg månad sedan det kom något bb till Sverige. Det borde innebära att det kommer några snart, förstår dock inte hur det ska kunna komma 30 barn till Sverige i år när det enligt ACs statistik bara har kommit 6 barn än så länge. 

• Flybe
    februari72 skrev 2012-05-26 16:04:54 följande:
    Kom det något BB igår (fredag)??

Jag har hört om ett bb som kom igår (GRATTIS igen), hoppas att det ska komma fler imorgon.
  • Flybe
    SouthAfricamamma skrev 2012-05-29 17:24:30 följande:

Gratulerer så mye! Er det deres første barn? Vil du fortelle hva dere fikk? Flört Nyt bildene og forberedelsene til Sør-Afrika tur!  

Er det noen som vet hvor lenge de som har ventet lengst i Sverige har hatt papirene i SA nå? Vi har hatt papirene i SA i 18 mnd.  

Har ni hört om något bb till Norge de senaste veckorna? Det har kommit tre till Danmark de sista tre veckorna och det har visst kommit ett till Finland också. Jag har inte hört om något svenskt bb sen Längtande SA fick sitt för två veckor sen. Det verkar ha kommit igång lite bättre nu i alla fall. Hoppas att det ska komma fler bb imorgon. 

Svar på tråden Sydafrika-tråd!