• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • Barbaboo

Jag tror det blir svårare.. Jag vet inte, jag vet när jag har början till ÄL eftersom jag får den omtalade ÄL-flytning innan och då börjar jag prova med stickor och jag har regelbunden cykel...

Om du känner i din kropp att ÄL är på gång så kan du ju börja prova.. svårt det där, kanske någon annan som har erfarenhet kan svara..

Det blir ju dyrt att testa varje dag förståss, men det är värt alla pengar i o f s..

Jag vet inte helt enkelt.

• svampbob78

Har genomgått det mesta sedan jag fick reda på att jag hade PCO för 7 år sedan. IVF, missfall, blödningar, inseminationer och all medicinering man kan tänka sig. Nu har jag 3 underbara barn på 6, 4, 1½ och en liten bebis i magen. Kan bara tipsa om att det finns progesteroncreme att köpa (får inte säga namnet, fick skrivstopp ett tag, haha) Jag blev gravid enbart med den här cremen(bebis imagen) och blir man gravid så fortsätter man att använda den tom v 12 för att inte få missfall. 
    Kommer så väl ihåg den där första läkaren för 7 år sedan. Han sade: Du kommer ALDRIG att kunna bli gravid på egen hand. IVF är enda utvägen. SÅ FEL HAN HADE!!!!
    Vill du få tag på cremen så föreslår jag att du söker på Oprah Winfrey. Det var den här cremen hon lovordade för nåt år sedan och fick ta så mycket skit från stora läkemedelsföretag.
    Lycka till!

• svampbob78

Måste tillägga att den här cremen först förkortade min menscylel från ca 50 dagar till 32 dagar efter bara några månaders användning. Så ni med PCO och rubbad cykel, det här är verkligen värt att prova! Gravid blev jag på andra försöket när vi bestämde oss!
    Ett stort lycka till! Och kram , för det vet jag att ni behöver.

• Barbaboo

svampbob78 det är ju fantastiskt att det äntligen blev din tur och så många gånger ;) Grattis!

Vad är det för skillnad på prog kräm och prog vagitorier? Jag får prog vaggisar utskrivna..

Tjingeling

• flawless
    hmm..ja känner nästan aldrig av några äl-symptom :/

Men har funderat på en sak..jag har jämt mensvärkar redan ca 2v innan mensen, sen slutar dem nästan helt mensdag 2.?

Kan det vara så att det faktiskt är äl som mensverkarna börjar med så långt före?
    kan det vara ett av symptomen på äl? Och i så fall, kan dem pågå i flera dagar?
    Någon som vet?
  • BettanB

Smyger bara in och kastar fram förslag om att börja tempa om ni vill ha bättre koll på cykeln och kroppen. Fenomenalt bra.
    Sök på fertility friend här på fl så kommer det nog upp en del bra trådar om tempning.

Sorg i BettanMansion.
  • Annica P

Grattis svampbob! Härligt att det gick vägen för er. Jag har köpt progesteronkräm och väntar på ÄL för att börja använda den. Har också börjat tempa, men just insett att min nyinköpta termometer inte verkar så exakt som jag skulle önska. Flera temptagningar på raken visar rätt olika resultat...

Som någon annan på fl skrev "Desperat, jag?". Men jag är vid rätt gott mod faktiskt (just nu i alla fall), skulle det kunna bli ett barn till får det ses som en ren bonus. Hoppas alla får en skön helg!

• sushikatten
    timoa skrev 2010-09-29 21:11:14 följande:
    sushikatten- vad ör det som gör att ni inte är säkra på att köra en ivf till? om jag får fråga, alltså.
    Jag är egentligen inte så osäker på att fortsätta det är framför allt min man. Jag börjar närma mig 42 år och det blir sämre chanser. Dock har jag fått helt ok resultat hittillls. Min man känner att det är som att kasta pengarn i sjön om det inte blir något. Vi kan fakttiskt fortsätta på vanlig väg. Vet inte riktigt än hur vi ska göra. Vi kör denna gången och få se om jag kan övertala min man en gång till. Vet inte om jag vågar tänka på det. Fick fakturan igår 30 lakan igen. det är inga pengar om det lyckas men att det går åt h-et några gånger känns inte bra. Näää nu kör vi denna gången och hoppas på att jag slipper fler gånger.
    svampbob78 skrev 2010-09-30 23:24:06 följande:
    Måste tillägga att den här cremen först förkortade min menscylel från ca 50 dagar till 32 dagar efter bara några månaders användning. Så ni med PCO och rubbad cykel, det här är verkligen värt att prova! Gravid blev jag på andra försöket när vi bestämde oss!
    Ett stort lycka till! Och kram , för det vet jag att ni behöver.
    Jätte bra kollar tills nästa försök!
  • Barbaboo

Nu är det spännande.. eller inte.

Är på ÄL+8 och har fått en liten blödning som jag har har stora frågor kring...
    Är det en tidig mens eller är det en NID blödning..

Jag önskar jag visste IDAG men jag vet att det bara är att vänta, denna eviga
    väntan.. tur man är bra på det..

BIM på lördag!

Återkommer.

• Barbaboo

Arg!

trodde jag hade grav symtom och en nidblödning men det är värsta mensen, nu 6 dagar innan jag trodde jag skulle testa plus på BIM nu på lördag, jag är besviken.
    Ska kroppen spöka nu?

Hade mitt 4:3 missfall för 1 månad sedan och haft en ÄL efter det, detta ska vara första mensen efter MF..

Jag har nog för brottom och för höga krav på min arma kropp..

Men jag är i alla fall sur!

Hoppet sviktar igen!

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?