BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
abbi: Va kul! Jag hoppas dock att bebben kommer lite före det för jag börjar bli otålig (ja, vem är inte det egentligen...?!) :) Vi har inte tagit reda på könet utan det får bli en överraskning. Men nyfikna är vi!! Annars mår jag bara fint. Har inga krämpor än så länge utan tränar fortfarande för fullt (t.o.m joggar!). Sover lite sämre gör jag dock. Hur mår du själv?
Sitter just nu på golvet inne på systers toalett och gråter som bara den. Mitt hjärta gör ont och jag är samtidigt flyglrbannad.
Min son är inne i en väldigt otrevlig fas. Varierad fas, men mest otrevlig.
Han e inte längre en handfull utan ibland mer än jag klarar av, och ännu mindre som gravid. Jag har egentligen varann vecka vårdnad om honom med hans pappa. Fast av vissa omständigheter har jag haft honom i sträck sedan Nov. Ovan att ha honom så mkt och allt runtomkring, ännu jobbigare blir allt med dessa horomoner.
Saken är den att en 6-7 åring är enormt krävande och känslomässigt. Han hatar en, han älskar en, han vill att ngn ska döda en, han vill aldrig man ska dö, han slåss, han kramas, säger extremt elaka saker, säger elaka saker, gör saker han inte får, skriker, spottar, fräser, säger man är en skitmamma, ska alltid ha sin vilja genom, annars blir de ett jäkla liv som slutar i bråk. Jag kämpar att hålla inne de aggressioner som dyker upp efter flera olika tillfällen som man samlar på sig. Försöker ist gråta i smyg ist att få de gå ut över honom. Får så dåligt samvete lätt.
Denna och förra veckan har varit HEMSK!! Dessutom håller vi på att få honom "torr" om natten. Hans njurar producerar för mkt urin på natten så han äter medicin nu. Detta innebär att jag vaknar, utöver de 3-4 ggr för att kissa, 3-4 ggr till per natt för han kissat på sig. Ingen sömn, plus allt detta runtomkring gjorde att jag för ca 30 min sen fick ett utbrott på min son då han betedde sig såååå illa efter antal tillsägningar. Jag, liam, Christian, syster, svåger och pappa satt o spelade ps3. Iaf, fick ett väldigt utbrott, kände värmen stiga upp till öronen och flög ur soffan, tog Liam i armen och kastade in honom på syster rum och vrålade att han fick komma ut när han kunde bete sig normalt igen. For tillbax till soffan igen, och min pappa kunde inte låta bli lägga sig i. Han uttryckte sig om att jag inte skulle ha min son så mycket om jag inte klarade av de och han inte va nåt jävla djur man kunde göra sig av med när de inte passade. Och så reste han sig upp och gick mot rummet för att hämta ut Liam igen. Jag vrålade 2 ggr åt honom att INTE gå in där, för jag ville verkligen han skulle komma ut själv när jag för en gångs skull "satt gränser" på de sättet. Men det gjorde jag helt i onödan. Pappa gick in i rummet och jag for upp i gråt och spang in på dass. Nu sitter jag här och gjort de snart 1 timme och kan inte sluta gråta. För inte nog att jag har så dåligt samvete för Liam, jag är ovänner med min pappa oxå.
Antar att jag väntar på att min pappa ska åka hem, för att "orka" ut. Och jag hör nu att han är på väg ut genom dörren, så tänkte gå ut nu och åka hem.
Jag vet att jag är gravid och extra känslig, men ville verkligen själv ta itu med detta när jag "råkade" tappa humöret.
Kommer säkert skämmas för detta inlägg imorgon då jag lugnat ner mig, men just nu är det hemskt och gör så ont. Vill verkligen inte vara ovänn med min pappa..och Liam verkar redan glömt vad som hänt.
Sen att min sambo sitter o spelar dataspel med alla andra ist för att försöka komma in till mig, eller nu, komma ut till mig i köket för att prata/trösta mig, när jag som mest behöver de. Vad handlar de om? Vågar han inte eller vill han helt enkelt inte?
Förlåt, men kände verkligen jag behövde skriva av mig.
Ville bara tillägga att Christian kom ut till mig nu o höll om mig o pratade. Känns mkt bättre nu.
Ville bara tillägga att Christian kom ut till mig nu o höll om mig o pratade. Känns mkt bättre nu.
Hanna83: vad härligt att du fortf joggar! :) jag
Mår också jättebra och längtar sååå mkt! Klart man är otålig!
Phewww miss wiren vilken kväll... svårt att sätta sig in i hur arg man kan bli på en sju åring när man inte har ngn själv! Men det låter nästan som att det var på tiden att du satte ner foten för din son. Jäkla övertramp av din pappa att lägga dig i hur du uppfostrar din son,.....undra hur han tycker att du skulle gjort om din son står och är sådär otrevlig?!
Miss Wiren- vilken kväll! Det är inte kul när ens föräldrar lägger sig hur man uppfostrar sitt barn.... Särskilt inte när man är gravid... Då man redan är känslig och instabil. Nu har jag ingen sjuåring men en femåring och en väldigt trotsig 3 åring som inte varit så förtjust i sin kommande lillasyster eller mig och det har varit väldigt hoppas allt löser sig!
Hej på er! Fredag idag! Gött! Sitter i bilen på väg till Göteborg nu, med jobbet! Tradigt! På måndag går vi in i vecka 32, och vi ska
På vår första föräldrarutbildning :) någon mer som ska gå på sån?
Hej på dig ! V 29 här för mig , vaknade av en mkt konstig rörelse i magen...gjorde nästan lite ont och fick mig att tappa andan en sekund. Undra vad hon gör där inne egentligen? Men det fortsätter att "sparka" neråt neråt neråt hela tiden. Så länge hon rör sig är jag dock nöjd :)
Jag har inte fått ngt erbjudande om föräldrautbildning...jag får lita på min egen instinkt helt enkelt :)
Vi går föräldrautbildningen i Vellinge. Helt ok. Inte så mkt som man inte läst men ändå skönt att få en genomgång och känna att man inte missat ngt. Alltid ngn fråga som poppar upp med. Har sista gången nästa vecka. Är då i v. 35.
Trevlig helg!