• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Smilla

Misswiren: Vilken svår situation. Som SuzR skriver så kanske det är början på en bättre kontakt men man vet ju aldrig. Det bästa är ju om du och din man börjar prata om det och inte skjuter upp det för länge.

Vi/jag planerar också för dopet redan. För mig är det väldigt viktigt, liksom det var väldigt viktigt för mig att vi skulle gifta oss. Min man är dock inte särskilt kristen, inte ens döpt faktiskt. Hans föräldrar avskyr allt vad kyrkan står för och allt som har med religion att göra. Så jag förväntar mig faktiskt inte ens att de kommer till dopet. Och jag tänker inte ens fråga om någon i hans familj skulle vilja vara gudföräldrar/faddrar. Det får bli på min sida då hans familj har sådana intoleranta åsikter om svenska kyrkan. Min man tycker dock att det var viktigt att vi gifte oss och att döpa bebisen tycker han också är ok.

När ni börjat prata om det vet du ju hur pass viktigt det är för din man. Han kanske tycker att det inte spelar någon roll vems klänning ni använder eller vem tradition ni ska följa.  

• Smilla

Misswiren: Ska ni också till Ullared nu på torsdag? Det ska ju vi också!!!

• Renesme

Hej hej,

tänkte hoppa in här i tråden! Alltid trevligt med nya bekantaskper, speciellt när man har en lång föräldraledighet framför sig.

Bor mellan Lund och Malmö, 28 år, gravid i vecka 35, första barnet :)

/m

• Misswiren

Smilla: ah vad kul!!
    Då ses vi kanske där, vore skitkul efter så många år. Som det ska shoppas!! :-P

Memorativa: Välkomnen. Vecka 35, då är de väldigt snart din tur. Själv är man "bara" i vecka 27. Hehe.

• Smilla

Misswiren: Jag längtar redan efter Ullaredsturen. Det ska verkligen shoppas! Jag hoppas att de har snygga skor på sko-outleterna också! Jag vill ha lite nya snygga vårskor  =)  Har dock inte riktigt bestämt oss för hur dags vi ska åka. Vanligtvis brukar vi åka så att vi är där när de öppnar. Dock har min man match i Göteborg på kvällen så vi kommer inte hem förrän sent på natten och då blir det en väldigt lång dag om vi åker för tidigt.

Hoppas vi ses! Hade varit riktigt kul!

• Misswiren

Jo, förstår dig

Lite väl lång tid att ränna runt med extra kilona, hehe.
    Har för mig dom öppnar kl 8, så vi planerar att va där kl 9. Borde va rätt lagom. Har sonen oxå med oss, så kan inte heller ränna för länge, då blir de gnäll

Nu ska jag jobba, sen blir de ett förtjänat besök hos frisören

• Miss Olsen

YeahCarro: Det är säkert ingen fara! Som sagt är det många som får blödningar, tidigt som sent, men det ska ju alltid kollas upp! Skönt du har en tid nu på fm. Försök slappna av och ta det lugnt så gör du vad du kan åtminstone! Mina tankar går till dig!

• Renesme

Smilla: Ett tips inför Ullared är att INTE åka på morgonen. De bussturerna som går dit brukar köra därifrån vid 15.. därefter är det lugnast och flera timmar kvar tills dom stänger.

Misswiren: Tackar. Jo, nu är det inte långt kvar. BF i början av mar (men jag har önskat leverans en vecka tidigare :P)

• SuzR

jag var på Ullared klockan 7 en morgon , dom öppnade då. Då var det lagom med folk och vid 10 tiden var jag klar och då var det myyyyycket folk. Då gick jag och kollade i dom andra affärerna och sen vid 12.30 åkte jag hem. Rätt skönt!! Men då hade jag och mina vänner sovit över på ett sunkigt vandrarhem....

• Smilla

Jag är van Ullaredsåkare så jag har koll på när vi ska åka. Jag tycker alltid det är bäst att vara där när de öppnar kl 7 för då är man ensam ända fram tills kl 9/10 då busslasterna kommer. Vi kan dessutom inte vara där längre än till kl 15/16 då min man har match i göteborg. Dessutom är det ju lite lågsäsong där just nu efter julen etc.

Vanligtvis kör vi hemifrån vid 5/halv 6 på morgonen så att vi är där till 7 men det blir en lite för lång dag för oss eftersom vi inte lär vara hemma förrän vid 1 på natten. Så jag antar att vi kör vid 7 allra senast.

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö