• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Carrella

Annaloo; Förstår att du är sugen!! Och vad skönt att det var rätt tidpunkt också, var det en dag efter positivt ÄL test? En av mina vänner fick en liten kille för en vecka sen...har inte träffat de än men längtar så tills jag får se det lilla knytet! Glad Hoppas att det tar sig på första försöket för dig!! 

Mia therese; jag jobbar bara på timmar men jobbar ganska mkt tjänade otroligt bra förra året och det ser ut som det här året också kommer se bra ut ekonomiskt för mig. Men från och med nästa år i augusti kan det bli lite si så där med jobb men tycker ändå att det känns bra, jag arbetar i butik och har 13 års erfarenhet så ser inga hinder att få ett nytt jobb efter mammaledighet (om det nu blir så) Glad Men för din skull så hoppas jag att fastighetsbranschen reser sig, och det gör den förmodligen när börsen kommer på fötter igen Glad 

• Fröken Smilla
    Annaloo: Så spännande!! Håller alla tummar och tår för dig Som Carrebarre skrev, så finns vi här vid alla utgångar! Jag ska iväg på gång nr 2 snart

Månblomma: Välkommen!! Åh va kul att du snart åker iväg. Första gången är väldigt speciell När jag inseminerades så kändes det absolut ingenting. Dock så behövde läkaren trycka på min mage när det gjordes, antar att min livmoder sluttar lite. Men det gjorde inte ont det heller.

Mia Therese: Hur gammal är du nu??

Carrebarre: Jag förstår att det är svårt att vänta Jag bestämde mig i mitten av juli och var i DK 1/9. Kunde inte alls vänta haha!
    Jag har inte det superbra ekonomiskt, jag klarar mig bra med det jag får. Har bil och kan unna mig saker varje månad. Självklart kommer det bli tufft, speciellt när man är mammaledig och får föräldrapenning. Men det kommer att gå Dock har jag ett väldigt tryggt arbete just nu och behöver inte oroa mig för den direkta framtiden. Men förr eller senare vill jag nog byta jobb... och hoppas såklart få lite mer slantar i plånboken. Sen har jag turen att ha tryggheten med föräldrar och en bror som har det bra ställt och kommer ställa upp om det skulle skita sig helt nån gång.
  • 2014 baby

jag ska i väg för första gången till danmark i oktober och göra insemination så nu längtar jag mycket.  

• Fröken Smilla
    regnbågsmamma2012 skrev 2011-09-21 20:09:49 följande:
    jag ska i väg för första gången till danmark i oktober och göra insemination så nu längtar jag mycket.  
    åh va kul!! vilken klinik ska du till?
  • Fröken Smilla
    regnbågsmamma2012 skrev 2011-09-21 20:48:45 följande:
    jag ska till gyn gronlund i helsingör
    Kul, det är samma som jag går till
  • Carrella

Jag har * skrutit* att jag har regelbunden mens...men ska inte säga för mycket så e det bara! För igår kväll på jobbet fick jag en liten blödning och imorse hade det också kommit en liten blödning, mensen är inte väntad för ens sön/mån. Men jag har fortf lite ömma bröst och det brukar försvinna när mensen kommer, så det kanske inte är mens utan något annat? Nu ställs allt upp och ner med beräkning av ÄL...Rynkar på näsan för ligger ÄL mitt i veckan kommer inte min syster kunna följa med, för hon ska precis börja ett nytt jobb och be om ledigt är kanske inte det första man gör...Rynkar på näsan Så nu känns det lite deppigt...
    Och om det inte är mens utan nåt annat så kanske planerna skjuts åt sidan för det...

Miss Smilla; ekonomi är ju inte allt, har vänner som har barn och som är 2 om försörjningen och de har inte heller haft så bra ekonomiskt. Man får lära sig att leva på ett annat sätt bara...det kommer ju naturligtvis att bli svårt att vara ensam-försörjande men pengar är inte allt...för att älska behöver man inte vara rik men det underlättar Glad.
    Jag bestämde mig för att verkligen göra det här för nån månad sen men har tänkt på det i flera år så när man väl har bestämt sig vill man att det ska gå fort Glad för egentligen så har man väntat (nästan) hela livet, iaf jag.Glad

Regnbågsmamma2012; Önskar lycka till när det väl bär iväg...men visst pirrar det härligt i magen av förväntan? Glad 

• Carrella

Just, jag glömde fråga: när man äter bisolvon, äter ni då 3 tabletter om dagen som det står skrivet i dosering på förpackningen? 

• Mmmbop

Jag vill bara klargöra en sak om bisolvon (som hjälpmedel för fertilitet, jag vet att du äter det för hosta också). Bisolvon är alltså slemlösande, det den hjälper med när man vill bli gravid är att göra slemmet i livmoderhalsen mer lättflytande och alltså lättare för spermierna att simma igenom. Det behöver vi som inseminerar inte bry oss om eftersom klinikerna för upp spermierna i livmodern med kateter och på så sätt "genar" förbi livmoderhalsslemmet. Så fortsätt äta dem för hostan (enligt doktorns rekomendationer) men för fertiliteten hjälper det inte när man inseminerar =)

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!