• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • kaakis
    svampbob78 skrev 2010-09-30 23:17:03 följande:
    Har genomgått det mesta sedan jag fick reda på att jag hade PCO för 7 år sedan. IVF, missfall, blödningar, inseminationer och all medicinering man kan tänka sig. Nu har jag 3 underbara barn på 6, 4, 1½ och en liten bebis i magen. Kan bara tipsa om att det finns progesteroncreme att köpa (får inte säga namnet, fick skrivstopp ett tag, haha) Jag blev gravid enbart med den här cremen(bebis imagen) och blir man gravid så fortsätter man att använda den tom v 12 för att inte få missfall. 
    Kommer så väl ihåg den där första läkaren för 7 år sedan. Han sade: Du kommer ALDRIG att kunna bli gravid på egen hand. IVF är enda utvägen. SÅ FEL HAN HADE!!!!
    Vill du få tag på cremen så föreslår jag att du söker på Oprah Winfrey. Det var den här cremen hon lovordade för nåt år sedan och fick ta så mycket skit från stora läkemedelsföretag.
    Lycka till!
    Hej svampbob...rolig alias...Skrattande
    Krämen heter Progester@ all ........finns att få tag på nätet.
    Men,  mig hjälpte det inte, fick missfall iallafall...Gråter, så jag tror inte att jag kommer att använda det igen.
  • kaakis
    flawless skrev 2010-10-01 19:30:29 följande:
    hmm..ja känner nästan aldrig av några äl-symptom :/

Men har funderat på en sak..jag har jämt mensvärkar redan ca 2v innan mensen, sen slutar dem nästan helt mensdag 2.?
    Kan det vara så att det faktiskt är äl som mensverkarna börjar med så långt före?
    kan det vara ett av symptomen på äl? Och i så fall, kan dem pågå i flera dagar?
    Någon som vet?
    Så har jag också haft det. Det är inte alltid jag har ....förlåt.....geleflytningar Kräks.
    Ibland har jag bara haft mensont och även fått utslag på mina ÄL stickor.
  • kaakis
    Barbaboo skrev 2010-10-05 09:40:32 följande:

Arg!

trodde jag hade grav symtom och en nidblödning men det är värsta mensen, nu 6 dagar innan jag trodde jag skulle testa plus på BIM nu på lördag, jag är besviken.
    Ska kroppen spöka nu?

Hade mitt 4:3 missfall för 1 månad sedan och haft en ÄL efter det, detta ska vara första mensen efter MF..

Jag har nog för brottom och för höga krav på min arma kropp..

Men jag är i alla fall sur!

Hoppet sviktar igen!

Hej Marieh,
    Känner igen mig i det du beskriver....Själv har jag haft 3 st MF på raken, och menar det bokstavligen....hade ingen mens på flera månader. Sista MF:t hade jag en teori att min stackars lilla kropp inte orkade med hormonkarusellen..tyvärr
    Så jag har väntat en mens nu och sen får vi se vad som händer...
    Tror inte heller riktigt att man behöver vänta typ 3 månader som vissa läkare säger....När kroppen är mogen så är den mogen..
    Jag var så arg och frusterad att jag övervägde att ge upp...det är inte bara det fysiska som tar ut sig utan det även det psykiska som inte mår bra i längden....

Jag lovar att du kommer att må bättre och hämta nya kraft inom kort!!!!!!
  • timoa

marieh- nääe, din stackare, förstår att du blir galen/besviken. tror som kakiis skriver ovan, kanske blev lite för mkt för kroppen med alla hormoner & allt. jag som fått 2 MF på raken- efter det andra fick jag faktiskt precis som du-mens efter knappt 3v...!
    hoppas verkligen den rättar sig tillbaka till nästa ÄL&BIM.

• Annica P

Beklagar marieh! Man hoppas ju alltid. Men om jag tolkar dina tidigare inlägg rätt är du snart på g igen.

Här händer det inte mycket. Jag tror det tog 6 v till mens vid förra missfallet. Dessutom har jag nu fått en tid för livmoderundersökning den 15/10 (hysteroskopi tror jag). Antar att det förstör en ev graviditet, så lika bra att det inte händer något. Det ska bli intressant, 3:e narkosen i den här cirkusen... Dessutom har vi fått tid hos landstingets högste man på området. Känns också bra att få ställa alla frågor till en ny person även om det antagligen inte ger något nytt. Han har varit inblandad i min medicinering redan.

Kram

• Barbaboo

Tack brudar <3

Tur vi har varandra i den här karusellen, jag hoppas så innerligt att det blir vår tur snart!

Jag tar en dag i taget, blöder som en gris och känner mig utpumpad..

Ha en fin dag alla!

Ps, kanske gjorde jag bort mig som tog 2,5 mg prednisolon på ÄL+8, 2:a dagen jag tog pred så började jag blöda...
    Någon som hört att pred kan orsaka missfall om man sätter in det ca 1 v efter ÄL?

• sveamoder

Har haft min 1:a av något mensliknande efter skrapningen av mitt 3:e MF den 22 sep,  stickor i förbannelse är inköpta.

• Barbaboo

Hjälp - Sammanträde önskas!!

Min gyn-läkare ringde upp idag och hon hade i sin tur tagit upp mitt fall i deras sammanträde med IVF-läkare i fredags.

Hon sa att jag inte var ett lätt fall.. tack för den!

Jag fick i min missfallsutredning en tid för att titta in i min livmoder för att se hur mitt myom 3x3 cm sitter.
    Svaret jag fick av min läkare (som sammanträdde med IVF-läkaren då också) var att myomet TROLIGTVIS inte hade med mina upprepade missfall att göra.
    Jag fick fragmin och progesteron utskrivna till kommande graviditet.

Jag gjorde den behandlingen och det slutade också i missfall.

Nu erbjuder de mig en operation för att ta bort myomet ändå, eftersom den sitter lite galet. (Tydligen sitter den där de allra flesta ägg fäster) (varför sa dom inte det förut?)

Operationen ger mig absolut inga garantier att nästa grav lyckas.
    Operationen innebär att jag ska spraya ngn spray som ska försätta mig i "klimakteriet" (vad heter den sprayen tro?)
    Sen gör de operation och efter den ska vi vänta minst 2 månader innan vi kan försöka igen.

Det innebär krassa att vi kan vara igång med verkstad igenom 6 månader..
    Jag fyller 39 i december.

Jag är verkligen tu-delad, den ena rösten säger: äh vi försöker igen en gång så efter det så kan vi väl ta den där operationen.. medans den andra rösten säger: gör det nu!

HJÄLP mig tjejer,, hur tänker ni??

• Hannnas

Marieh... jag hör väl inte hemma i tråden MEN.. jag skulle fixa en snabb op och under vänta köra som f a n... vad kan man förlora på det... så skulle jag göra... stor kram o stort lycka till till er.... har du förresten provat blodförtunnande?????

.?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • sushikatten

marieh; Gud vad svårt! Förstår att du får panik!  Jag hade nog op mig men det är så ytterst olika vad man tänker. Det verkar ändå som du tänker göra det. Frågan är väl om du ska vänta en månad eller inte.  ska du ändå göra det är det lika bra ha det gjort direkt.  Jag hade bara blivit arg på mig själv när det visade sig att det inte funkande denna månaden och få vänta till nästa och då är det 7 månader. Men förstår också tankegångerna. Lycka till!

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?