• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • Barbaboo

Tack tjejer. Ja det är supersvårt och jag är också förbannad över att jag inte blev erbjuden detta för 2-3 år sedan när de upptäkte myomet... :( Men jag vägrar titta bakåt, jag är inte sån person, jag vänder allt till något positivt.

Senast igår önskade jag att jag hade mod att ta en paus från alllt det här ngn månad.. men det vågar jag inte eftersom tiden är knapp.. MEN idag fick jag ju hjälp att välja att ta paus från den mentala stressen som det är att gå i detta vakum.

Mitt inre har bestämt sig.. jag vet vad jag måste göra och jag är inte glad över att behöva göra det men inser nog min lott att jag är jävligt maktlös och gör nog vad jag blir erbjuden..

Men tar gärna emot fler tankar.

Kram och tack!

• timoa

åh, vad irri att de inte kom på det tidigare, som du skriver.
    du ska såklart göra som DU/NI kommer fram till, men du ville ha våra råd så här kommer mitt:
    jag skulle tveklöst ta operationen! förstår du får panik över åldern, men 39 är ingen ålder (om man jmf med mig... )
    du kan ju ha goda chanser med ivf sen.
    sprayen du kommer ta heter SYNARELA, det är den jag tar nu. den försätter kroppen i klimakteriet, alla märker av den olika, själv märker jag inget, förutom lite huvudvärk idag. man tar den 2ggr per dag, morgon&kväll.
    tror det är rätt ofördelaktigt att vara gravid &ha myom samidigt, men det är vad jag TROR jag hört.
    kram till dig & lycka till med beslutet, tungt för dig...

• Barbaboo

Å Timoa - tack för dina tankar!

Jag har haft sammanträde med mig själv under hela eftermiddagen och kvällen (tillsammans med en vän och min gubbe).

Beslutet landar i att jag just nu inte behöver ta ett beslut, så skönt!

Jag har mens nu, det tar några dagar innan den försvinner...
    Jag har beslutat mig för operation, men osäkerheten ligger nu i om jag ska göra den innan vi gör ett till försök..

Jag har börja behandlat mig med prednisolon, jag har proggisar och fragmin... Kanske ska jag ge det EN chans till innan operationsprocessen...

Jag har några dagar på mig eftersom jag ändå inte vill opereras i december utan i januari, vilket betyder att jag kan vänta till början av november med att spraya...

Ja, jag tycker själv det låter bra tror jag..

Nu måste jag sova så jag orkar jobba i morgon, den här dagen har varit sjukt dryg.

Tjing och tack för alla inlägg!

• Annica P

Det var verkligen något att fundera på marieh. Usch, vad jobbigt!

Man kan ju aldrig veta, men om du har en möjlig anledning till missfall och gått igenom fyra st även med medicinering så skulle jag nog ta chansen med operation. Även om tidsaspekten inte är rolig, men du verkar ju haft lätt att bli gravid hittills. Hoppas att du får sinnesro med det ni bestämmer er för.

• Barbaboo

AnnicaP

Den sista graviditeten var med fragmin och progesteron..

Ja det är ju inte enkelt,mina missfall ser olika ut alla 4:

1 MF i v. 7 (ofostrig)

1 MA i v.14 (dött i v 12) (Vill tillägga att jag fick min svin-influensa vaccination exakt när fostret var 12 v och det visade sig sen att fostret dog runt den dagen, svårt att veta exakt. (Klart man undrar om den där jäkla sprutan tog livet av mitt foster)

1 MF i v. 8

1 MF i v. 6 (hade prog och fragmin)

OM man leker med tanken så skulle mitt MA kanske leda till ett barn (jag vet att jag spekulerar här) och då är det ju lite "normalt" att ha ett par missfall mellan graviditeter... så då kanske det skulle kunna gå nästa graviditet :)

Jag lever på HOPPET, mitt enda alternativ :)

ha en fin dag alla!

• Ninninn

Jag har också fått 4 missfall och de e för jävligt! ja mår skit, kan man inte bara få ett svar på varför då vet man ju de..
    Kan inte förstå varför de ska drabba oss gång på gång, vet inte hur mycke mer man ska orka....

De värsta med allt e att här har man försökt skaffa barn i två år nu och under den tiden har alla kompisar fått barn eller e gravida nu, givetvis e man glad för deras skull men de e ändå sjukt jobbigt att träffa dessa människor med sina stora fina magar, man börjar undra om man någonsin själv kommer få den där stora magen!!

Nästa gång ja blir gravid igen så ska vi få gå hos Lennart Blomqvist =) de känns jätte bra, hoppas verkligen han kan hjälpa oss att få de där lilla livet!

Man försöker tänka positivt men de e inte så lätt när man maler i huvudet om å om igen å blir ledsen över att livet e så fruktansvärt orättvist.

• Barbaboo

Stackare Ninnin82, lider verkligen med dig!!! Håll ut, ta en dag i taget, det blir din tur på ett eller annat sätt!
    Kram.

• timoa

ninni- oj, 4 MF!!! lider med dig jag med.... jag som haft "bara" 2 MA fattar inte ens hur jag klarat mig ur dem...
    skönt att ni ska få gå hos lennart nästa gång, hoppas det hjälper.

ego- har börjat med sprutorna nu, suck-det gör så ont.....ska till kliniken på fredag för ett ultraljud & kolla hur många äggblåsor jag har och då får jag reda på vilken dag det blir sk "ägg-plock"....
    syster min föder ung i samma veva, känns aptungt....särskilt som jag skulle haft min baby 5dgr efter henne (2nov)

• Barbaboo

timoa shit va tungt :( stackars dig.. du klarar det här galant, du har ju oss andra här =) Kram till dig!

Själv har jag blivit HELT besatt i det här.. jag vet varken ut eller in.. det enda jag vet är att jag vill släppa taget och läka min kropp o själ... baby kommer sen, jag bara VET det .. så det är väl "bara" att vara hälsosam och ta reda på vad jag kan göra för att skapa en sån bra miljö för cellerna som möjligt..

Under tiden jag väntar på att få den lyckade graviditeten ska jag försöka leva mitt liv..

Kram och tack för att ni finns här inne!!

• Hannnas
    Ninninn skrev 2010-10-07 12:00:48 följande:
    Jag har också fått 4 missfall och de e för jävligt! ja mår skit, kan man inte bara få ett svar på varför då vet man ju de..
    Kan inte förstå varför de ska drabba oss gång på gång, vet inte hur mycke mer man ska orka....

De värsta med allt e att här har man försökt skaffa barn i två år nu och under den tiden har alla kompisar fått barn eller e gravida nu, givetvis e man glad för deras skull men de e ändå sjukt jobbigt att träffa dessa människor med sina stora fina magar, man börjar undra om man någonsin själv kommer få den där stora magen!!

Nästa gång ja blir gravid igen så ska vi få gå hos Lennart Blomqvist =) de känns jätte bra, hoppas verkligen han kan hjälpa oss att få de där lilla livet!

Man försöker tänka positivt men de e inte så lätt när man maler i huvudet om å om igen å blir ledsen över att livet e så fruktansvärt orättvist.
    Han är fantastisk... tack vara min kontakt med honom som vi har både Måns o Ylva jag var med i hans pilotstudie (och även på omslaget för BT när infon läckte, Lennarts ansikte utåt så att säga)..
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?