• CN83

4 missfall.. Finns det hopp?

Pimpinellan: det förstår jag absolut att du inte gör. Varför gör sjukvården så här? Usch vad ledsamt. Det borde finnas kliniker som inte är dyra och privata att vända sig till i dessa tråkiga lägen.
    Ninnin: jag förstår dej absolut. Klart man inte orkar tjata. Synd bara att dom inte lyssnar, då hade man inte behövt tjata. Man behöver ju bara lite empati och förståelse inför ens situation.
    Håller tummarna för att Dr D kommer hjälpa er.

• CN83

Det enda jag kan säga är att jag fullkomligt håller med. Detta är galet, galet fel.

• CN83

Jag förstår verkligen din frustration Ninnin. Det som retar iaf mig är att dom är så duktiga utomlands och verkar ha mkt bättre koll på olika behandlings alternativ. Varför är inte Sverige där? Vi är ju så duktiga på mkt annat.. Detta tycker jag är konstigt.
    Donum: hur går det annars för dej?

• CN83

Csillag o Ninnin: jag vet inte hur det är med prednisolon men tar man för hög dos av trombyl så kan det bli foster skador. Var gränsen går vet jag dock inte.

• CN83

Såå konstigt har haft en hel del mensvärk under 1 veckas tid som strålat bak mot ryggen och massa andra symtom som jag hoppats på kanske kan varit gravid tecken. Dock imorses så fick jag extrem mensvärk och så där ont så man inte riktigt kan sitta ner. Tänkte att nu va det kört för denna månaden så tog en Ipren o tampong men mensen kom inte idag... Ja ja den kanske kommer imorgon men hoppas inte ;)

• CN83

Ninnin: tänker på dig idag.. Hoppas att allt går bra.
    Skulle du höja prednisolonet till nästa försök?? Förstår dej helt. Klart att läkaren inte menade något illa men det gör ändå så ont kan jag tänka mej. Man vill ju liksom inte ge upp. Speciellt inte när man inte provat precis allt.
    Hur tänker ni göra nu framöver? Stor kram till dej iaf.

Min mens har fortfarande inte dykt upp såå det lär bli en lång dag idag med väntan på att se om vi kanske lyckats..

• CN83

Ninnin: men usch Gud vad hemskt... Såå ledsen att du fick gå igenom detta. Stor kram till dej.
    Här har mensen börjat dra igång så nytt försök nästa månad :(.

• CN83

Usch denna dagen hade jag helst raderat ut alltså... Två barn till världen på Facebook av nära vän o släkt. Blir mest ledsen faktiskt för min egen situation, själviskt men kan inte hjälpa det.
    Ligger här med världens mens värk o tycker synd om mig själv..

• CN83

Ninnin: De enda personerna som faktiskt vet hur man mår e ju ni härinne. Vilken tur att man har nån som förstår liksom. Ibland har jag bara lust att skrika rakt ut när nån undrar om vi inte ska skaffa barn snart. Dom skulle ju tro att man blivit helt galen ju, haha. Nepp ett på klistrat leende och en rövar historia drar man.
    Ja jag hoppas också att vi lyckas få till det nu nästa gång. Tur att nästa ÄL är under semestern iaf för då finns det ju inget som är ivägen för att sexa till det iaf ;) vi får väl låsa in oss under dessa dagar.
    Hörde igår av en vän att dom gjort studie på samband mellan kaffe o missfall samt dö födda och sambandet var mkt större än dom kunnat ana. Ej mer än 5 koppar alltså 3 muggar om dagen då. Jag som alltid druckit mycket kaffe känner att detta ska jag verkligen försöka dra ner på. Ska börja o träna igen nu också så man kan få lite annat att tänka på än allt det här.
    Tantform: förstår precis vad du menar. Det är mkt slarv i sjukvården många ggr. Man får ju vara klar i huvudet o tjata ihjäl dom tills man får hjälp..

• CN83

Vilaa: håller tummarna för att provet skall gå bra och att det inte är något.
    Hur går det annars med allt?

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?