• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • SuzR

har vart hos BM idag! Allt såg bra ut, hörde hjärtljud och blodtrycket var bra osv..gått upp 6 kg vilket känns helt ok antar jag.
    har köpt några få grejer, har fått blöjhink, vagn, säng..har inte mycket kläder än men det är lite svårt att handla när vi inte vet vad det ska bli. Jag får räkna med presenter:)

• Smilla

Ska du på vattengympa imorn abbi? På rundosund? hur dags då isf?

• SuzR

ja jag meeeed, ska bli sjukt kul! jag har min vanliga baddräkt...

• Smilla

aha. För jag ska också på vattengympa imorn och jag längtar verkligen! Men jag ska på rundosunds vattengympa med avslappning. Synd....annars hade vi setts! Hoppas verkligen att den är bra men jag har hört så mycket gott om dem så det blir nog bra!

Hoppas ni också får det trevligt i det varma vattnet  =)

• Misswiren

Hej igen alla.

Tack för ert stöd och era ord. Trodde det kanske va lite jag som överreagerade pga horomonerna. Men då va det inte så "överkänsligt" som syster sa, när jag blev ledsen.

Vi har aldrig haft en "jättebra" kontakt direkt. Den blev så mkt mer intevsiv efter jag blev mamma första gången, och ja, sen när hon själv fick barn. Men det va ju lite pga barnen vi umgicks. Men de kändes bra och så att få en kontkt igen.
    Därför blev detta ett så snesteg, och jag känner inte längre för att åka hem där för att hänga, inte ens för barnens skull och det gör ont i mig
    Jag känner att allt är på hennes vilkor och hon kan vara väldigt "bitchig" och ja, lite svårt för de och håller därför, och alltid gjort, mig på avstånd.

Klart jag fortfarande är ledsen ang bröllopet, men vill hon knappt ha mig där, ska man då släppa sin egen stolhet och ens gå dit? Lite så jag tänker, även om tankarna att, klart jag ska dit, annars gör jag det värre.
    Suck, mkt att tänka på, men inte alls säkert jag "kan" pga förlossningen. Lite i smyghet vill jag nog föda just den dagen.

Till nåt roligt ist :)

Jag har nyss gått in i vecka 25 och tycker jag är enorm, haha. Säkert gått upp minst 10 kilo, har INTE vägt mig, fniss. På tors ska vi till BM igen för att vägas (ryser), mäta symfys och lyssna på lillkillens hjärta :)))) Lääängtar!!

Smilla: Vad bra att Nitro va en bra vagn. Vi hade sån beslutångest och visste inte vad som va rätt och fel. Kändes oroligt att leta vagn nästan. Så mkt att välja på och man vill ju inte välja fel.

Nu e jag tillbax för att stanna här och prata roligheter med alla er

• abbi

Smilla: Ja som Suzr skrev så är det på friskis o svettis, där dom har Vattengympa för gravida! Ska bli så skönt, och jag har hört mkt gott om den med! :)

Misswirén: Vad synd att det har blivit så med din syster,, ;/ Vad säger era föräldrar om det? Tycker inte dom att det är konstigt?

Så ni ska också få en pojke,, det ska vi meeed! :)

• Smilla

MissWirén: Verkligen synd att det ska vara så på en så annars rolig och härlig dag. Jag undrar också som abbi, vad säger era föräldrar om det hela? Och när ni kanske tar de "obligatoriska" familjefotona, får du inte vara med där heller? Jag hade också känt mig oerhört ledsen över att inte få vara med. Din syster kommer säkert någon gång i livet ångra sig men då är det ju alldeles för sent.....

Det är så härligt att få lyssna på hjärtljuden  =)  Jag längtar till varje gång jag ska dit. I nästa vecka är det dags igen. Och som jag längtar till nästa ultraljud så att vi får se vårt lilla busfrö igen! Men det är en hel månad dit....  Hoppas att han växer som han ska.

Jag undrar så vem han kommer vara lik. Min man är enäggstvilling så han var inte så stor när han föddes samt att han inte hade ett endaste hår på huvudet förrän han var typ 3 år. Jag var ganska lång och hade massor av hår. Så vi får se vem den lille har bestämt sig för att likna  =)  Jag är fortfarande himla sugen på ett 3D-ultraljud.

• abbi

Smilla: jag är också sugen på ett 3D men jag tror vi hoppar! Nu vet vi könet så utseendet får vara en överraskning ;)
    Men jag undrar också såå hur han ser ut och vem han kommer vara lik! Jag är dock nästan säker på en svart kaluffs när han kommer ut! Vi är både mörka!

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö