• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • BettanB
    sushikatten skrev 2010-09-17 15:04:47 följande:
    Bettan:  Och hur länge fortsatt att du ta trombyl?
    Fortsätter till v.36-37 är tanken nu. I "vanliga fall" (dvs när jag inte plussat) tar jag från strax innan äl till första tecken på mens och sen gör jag uppehåll.
    Sorg i BettanMansion.
  • Barbaboo

Hjälp mig nu att tänka och planera rätt..

Idag gjorde jag ett grav.test som visade 100% negativt vilket är superbra.
    Jag gjorde också en ÄL test som inte visade på att jag har ÄL nu men jag har fått
    Äl flytningar idag.. Så jag antar att det eventuellt är pågång.. (Läs: HOPPAS!!!)

Ringde mitt gyn igår och jag väntar fortfarande på min läkare ska ringa upp efter mitt missfall, men jag tänker inte låta henne styra mitt val att försöka bli gravid vid ÄL, så ringer hon så är det väl bra men ringer hon inte så kör jag på ändå.

Så.. hur gör jag nu?

Min plan är att ta prednisolon, progesteron & fragmin ....
    Jag äter "mitt val kvinna" sedan 1 år.. Behver jag fler/andra vitaminer?

BettanB jag tänker ta rygg på dig :)))) Du är vårt hopp här inne <3

Kramisar.

• BettanB

marieh: Jag har faktiskt alltid väntat minst en cykel efter varje missfall, mest för att ge kroppen en chans till återhämtning så att den kan orka ge mig en tjock fin slemhinna. Dock finns egentligen ingen vettig forskning som visar att det är större risk om man försöker direkt. Vad jag vet.

Vore jag som du skulle jag vid ett första försök ta prednisolon, progesteron och fragmin från ev plus och om det då inte blir något ta alla tre från äl istället (kanske lägre dos pred från plus till äl och sen öka).
    Jag tar mitt val kvinna, extra folsyra (folacin på recept), extra E-vitamin (för stöd vid celldelning), extra kalcium (för att motverka prednisolonets inverkan på skelettet) och Dvitamin för att underlätta upptag av Kalcium och för att pigga upp lite. Dessutom tar jag 75 mg ASA/dag (jag har trombyl, men funkar lika bra med albyl minor).

Sorg i BettanMansion.
  • Barbaboo

Tack BettanB :)

Jag känner mig redo och om kroppen är det så blir vi gravida igen... Tänker att jag kan "bjuda" på ett försök utan att en ´menscykel går emellan, jag har ändå inte lyckats, fast jag har väntat... Så jag försöker :)

Ang vitaminerna så är det väl E, D, Kalcium + mitt val kvinna jag fokuserar på i ett första skede.

Nu känner jag att jag har en vettig plan och att det är värt ett försök utan läkarens "tillstånd".

Ha en fin lördag alla :)

• BettanB

marieh: men som vi ju tyvärr vet av bitter erfarenhet är det inte samma sak att bli gravid som att förbli gravid. Bara för att kroppen klarar att bli gravid igen tänker jag att det inte behöver innebär att den är helt redo att förbli det. Det är en av anledningarna att jag alltid väntat minst en cykel så jag ger kroppen chansen att göra rent oredntligt och bygga upp en fin slemhinna igen. En tjock fin slemhinna är ju en ytterst bra början; speciellt för de som haft tidiga missfall (som jag). Men det är bara en personlig reflektion.

Sorg i BettanMansion.
  • kaakis
    Barbaboo skrev 2010-09-18 11:24:35 följande:
    Hjälp mig nu att tänka och planera rätt..

Idag gjorde jag ett grav.test som visade 100% negativt vilket är superbra.
    Jag gjorde också en ÄL test som inte visade på att jag har ÄL nu men jag har fått
    Äl flytningar idag.. Så jag antar att det eventuellt är pågång.. (Läs: HOPPAS!!!)

Ringde mitt gyn igår och jag väntar fortfarande på min läkare ska ringa upp efter mitt missfall, men jag tänker inte låta henne styra mitt val att försöka bli gravid vid ÄL, så ringer hon så är det väl bra men ringer hon inte så kör jag på ändå.

Så.. hur gör jag nu?

Min plan är att ta prednisolon, progesteron & fragmin ....
    Jag äter "mitt val kvinna" sedan 1 år.. Behver jag fler/andra vitaminer?

BettanB jag tänker ta rygg på dig :)))) Du är vårt hopp här inne <3

Kramisar.
    Folsyra är bra (receptfritt)
  • Milo och Elias mamma

Kommer med en liten solskenshistoria till dej!

har haft 4  MF/MA (MA v12, MA v14, MA v14 och ett MF v6) Vi fick efter detta gå igenom en låång utredning som inte visade nått fel på någon av oss... några månader efter utredningen vart jag gravid igen och kunde inte glädjas åt det utan tänkte bara mer att -JAHA, då var det dax att gå igenom helvete igen... veckorna gick och en natt vaknade jag av en störtblödning och det var verkligen överallt... går ner på toa och det är inte droppspår efter mej utan en låååång rand av blod... efter duschen så väckte jag sambon och berättade... Vi fick komma in på akuten och på ultra såg dom att hjärtat slog förfullt där inne och inga blödningar i livmodern utan att den måste varit ett litet kärl i slidan som brustit....
    Denna graviditet så fick jag trombyl istället för fragmin sprutor... efter 9 månader föddes min Son, fullt frisk!!! Nu kommer han snart att fylla 2 år och idag sitter jag här med magen i vädret igen... hade BF igår och denna gradivitet åt jag åxå trombyl och det har inte varit några problem alls!!!
    Jag önskar er verkligen lycka till!

• Annica P

Tack Pjanko för uppmuntran!
    Har haft 4 MA och kan behöva bevis på att det kan gå vid nya försök. Medicinerade du först den gången det gick bra? Tyvärr har jag två MA trots mer och mer medicinering så hoppet är inte stort att det skulle kunna gå.

• Milo och Elias mamma
    Annica P skrev 2010-09-20 13:43:17 följande:
    Tack Pjanko för uppmuntran!
    Har haft 4 MA och kan behöva bevis på att det kan gå vid nya försök. Medicinerade du först den gången det gick bra? Tyvärr har jag två MA trots mer och mer medicinering så hoppet är inte stort att det skulle kunna gå.
    beklagar verkligen det du behöver gå igenom... men jag håller tummarna för att det ska gå vägen snart!!!
    men mf i v 6 s¨hade jag fragminsprutor... och denna graviditet så fick jag både fragmin och trombyl!
    men jag hoppas verkligen att det kommer g¨vägen nästa gång!
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?