• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • timoa

marie- håller alla tummar&tår för dig nu!!! konstigt läkaren inte ringde upp...men är väl inte så förvånad. själv fick jag ju leka detektiv för att till slut få fram det som läkaren meddelat ang min missfalls utredning-att jag var för gammal för en sådan tycker bara de kunde besparat mig det jobbet & bara skickat ett brev..

själv började jag spraya igår, ivf:en är alltså igång o då börjar man med att försätta kroppen i klimakteriet för att sen pumpa full med hormoner...känns både skönt att allt är igång igen, samtidigt jobbig för jag vet vilket elvete som ligger framför mig.
    men men, det är det ju värt om man lyckas till slut.,

håller tummarna för alla härinne såklart!

• Barbaboo

Kram till dig Timoa, det är ju själva fanken att vi ska behöva gå igenom detta träsk!

KramKram

• sushikatten

timoa: har du kört ivf innan? Hur kommer det sig att det blev långa metoden? För jag funderar starkt varför min läkare ordinerar den långa för oss.

Marieh: Jag det är ett elvet att man ska gå igenom det här och man blir så nere ibland.  Hoppas att det leder till ett barn för annars vet jag faktistkt inte om det är värt besväret med alla IVF!

• Barbaboo

Alla fina tjejer här inne i tråden!

Jag har nu ÄNTLIGEN fått tag i min härliga läkare på gyn, hon bad om ursäkt att hon inte ringt upp, så hon är helt och hållen förlåten ;)

Jag har berättat om all min forskning här inne på FL och berättat om trombyl, prednisolon osv osv och hon är så cool så hon säger ödmjukt att hon aldrig skrivit ut pred till ngn men hon ska prata med IVF läkaren och återkomma.

Jag säger att jag är en villig försökskanin och testar allt :)

Så det verkar inte omöjligt.. hon ska ringa upp under dagen.. Hoppas Hoppas!

Jag blev lite glad nu :)

Kram

• flawless
    Barbaboo skrev 2010-09-28 10:01:35 följande:
    Alla fina tjejer här inne i tråden!

Jag har nu ÄNTLIGEN fått tag i min härliga läkare på gyn, hon bad om ursäkt att hon inte ringt upp, så hon är helt och hållen förlåten ;)

Jag har berättat om all min forskning här inne på FL och berättat om trombyl, prednisolon osv osv och hon är så cool så hon säger ödmjukt att hon aldrig skrivit ut pred till ngn men hon ska prata med IVF läkaren och återkomma.

Jag säger att jag är en villig försökskanin och testar allt :)

Så det verkar inte omöjligt.. hon ska ringa upp under dagen.. Hoppas Hoppas!

Jag blev lite glad nu :)

Kram

Håller tummarna för dig., låter lite spännande ju, inte för att ja vet vad det är för nåt?

Jag har just fått mitt 3e mf/ma nu och väntar på första mensen. Min bm sa att ja skulle ringa gyn och varsko dem om mitt läge så att jag kan få ut nåt blodförtunnande nästa gång jag blir gravid.
    Har ingen aning om såna saker?
    Därför jag läser som 17 här i trådarna.
    Har idag fått hem al och g-stickor som ja heller inte har en aning om hur det funkar?
  • Barbaboo

Flawless välkommen till tråden, ledsen att du också behöver vara här!

Jag var för drygt ett år sedan lyckligt ovetande om alla dessa tester, prover, utredningar, mediciner etc etc etc.. Det mesta har jag fått läsa mig till här på FL och googlat som en galning. Jag tycker att kunskap ger makt och känslan av kontroll växer med kunskap och stöd från personer som befinner sig i liknande situation.

Jag kan bara skicka med dig ett råd att ta en sak i sänder och en dag i taget...

Ang ÄL tester och Gravidtester så är dom väldigt lätta att förstå, antar att det följt med information som du kan läsa. Jag blev gravid sist med hjälp av ÄL testet vid första försöket, så jag skattar dem högt!

Hoppas du finner den tröst och hopp som jag gjort i dessa forum.

Kram.

• timoa
    sushikatten skrev 2010-09-27 21:00:50 följande:

timoa: har du kört ivf innan? Hur kommer det sig att det blev långa metoden? För jag funderar starkt varför min läkare ordinerar den långa för oss.

Marieh: Jag det är ett elvet att man ska gå igenom det här och man blir så nere ibland.  Hoppas att det leder till ett barn för annars vet jag faktistkt inte om det är värt besväret med alla IVF!

sorry för sent svar, är hemma med en sjuk son som kräver all uppmärksamhet...
    ja, jag har kört ivf tidigare, första färskförsöket blev minus, fick ett ägg till frysen som sedan tinades upp & blev en lyckad graviditet (sonen som är nu 1,5) försökte på nytt i feb, satte in 2ägg, inget till frysen. plussade men på VUL visade det sig vara MA (ofostrig grav) gjorde ny IVF i maj, satte in 2 ägg inget till frysen, plussade med återigen visade VUL i v7 inget hjärta
    alla IVFer har vi kört långa metoden, vet eg inte vilka som "får/ska" göra korta, har hört ngt om att om man är äldre så kör man ibland med ördel korta, varför vet ej...
    har dock en kompis som är 41, alla hennes ivf:er har varit korta men 2ggr har det inte blivit ngt pga att ägget redan släppt. TROR det är så att man har mer "kontroll" på allt som hände ri kroppen när man först stannar av hela produktionen för att sen sätta igång den igen-under kontrollerade former.
    jag föredrar nog ändå den långa, om man inte har bråttom....vilket jag iochförsig har...

första 2ggr fick jag puregon, men efter 2a ivf:en i feb (som förvisso ledde till grav) tyckte läkaren att jag borde få fler & framförallt bättre äggkvalitét, varpå jag fick menopur istället, har visat sig funka mkt bättre för "äldre" qvinns...
    jag fick faktiskt mkt fler ägg, men det blev ändå inga till frysen.
    kommer köra samma igen nu, men den är tyvärr ASjobbig att ta, man sitter med kanyler&flaskor och blandar till allt själv, inte en droppe för förloras heller....ska tas mer exakt på tiden oxå....

marieh- ååå vad härligt hon hörde av sig äntligen. tänk vad lätt det är att förlåta trots allt...
    har du fått ngn mer info?
  • sushikatten

Timoa: Jag har också hör att det ger bättre resultat med fler ägg ,med den långa metoden och menopur  rek. Dock som du säger jobbigt att bland alla vätskor. Blir det nån nästa gång så kommer jag absolut be om att få göra den långa metoden.

• timoa

sushikatten- vad ör det som gör att ni inte är säkra på att köra en ivf till? om jag får fråga, alltså.

• flawless
    Barbaboo skrev 2010-09-28 21:13:04 följande:
    Flawless välkommen till tråden, ledsen att du också behöver vara här!

Jag var för drygt ett år sedan lyckligt ovetande om alla dessa tester, prover, utredningar, mediciner etc etc etc.. Det mesta har jag fått läsa mig till här på FL och googlat som en galning. Jag tycker att kunskap ger makt och känslan av kontroll växer med kunskap och stöd från personer som befinner sig i liknande situation.

Jag kan bara skicka med dig ett råd att ta en sak i sänder och en dag i taget...

Ang ÄL tester och Gravidtester så är dom väldigt lätta att förstå, antar att det följt med information som du kan läsa. Jag blev gravid sist med hjälp av ÄL testet vid första försöket, så jag skattar dem högt!

Hoppas du finner den tröst och hopp som jag gjort i dessa forum.

Kram.

Ok, tack för svar marieh =)

Ja du har ju så rätt..inte så mycket mer man kan göra.
    Men vet inte, är det svårare me äl-tester när man jämt har så oregelbunden mens som jag haft i flera år nu?
    Allt från 5v upp till 3mån mellan mensperioderna.
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?