• Peecock

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Paulamula: låter jättejobbigt!! hoppas det är över nu och ni får vara hemma och njuta av dottern.

Cathie: det låter ju helt galet ! Ett tredje hål ? För att inte använda min egen fantasi frågar jag istället, är det Du som ligger inne med fler hål eller hände det under förlossningen?

Druckit lite hallonbladste i dag och tydligen var ni två st vars slemmis lossnat nära förlossningen. Det känns ju lovande!!

• Peecock

Haha okej få förstår jag ! Tänkte det...men på ngt sätt lät det mindre ont om hon kom ut ur ngt befintligt istället för att ett nytt skapats.... gjorde det inte vansinnigt ont??

• Peecock
    Cathie skrev 2011-05-04 13:14:27 följande:
    Nej, det gjorde inte ont då, men nu gör det!! Men det går åt rätt håll iaf .
    Ja det kan jag tänka mig!! Hoppas du blir helt återställd...
  • Peecock

Vad sjukt Cathe, kan man inte anmäla eller ngt???

Det känns ingenting här, vet förståss inte vad jag ska känna!? ... tycker magen hårdnar till lite regelbundet ibland ,men det gör inte det minsta ont...märker det bara för att det blir obekvämt  ! 

Bm besök imorgon förmiddag iaf...får se vad hon säger.... vet inte riktigt när man sätter igång om det inte sätter igång av sig själv.

• Peecock

De e dållet med värkar här.....baaaara går och väntar , och tjurar emellanåt :)

• Peecock

Ja folk är lite mer toleranta just nu mot gnället! Det är inte skoj att vänta...inte ens en liten hint kan man få när det kan vara dags ! Idag har jag dock trädgårdsarbetat...dragit ogräs och lite sånt. Sen blev det lunch på stan och en liiiiiten prommenad. Det varma vädret är ju trevligt men tyvärr så gör det så jag samlar ännu mer vatten. Aja...väntan är väl snart slut hoppas vi. Ibland undrar jag vad fan detta är för liv jag valt...men jag glömmer då att jag faktiskt väntar barn :) blir ju lite annorlunda när hon är här :)

• Peecock

NU så är hon här !

I måndags vaknade jag upp och tänkte  - Nehe, inte inatt heller altså... gick upp och käkade frulle och kolla lite tv.
    Kl åtta kände jag lite mensvärk och att det rann till. Hmm..jaha..vad var nu detta? Mer slemmis tänkte jag....
    Men denna mensvärk kom med 7 min mellanrum och emellanåt kom där jag-kan-inte-sitta-still-värkar.  Ringde till förlossningen vid tolv och frågade och jag var välkommen in. Ringde till min sambo....inget svar.... inget svar på en halvtimme och 15 signaler. Fick lite panik...undrade var fan han var.... jag hade ändå meddelat att jag misstänkte att mer slemmis gått.  Så min far tar ett manligt beslut ute i vellinge, kör in till Johans jobb....traskar in... de har ett stort månadsmöte på hans jobb men in där stormar min far och skriker JOHAN DET ÄR DAGS....Johan stormar ut till ljudet av applåder från alla arbetskamrater. Haha som på film liksom :) Jag var dock inte lika road i måndags. Johan trodde av min faders dramatik att barnet nästan var ute...men riktigt så var det ju dock inte.
    Vi var uppe på förlossningen ca 13 och kl 22:15 föddes vår dotter på 2 krystvärkar. 3465g och 52cm lång.

Jag hade jäkligt ont redan från början och gjorde allt dem sa till mig på förlossningen.....låg knappt ner på hela tiden bara under de svaga ögonblicket då en BM tyckte jag skulle prova dessa fruktade sterila kvaddlar..... och jag min nöt går med på det och de var precis så verkningslösa som alla sagt att de var + så gjorde det så jäääkla ont dessa 16 kvaddlar. När Bm satte dem så skrek jag in i lustgasmasken så frågar hon - är det värkar ? och jag svarar.... NEJ DET ÄR DU OCH DINA JÄVLA KVADDLAR !!!! 

Ja det blev mkt sagt under dessa nio timmar :) Så skönt att allt gick bra....brast inte så mkt...ett par stygn krävdes. De känns förståss ändå !

Kom hem tors eftermiddag. Stannade extra länge på BB för jag hade lite problem med ammningen. Det går bättre och bättre men känns som en hel vetenskap det här med ammning.

Känns så skönt att vara hemma....läskigt också ! nu ska jag se till så hon överlever.....hur ska detta gå? :)
    Men hon är en nöjd bebis änn så länge!!

Vi tror att hon ska heta Signe :)

• Peecock
    Cathie skrev 2011-05-13 17:21:55 följande:
    Grattis Carro! Äntligen! Vilka bm hade du? Skönt att allt gick bra trots filmdramatiken i början!!
    Jag hade en christel och en undersköterska Berit två tanter närmare sextio år. Kändes tryggt
  • Peecock

Visst är hon! Man bara smälter...all trötthet och frustration man än kan känna så är hon värd det. Hur har det blivit med koliken??

Vi hade BVC på besök idag och hon hade gått upp 160g sedan i Torsdags så det får man var nöjd med :)

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö