• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Peecock

Men va fan!! Är hon sann din syrra ??? Det låter ju helt sjukt i huvudet....

När jag läste så tänkte jag...ahaa...hon får inte överglänsa bruden på sin dag. Men att du skulle bli för stor för att vara med på din systers bröllop? Är hon verklig...är hon full....??

Shit jag skulle druckit mitt kaffe innan jag läste detta!

• Smilla

Miss Wirén: Stort grattis till er förlovning och vad roligt att du är tillbaka här! Jag har undrat vart du tog vägen  =)

Det känns oerhört sorgligt att du inte skulle få vara brudtärna på din egen systers bröllop! Förra sommaren var vi på ett par kompisars bröllop där brudens syster var brudtärna. Hon var höggravid! Men det var fantastiskt fint och hon hade fått uppsytt en supersnygg klänning och var hur snygg som helst! Hon satt vid honörsbordet givetvis och varför skulle det vara ett problem? Jag hoppas att din syster ändrar sig!

• Smilla

Vi har köpt en liknande vagn som Emmaljunga Nitro City så jag tror att ni har gjort ett bra val. Den verkar väldigt praktisk och robust.

Hur har du annars det? Vilken vecka är du nu i? Det var så länge sedan vi hörde av dig här så vi vill gärna höra hur du har det  =)

• abbi

Misswiren: grattis till förlovningen ;) och angående din systers bröllop så hade jag också blivit jätte ledsen! Hon kan väl inte mena allvar?

• Lindarosen1976

Misswirwen: men usch, det gör ont i hjärtat o läsa :(  Tycker du ska ta ett snack med din syster.

Hur mår ni alla nu?? Alla längtar väl en hel del o det börjar ju närma sig med stormsteg :)
    Vi va ute i helgen o köpte Briosängen o skötbordet, jag kunde inte låta bli hihi. Ska bli så mysigt o fixa bebisens rum i helgen :)  

• Peecock

Här mås det bra! Lite ont i svanken om jag går länge..men jag försöker råda bot på det genom att träna nedre delen av ryggen ett par ggr i veckan.

Ikväll ska vi kika på en Brio säng vi hittade på blocket . En riktigt klar-röd sådan. Hoppas den är fin!

• abbi

När ska ni ställa i ordning allt i bebisrummet? Vi bor ju bara i en 2:à så ngt bebisrum har vi inte.. Men jag skulle kunna bygga ihopa sängen nu och bädda och bara gå o titta och mysa!!

• Lindarosen1976

Abbi vi flyttar till en 3:a nu i helgen så jag kommer nog inte kunna hålla mig :) Tänkte iaf sätta ihop säng o skötbord, köpa lite mattor o andra saker bara för att kunna gå in där o njuta o längta :)

• Smilla

Vi bor i en stor 3,5:a nu (som vi håller på att sälja) men vi kommer inte ha något separat bebisrum där. För det första så har vi bara 1 sovrum (vårt) eftersom de andra rummen är salonger/vardagsrum och för det andra så hinner vi inte bo kvar särskilt länge innan vi flyttar till huset i Vellinge. Dock kommer vi göra en liten hörna för bebisen i vårt sovrum med hans vagga men det blir inte mer än då det inte är lönt.

I det nya huset kommer vi bygga ett nytt rum till honom så han får ha ett tillfälligt sovrum ett tag. Jag får väl göra det så fint och mysigt som möjligt där men det är ju heller inte lönt då vi ska renovera hela ovanvåningen där vi alla ska flytta upp sen.

Dock planerar jag för fullt hur hans riktiga sovrum ska se ut sen. Vi har planlösningen klar och jag har i stort sett färgval och allt sådant klart också.

Nästa helg ska jag ut i tygaffärer och välja tyg till vaggan och sängkläderna. Vi har en gammal vagga som jag och alla mina syskon har legat i och nu ska pyret få sova i den. Det är som en korg, inklädd i tyg och den har en liten sänghimmel. Dock tycker jag att det befintliga tyget som har använts till  mina syskon är alldeles för fult (Beatrix Potter-mönster) så jag ska sy nytt i vitt istället.

Jag har börjat sticka en liten mössa till bebisen. Förhoppningsvis hinner jag med en liten kofta också  =)

• abbi

Jag väntar nog denna månaden och kanske nästa! Men i mars måste jag nog börja! Hihi
    Man är ju inte klok! ;)

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö