• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • SaraDK

Nummer 3 för mig!
    Dotter nr 1 (1999)  föddes i v.22+0 och överlevde inte.
    Dotter nr 2 (2001) föddes i v.28+3
    ...och väntar nu dotter nr 3 som är beräknad den 23 april...
    Håller iallafall tummarna för att det blir i April...

• Peecock

Jag håller på att försöka resonera mig fram till något beslut ang när jag ska gå hem egentligen. Ska man ha sin mammas graviditet i åtanke? hitills är vi väldigt lika i vår upplevelse. Hon berättade att jag + mina syskon alla kommit 10 dgr för tidigt. Jag själv räknar såklart inte med det...men ska man ändå ha det i åtanke, ifall ifall?
    Annars kan jag tycka det är onödigt att slösa mammadagar /semester dagar på att bara gå hemma och vänta.

BF 28 april

hem : 21 April eller 15 april ?

• Smilla

Jag vill heller inte slösa mammadagar på att bara gå hemma och drälla. Vi har ju BF den 9 april och jag räknar med att gå den 25 mars. Både min mamma och min syster har fått alla barn ca 10 dagar innan men det är ju såklart inget jag räknar med att också få. Vi får väl se, spännande!

Om en liten stund ska jag iväg på gravidmassage på RundoSund som jag hoppas ska bli riktigt skön. Längtar verkligen till vattengympan imorn också. Det var så himla skönt förra veckan!

Jag kan absolut tänka mig att ses på en fika, fast kanske gärna i stan på något mysigt ställe. Hade varit kul att se de man pratar med så ofta =)  Dessutom kanske det är kul att kunna ses när vi är hemma också.

• SuzR

usch det är så svårt att säga när man ska gå hemma...allt beror ju på hur man mår. Mitt drömscenario är att jag mår bra och allt är frid och fröjd och i så fall går jag hemma kanske max en vecka innan bf (24 april) men mår jag bra kan jag ju tänka mig att jobba hela tiden i princip. Min syster var hemma ganska länge innan hon födde och det var verkligen skittråkigt, man går bara och väntar. Mår jag dåligt och har ont, så har jag väl inte så mycket val i att vara hemma och vila och ta det lugnt och göra saker i den mån jag orkar. Jag kan ju också ta halvdagar här och där, komma in sent någon dag om jag har haft svårt att sova osv...gå tidigt en fredag och trappa ner helt enkelt. Vi får se, mår jag som jag gör nu så jobbar jag gärna så länge jag kan. Hellre det än att gå hemma; alla andra jobbar ju också så vad ska jag göra...och bebisgrejerna tar ju inte så lång tid att montera ihop om man nu behöver göra det.

• abbi

Jag har bf den 10 april! Kommer att jobba till åtminstone 25 april.. Men jag velar fram o tillbaka.. 18 april eller kanske till och med hela mars ut...? Jag vet inte än! Får
    Känna efter helt enkelt! ;)

• Misswiren

Det där blev knasigt, men förstod va du menade

Jag e helt klart med på att träffas. Även när bebisarna är här och man går hemma och dräller, så vore de kul att ha någon/några att drälla med ;-P

Perfekt årstid vi föder, så helmysigt att sitta i parken och dricka Latte, hehe.

Ska vi säga att vi träffas hemma hos Lindarosen eller att vi möts på ett trevligt café?`

:)

• Sofie22

Hej alla!
    Jag är självklart också med på att ses. Hade varit skoj, och såklart även när barnen är ute =)
    Jag är sjukskriven 50% nu. Är i vecka 29. HAr foglossning och sammandragningar. Så jag satsar på att jobba såhär så länge som möjligt.
    Försökte få havandeskapspenning men blev nekad tyvärr. Försäkringskassan tycker inte att arbeta på förskola bland 1åringar är ett krävande arbete när man är gravid.

• abbi

Misswiren: haha om du menade mitt inlägg
    Som var snurrigt.. ? Jag vet! Jag är jävligt snurrig.. Hahaha

• Smilla

Imorse var jag på glukosbelastningen och det gick jättebra. Det var inte alls som jag trodde. Jag trodde att jag skulle behöva dricka en riktigt söt och vidrig vätska men så var det inte alls. Jag behövde inte ens ha med mig egen citron/lime för det erbjöd de på Capio. Så det smakade bara som en riktigt god citronsaft  =)

Ikväll är det vattengympa igen. Åh vad skönt det ska bli! Och massagen igår var helt underbar. Jag vill väldigt gärna dit igen.

• abbi

Ska göra det testet nästa tisdag! Bra då vet jag att jag inte behöver ha med Mig citron! ;)
    Ikväll ska jag och suzr också på vattengympa! Ska bli skönt!
    Yeahcarro du hoppar?

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö