• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Carrella

Ahh ok tack Mmmbop trodde att man fick 'bättre' ägg genom att äta bisolovon...så lätt man missförstår saker! Obestämd
    Jag har ingen hosta just nu å köpte tabletterna igår för tänkte att det skulle hjälpa mig, tur att de inte är så dyra och så har jag hemma ifall jag skulle få hosta Tungan ute 

• Mmmbop

=) Japp, det finns hundratusen råd! Jag testade som sagt akupunktur den omgång jag blev på smällen. Glandin hjälpte inte mig, ställde snarare till cykeln lite. Rosenrot har jag inte testat.

• Carrella

Jag var inne på å prova rosenrot från början men så tipsade en vän till mig som försökte att bli gravid för några år sedan, som nu har en son, om bisolovon och hon trodde mer på det än rosenrot. Kanske ska köpa rosenrot och köra med det, det kan ju inte skada iaf =P 

Är allt bra med dig å bebisen, Mmmbop? =)  

• Månblomma

Miss Smilla: Jag har för mig att när jag väntade min dotter så sa de att min livmoder är bakåtlutad (eller något liknande ) så jag tror att de får trycka på min mage med. De får trycka hur mycket de vill, bara de kommer in med det jag behöver sasFlört

Carrebarre: Ja visst är det typiskt när cykeln "krånglar"! Jag hade räknat ut så bra när nästa äl skulle komma och tog schemaledigt en hel vecka för att kunna pricka in det perfekt (har ett jobb med en hel del schemaledigt) men förra äl kom sent så nu är allt förskjutet en vecka! Vågar ändå inte ändra ledigheten ifall äl trots allt kommer tidigare den här gången... Ni vet så där som när man byter kö i en affär då ens egen kö går trögt och den jämte fortare och sedan när man bytt kö så går ens f d kö mycket snabbare trots allt... Men nu får fakiskt min mens komma!! Hoppas på att den kommer i natt så att jag inte tagit ledigt helt tokigt...

Jag testade Rosenrot en gång men tyckte den bara krånglade till allt så jag tar inget extra utan försöker bara äta superbra med lite näringstillskott.

Har inte full koll på vad alla här inne har valt så har ni valt öppen eller anonym donator? Får nog läsa om tråden igen så jag kommer ihåg vem ni alla är sas Skrattande

• Carrella

Månblomma; Ja det är verkligen typiskt, mensen o ägglossningen har klockat jätte bra de senaste månaderna men nu är det börjar närma sig då ska den krångla Obestämd kanske är det nerverna som spelar en spratt...Jag har det så bra på mitt jobb att jag kan be om ledigt när det närmar sig =) Min chef gör nämligen nästa veckas schema på fredagen innan, fruktansvärt irriterande annars men nu så passar det mig ganska bra  Glad Jag ska använda mig utav anonymdonator...
    Nej nu måste jag rusa iväg på innebandyträning, värst va tiden gick fort! Hörs senare!  

• Fröken Smilla
    Mmmbop: Det är jag som äter Bisolvon pga hosta. Har inte tänkt på det som en fertilitetsgrej. Däremot äter jag bidrottninggelé. Det gjorde jag första omgången också, så funkar det inte nu heller så låter jag bli dem i framtiden. Frågan är om man ska prova rosenrot istället...

Carrebarre: Tråkigt med cykeln... Men det kan ha med att göra att du spänner dig för det som ska hända. Min cykel förkortades 3 dagar denna månaden.
    Om din syster inte kan hänga med så kan jag möta dig här i Helsingborg! Kanske inte mitt på dagen, men iaf efter jobb och kvällen sen. Så du inte behöver vara ensam.

Månblomma: Jag ska läsa på lite om det, har aldrig tänkt på det Men det bör väl inte vara nåt som har inverkan på chanserna?
  • Mmmbop
    Carrella skrev 2011-09-22 16:46:52 följande:
    Jag var inne på å prova rosenrot från början men så tipsade en vän till mig som försökte att bli gravid för några år sedan, som nu har en son, om bisolovon och hon trodde mer på det än rosenrot. Kanske ska köpa rosenrot och köra med det, det kan ju inte skada iaf =P 

Är allt bra med dig å bebisen, Mmmbop? =)  

Allt är bra vad jag vet, tack för att du frågar =)

Lyssnade med angelsound idag och hjärtat slog fint, ca 150-156 slag per minut =) Nu är RUL inte så långt borta, lite mindre än två veckor bara. Om allt går bra då ska jag börja kolla på vagn å sånt =)
  • Fröken Smilla
    Mmmbop skrev 2011-09-22 21:26:25 följande:
    Allt är bra vad jag vet, tack för att du frågar =)

Lyssnade med angelsound idag och hjärtat slog fint, ca 150-156 slag per minut =) Nu är RUL inte så långt borta, lite mindre än två veckor bara. Om allt går bra då ska jag börja kolla på vagn å sånt =)
    åh va härligt!!
  • 2014 baby

det pirrar i magen av förväntan längtar mycket tills jag åker! skulle ju åka i oktober men nu blir det i november eller december i stället för jag börjar nytt jobb i oktober  

• Carrella
    Miss Smilla; Tack det vore jätte gulligt av dig, och det uppskattar jag jätte mkt Skrattande det är säkert nerver men det borde ju skjuta upp den istället men jaja det är bara o gilla läget och försöka o räkna ut nästa ÄL Glad

Mmmbop: härligt att ni båda mår bra! Och va mysigt att få höra att knodden lever där inne!! Jag är så avundsjuk så jag nästan blir grön av avund, ja vill också! GladJa va spännande att det snart e dags för RUL Skrattande Har du bestämt något om vad du vill ha för vagn? Jag har ju redan kikat runt lite nätet om vilka vagnar som verkar bäst...Skäms ja inte bara vagnar utan allt hehe men det är så typiskt mig att göra det, å så skriver jag listor på allt (mamma blir galen på mig) 

regnbågsmamma2012; men va roligt med ett nytt jobb, GRATTIS!! Skrattande Och jag längtar också massor tills det är dags!! 
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!