BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Jag satsar på täcke och kudde och tänker köpa på mig åkpåse till hösten istället. Min pojke är född 7 maj och vi hade visserligen en mjuklift till honom men det räckte med täcke/ kudde och när det blev för varmt så hade vi en gosig filt istället ! Funkade för oss!
Då får jag altså både gå emot min mor, svärmor och min sambo....spännande....
För min tanke har också varit att vänta med den där påsen...
Argumentet från deras sida var att man slapp sätta på barnet massor med kläder. Jag försöker komma på hur varmt det är i Maj månad ...men det är väl varken kallt eller varmt egentligen.
Min kära mamma frossade inne på POP och ngn annan butik inne på Hansacompaniet som också hade rea...
Någon som ser framemot att bli mormor :)
Jag har köpt en åkpåse, men jag har ju bf 17 april och då kan det ju fortfarande vara lite kyligt. Egentligen köpte jag den för att den var på rea och för att det kan vara skönt att slippa köpa varmare overall som ändå kommer vara urvuxen till hösten. Åkpåsen behövs ju ändå sen. Men som sagt, det beror så mkt på vädret. I maj bör man dock kunna slippa åkpse tycker jag! Dessutom brukar det vara rea på såna "vintersaker" då, så behövs åkpåse, kan ni alltid fynda en då!
Idag gjorde jag glukosbelastningen... Och jag fick ett högt värde, 8,7!!! Så nu är det slut m godis, läsk, kakor och juicer för min del! Jag har iofs levt riktigt ohälsosamt i helgen och tydligen kan det också påverka. Men jag låg under gränsen iaf, så jag slipper göra om det!
Vi har ju BF 9 april men vi kommer ändå inte ha någon åkpåse. Visst kan det vara lite kyligt men ett täcke räcker gott och väl. Bebisarna ligger ju inte nakna därunder =) Visst kan du köpa en åkpåse men då är det ju en vår/sommarvariant som gäller och de är inte bättre än ett täcke. Dessutom kan du ju inte använda det så värst länge innan det blir alldeles för varmt. Då är det nog bättre att du satsar på en rejäl åkpåse till nästa höst/vinter istället.
I torsdags i förra veckan var vi i Ullared och det var verkligen bra! Det var verkligen alldeles folktomt precis som vi förutspått. T.om ännu mindre än vi trodde. När vi kom på förmiddagen så stod det inte mer typ 10 bilar parkerade där så det var nästan så att man trodde att de hade stängt =) Så vi kunde gå runt i lugn och ro och slippa all trängsel. Det är det bästa med att åka så här tidigt på året innan folk har fått ihop pengar igen efter julen.
Vi köpte massor av fina och bra saker, både till bebisen och till det nya huset. Så vi är väldigt nöjda.
Vet inte om jag skrivit det förut men jag höjer en flagga för frukt också! Har man högt glukos ska man inte frossa i frukt, max 1-2/dag fick jag veta!
Gaaah vad säger ni! Jag äter ju massor av frukt.....shiiiiiit
Ja, fast frukt innehåller fibrer också och de hjälper till att ta hand om sockret. Det sa min bm iaf, för jag frågade om just frukt också.