4 missfall.. Finns det hopp?
Tack så mkt allihopð???.
Tack så mkt allihopð???.
L Maria: jag vet faktiskt inte när jag kommer få Vul men Dr LB skulle ringa mig imorgon så då får jag ju veta. Det ända jag vet är att han sa att vi kommer få ett tidigt Vul för att konstatera en bra graviditet.
Känns faktiskt inte som att detta är på riktigt men känslan infinner sig nog inte förrän man känner sig mer säker på att det går vägen denna gången.
E så skönt att ni alla här vet hur man känner. Kram till er
Csillag: tack så hemskt mkt :) ja jag ska verkligen försöka o ta en dag i taget men jag tycker att det är svårt. Känner en sån inre stress även om jag försöker tänka på annat. Minsta lilla hugg eller mensvärks liknande smärta analyserar man ju i sönder.
Vad gott att du gått över v12 :). Hoppas att du kan börja njuta lite nu då..
L Maria: Nej jag har aldrig hunnit sett det då dom två första gångerna gick jag på en Mvc där man inte får Vul förrän v 17 och dom ville ej göra någon trots min oro. Tredje gången fick vi Vul i v7+4 som då visade ofostrig.
Pratade med Dr LB i morses och ska till Vc och ta prover så fort som möjligt och fick tid för Vul mm den 18e. Det kändes bra att iaf få prover tagna som visar ifall alla mina värden är ok, det har jag ju aldrig tagit förut.
Ja nu försöker jag hoppas även fast det inte är lätt. Tack för att ni finna iaf :)
Minus75: Ja han är faktiskt jätte bra och jag värderar högt att ha direkt kontakt med en och samma läkare. Jag skulle ju dock nästan kunna tänka mej att ringa honom varje dag o be honom analysera mina symtom haha.
Som Csillag skrev här ovan så känns det verkligen som att man har några veckors helvete framför sig.
Jaja det får väl lösa sig.
Gud vad tråkigt att du fått ett missfall till :(. Önskar att det inte blivit så för dig. Du går också hos LB? Har han kollat något ytterliggare på er?? Stor kram
Minus75: ja jag har samma upplevelse som dig att man känner sig lugnare när man pratat med honom. Ja det måste du göra, ringa honom alltså. Vad för mediciner har ni testat?? Vi har inte hunnit testa något än så det känns ju som man har några kort kvar i rockärmen;). Ska ni vara med i hans studie?
Rae: B50-komplex låter mkt intressant. Vet du hur det fungerar i kroppen?? Finns det några komplikationer med att ta det??
Minus75: Jopp det är ju samma här. Jag hoppas ju bara att jag ska klara av att behålla liten fram till den 18e men jag e redan skeptisk. Här har du en till som inte är bitter;) haha.
Fick som hugg/nyp i livmoder o höften??!! Hela em igår och tänkte ju självklart att nu e det kört. Skicka ett sms till LB och han skrev tillbaka att så länge den inte är ihållande eller att jag blöder så är det fullt normalt. Så nu är det väl bara att hoppas att det inte börjar blöda. Skönt att ha den möjligheten till kontakt när man e nervös. Jag ska nog försöka utnyttja den mer om jag e nervös för något. Stackarn lär få mååånnga sms från mej haha.
Hoppas att du också plussar snart nu då. Var i cykeln är du?
Välkommen frukostflingan :) beklagar dock att du platsar in här..
Utredning?
Mediciner?
Första barnet?? Hehe många korta frågor..
Jag hoppas också att vi resterande personer i tråden snart får oss varsin liten att mysa med. Så synd att det ska behöva vara så här kämpigt :(
Jaha då va det igång igen, hann inte gå mer än en v innan ljusrosa/bruna flytningarna satte igång. Nu e det väl mf på gång igen.. E så trött på detta, vad ska vi göra nu då??!! Detta är så fruktansvärt tärande detta känner jag. Hoppas att det isf kommer igång fort så man slipper vänta på att det ska vara över.
Kommer man någonsin få sitt barn??!!
Kärt barn: Det är isf nr4. Utredning visar inget direkt men på ACP resistens hetrozygot. Vul e inbokat till nästa lördag. Är nästan helt säker att det inte kommer funka denna gången heller men tack för lyckönskningarna iaf.
Miss boring och kärt barn: ACP resistens är ett anlag för ökad risk till blodpropp i ven systemet. Detta anlag ärver man från en eller båda föräldrarna. Har man ärvt det från båda så kan man behöva behandling vid graviditet eftersom risk att få propp i benet eller i värsta fall lungorna är högre. Har man ett anlag så behövs det oftast ingen behandling. Det är väldigt vanligt att man bär på detta anlaget utan att veta om det o ca 10% av sveriges befolkning har det. Detta anlag innebär inte att du kommer få en propp. Ca 75% av alla som får propp har inte anlaget.
Ja man får väl försöka ha hoppet uppe men det är svårt just nu.