Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Vickan: GRATTIS till giftemål!! Vad kul! Av samma anledning som du så drog jag och maken ensamma iväg till Italien och gifte oss - jag ville verkligen inte ha en stor baluns och stå i centrum... Sen när vi kom hem bjöd vi vår familj och släkt på italiensk restaurang för att fira. Passade jättebra för oss. Tycker att det finns mycket positivt med att göra det smått - blir mer intimt och ett minne som bara jag och maken delar. Jag hade ju varit ensamstående mamma i några år, så jag var inte heller upplagd för att anordna något stort. -oavsett så kommer det såklart bli jättefint för er! Och jag tror att det inte alls är några problem med att sova på hotell - passa på och skäm bort dig lite
Tror att det finns vita klänningar för gravida på vissa bröllopsbutiker. Och självklart kan du ha en vit klänning! Nu gifte jag mig i en citrongul klänning, men skulle helt klart haft en vit om jag ville det - trots att det är tydligt att jag är totalfördärvad Det svåra med klänningar när man är gravid är ju att de blir korta framtill pga maggen, men testa noggrannt så hittar du säkert ngn som funkar!
Tredjemaj: JA, hoppas att illamåendet ger med sig för dig snart, dt borde det göra - de flesta slipper det ju efter de första månaderna :) Ang ischiasen så kommer det och går, men när det är som värst så gör det jätteont när jag försöker gå. Känner dock hela tiden i fogarna. Ska till sjukgymn på torsd och hoppas att det ska hjälpa.
EGO: Är lite deppad på läkaren som sjukskriver mig. Har ju ett vik som sträcker sig till 31 aug, sedan hoppas jag på att bli sjukskriven helt. Har inte frågat läk om det ännu, men senast tyckte läkaren att jag ska söka andra jobb. Kommer att gå in i väggen och knäcka benen helt om jag ska behöva börja på ett nytt jobb. Känner mig så jäkla stressad och orolig för det nu - orkar ju knappt med att jobba halvtid på mitt jättelugna jobb nu. Har ju för några år sedan dessutom haft problem med just för mkt stress, så jag är jätterädd att hamna där igen. Kanske ska man försöka träffa en annan läkare - hon verkar inte riktigt förstå..