• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Miss Olsen

Tror det är bättre att äta knäckebröd och liknande om man vill få i sig mer fibrer. I frukt få man ju bägge delarna och har man risk för att få högt socker tror jag det bästa är att inte äta för mkt. Men visst är det svårt!

• Peecock

Hoppas att jag iaf får äta frukt ! Har inte ätit något av dem 5 förbjudna grejerna än. Det är svårt...men det går ! b.la apelsiner är min räddning !

Ullared om 2 veckor :)

• SuzR

ja det undrar jag med (5 förbjudna grejer)
    jag har ätit en hel del frukt, speciellt apelsiner och mandariner. Usch börjar också bli orolig för glukos grejen om en vecka...jag har nog ätit en hel del socker när jag tänker efter...har ni andra vart försiktiga?

• Smilla

inte det minsta. Här har det ätits både semlor och våfflor och godis, kakor men även frukt i massor. Jag äter vad jag vill! Och jag hade absolut inga problem med glukostestet.

• Sofie22

Har BF 6 april och jag ska inte ha åkpåse.
    När barnet ligger i vagnen så har man ju (oftast) barnet mot sig och då blåser det inte ens in i vagnen.
    De ligger skyddade där inne så ett täcke eller tjock filt räcker ju bra.
    Ska bara ha en mjuk jacka, ingen overall.

Min första flicka föddes 23 februari och då hade vi mjukliften. Då låg hon i en overall. Men nu är det ju ända till april.
    Bättre att vänta till hösten kanske och se vad man kan ha för en just då.

• Peecock
    Smilla skrev 2011-02-01 15:54:21 följande:
    vad är de 5 förbjudna grejerna?
    Bm sa att Jag inte ska röra : Kakor,bullar,saft,läsk,godis ...= socker och det har jag hållt sen jag var där sist i v25.
    Så man kan säga att jag varit försiktig med sockret....
  • Smilla

just nu tuggar jag på en pingvinstång.....  Jag håller på att dö annars på jobbet just nu

• Hanna1983

Hej!
    Hittade tråden precis. Jag är 27 år, bor i Malmö och har BF den 10:e april. Ullared besöke vi för två veckor sedan! :)

• abbi

Hanna83: jag har också bf 10 april! :) hur mår du? Vet du om det blir en flicka eller pojke? ;)

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö