• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Vivann

Carrebarre: Det blir nog att jag gör en dubbel nu också eftersom det fungerade så bra förra gången. Jag fyller år i mitten av november så det hade ju blivit en underbar födelsedagspresent, precis som du sa

• Mia therese

man får kanske också börja tänka på dieten nu....är dock väldigt svag för coca cola och chips (minst en gång i veckan för chipsen och flera ggr med colan....har alltid ett otroligt saltsug, där av chipsen. Blir mycket popcorn ocks....har inga viktproblem men kan tänka mig att jag inte får i mig speciellt mycket nyttigt :S Nån som vet hur man stillar saltsuget?

• Carrella

Hmm gynekologen på kliniken, tyckte att jag skulle komma dit redan i oktober...det är ju egentligen inget som hindrar mig förutom att jag hade tänkt att gå ner lite vikt då...va tycker ni ska jag åka ner nu till oktober eller ska jag vänta till november? 

Vivann: Jag fyller i början av november Glad  

Mia therese: japp jag har fått sluta röka, minskat ner på kaffet (2 koppar om dan nu), dricker laktosfri mjölk, äter gröna grönsaker, fullkornsbröd, fullkornspasta, råris och varierat fågel/fisk/kött =) Ja o se över alkohol intaget...jag själv dricker nästan aldrig så har inte varit så svårt att vara utan den men ett litet glas baileys har ajg unnat mig ibland :P Trots allt jag fått ge upp så har jag gjort det med glädje för resultatet är ju förhoppningsvis ett barn =) 
    Däremot så vet jag inte vad man kan äta för att minska saltsuget... 

• Annaloo

Carrebarre: Det där är så svårt... För mig har det varit svårt att bestämma mig för att faktiskt komma iväg, även om beslutet att skaffa syskon åt min son på det här sättet var lätt att ta.
    Jag åker ner för första gången imorgon bitti och har tid 13.15
    Det blev så snabbt inpå då testet slog om redan idag, så jag känner mig helt chockad Med 41-års dagens närmande med stormsteg så känner jag att jag måste börja NU eller bestämma mig för att låta bli, så jag åker!

• Vivann

Usch ja det är svårt. Jag väntar till november för att gå ner lite mer i vikt och kanske öka chanserna men samtidigt känns det som att en månad hit eller dit. Jag hade nog åkt faktiskt

• Mmmbop

Angående boragoolja!

Man kan ta boragon från mens till ÄL men efter ÄL har jag förstått det som att det inte är så bra. Tydligen boostar det nämligen immunförsvaret och är immunförsvaret "för starkt" när ägget ska fästa så kan kroppen stöta bort det.

Och damerna, glöm inte att börja med folsyra på en gång. Bäst effekt av den får man om man börjar ta några månader innan!

• Carrella

Annaloo; Åhh va kul önskar dig massor av lycka till och ska hålla tummarna för dig imorgon!!  

Efter att ha diskuterat med min syster om vi skulle åka i oktober eller november så har vi beslutat att vi åker i november, så va tanken från början och speciellt då när jag har ägglossning på födelsedag, det måste ju betyda något, eller hur? Glad 

Folsyran knapprar jag redan =)  

• Fröken Smilla

Gokväll tjejer!

Själv äter jag bidrottninggelé som stabiliserar och förstärker cykeln och ÄL. Men även där ska man sluta efter ÄL. Jag vet ju själv inte om det var kroppen eller bdg:n men det var ett fint ägg jag hade. Det gjorde ju dock inte att jag blev gravid, så jag slutar ta dem om det inte fungerar denna gången heller.

Folsyra har jag ätit sen juli

Sen äter jag from idag bisolvon, men det är inte pga graviditetsförsök utan just för att jag börjat hosta efter min hemska förkylning. Men tack om det hjälper Ser sååå fram emot ÄL denna månaden, sen ska jag bara njuta och ta det lugnt. Ta hand om mig själv och bara vara.

Carrebarre: gör som du själv känner är bra! Vet inte var du frågade om det, men du behöver inte ringa honom, han svarar ganska snabbt per mail Men när man ska boka tid så måste man ringa och jag tyckte hon som svarade pratade rätt snabbt. Du vet kanske redan vad CPR-nummer är (om inte så är det personnummer), och då lämnar du dina 6 första, men tvärtom tex 051181 (5 nov -81).

Jag pratade med chefen idag igen, berättade att det inte tog sig, och vad mina framtida planer är. Hon är störtskön och ger mig tips mm Är inte alls bitter för att jag ev kommer vara ledig. Nästa gång ska jag försöka jobba halva dagen istället för att vara borta hela dagen.

• Carrella

Miss Smilla; jag lä nog ha en lapp med allt som jag ska komma ihåg när jag ringer...de har ju så konstigt räknesätt där med så får väl lära mig o räkna på danska Tungan ute Va skönt att du har så nära att du kan jobba halvdag =)
    Det är 43 mil till Helsingborg för mig och tar ca 5 timmars nonstop körning så vi bokar hotell och sover över en natt, går ut o käkar o firar min födelsedag, kan bli trevligt det med, samt att jag får äta hotellfrukost Cool Vi gör det till ett litet äventyr =)) 

• Fröken Smilla
    Carrella skrev 2011-09-19 20:09:33 följande:
    Miss Smilla; jag lä nog ha en lapp med allt som jag ska komma ihåg när jag ringer...de har ju så konstigt räknesätt där med så får väl lära mig o räkna på danska Tungan ute Va skönt att du har så nära att du kan jobba halvdag =)
    Det är 43 mil till Helsingborg för mig och tar ca 5 timmars nonstop körning så vi bokar hotell och sover över en natt, går ut o käkar o firar min födelsedag, kan bli trevligt det med, samt att jag får äta hotellfrukost Cool Vi gör det till ett litet äventyr =)) 
    Det gör ni så väldigt rätt i!!

Hojta till om ni vill ha lite tips Hotellfrukost is da shit!!
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!