Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan: GRATTIS till giftemål!! Vad kul! Av samma anledning som du så drog jag och maken ensamma iväg till Italien och gifte oss - jag ville verkligen inte ha en stor baluns och stå i centrum... Sen när vi kom hem bjöd vi vår familj och släkt på italiensk restaurang för att fira. Passade jättebra för oss. Tycker att det finns mycket positivt med att göra det smått - blir mer intimt och ett minne som bara jag och maken delar. Jag hade ju varit ensamstående mamma i några år, så jag var inte heller upplagd för att anordna något stort. -oavsett så kommer det såklart bli jättefint för er! Och jag tror att det inte alls är några problem med att sova på hotell - passa på och skäm bort dig lite
    Tror att det finns vita klänningar för gravida på vissa bröllopsbutiker. Och självklart kan du ha en vit klänning! Nu gifte jag mig i en citrongul klänning, men skulle helt klart haft en vit om jag ville det - trots att det är tydligt att jag är totalfördärvad Det svåra med klänningar när man är gravid är ju att de blir korta framtill pga maggen, men testa noggrannt så hittar du säkert ngn som funkar!

Tredjemaj: JA, hoppas att illamåendet ger med sig för dig snart, dt borde det göra - de flesta slipper det ju efter de första månaderna :) Ang ischiasen så kommer det och går, men när det är som värst så gör det jätteont när jag försöker gå. Känner dock hela tiden i fogarna. Ska till sjukgymn på torsd och hoppas att det ska hjälpa.

EGO: Är lite deppad på läkaren som sjukskriver mig. Har ju ett vik som sträcker sig till 31 aug, sedan hoppas jag på att bli sjukskriven helt. Har inte frågat läk om det ännu, men senast tyckte läkaren att jag ska söka andra jobb. Kommer att gå in i väggen och knäcka benen helt om jag ska behöva börja på ett nytt jobb. Känner mig så jäkla stressad och orolig för det nu - orkar ju knappt med att jobba halvtid på mitt jättelugna jobb nu. Har ju för några år sedan dessutom haft problem med just för mkt stress, så jag är jätterädd att hamna där igen. Kanske ska man försöka träffa en annan läkare - hon verkar inte riktigt förstå..

• Viksan07

Tack alla. Ska kanske försöka att lite snyggt byta läkare. Annars får man väl söka akassa och söka jobb som man ändå inte kommer att få. Det ska väl lösa sig.

Vickan: Jaa visst är det jobbigt att behöva bry sig om sånt här med FK och läkare mitt i allt. Heltrist. Jobbigt att fk ringde dig, men det gick säkert bra - verkar ju solklart att du ska vara sjukskriven.

Speck: Skönt att din handläggare på FK var bra och förstående. Hoppas att min handläggare bedömer att det även här föreligger medicinska skäl. Borde väl göra det hoppas jag, foglossning, yrsel och kräkningar...

Övrigt EGO: Här sparkar bebben natt och dag! Den väcker mig redan på natten med sina små fötter

• Viksan07

Fina ringar Vickan - samma stil som mina ringar

Kelsson: Så ditt illamående har fortfarande inte gett med sig? Vi verkar få dras med helvetet du och jag Obestämd Här kan det också vara lite bättre vissa dagar, men kan fortfarande inte gå in i en mataffär - bläh!, eller laga mat (mer än att mikra pannkakor ). När brukar ditt illamående vara värre? För mig är det när jag har stressat mkt eller sovit dåligt, eller ofta både och. Kräks fortfarande ca två ggr per vecka, kämpigt. Men äter lite bättre i alla fall - mycket pannkakor som sagt

EGO: Var hos sjukgymnasten idag som var jättebra. Fick kryckor, vilket var jätteskönt! Nu kan man kanske gå till jobbet från gratisparkeringen igen.
    Är jätteglad över att vara gravid, men samtidigt så är det jobbigt att inte klara av något längre, och ständigt vara trött.

• Viksan07

Carlan och Ankaja: GRATTIS till lyckat UL och fina flickor!!!

Speck: Ja, det låter som att du har fått med det viktigaste i bb-väskan. Jag tycker att det är viktigt med väl valda mjukisbyxor eftersom man är lite öm där nere, och många trosor och bra stora bindor om man råkar blöda som en gris, som jag
    Och appropå förlossning, var beredd på att man kan få jätteont efteråt när livmodern drar ihop sig, inget farligt, bara jobbigt. Det blev en lite jobbig överraskning för mig.
    Angående förvärkar så kände jag som du när bebbens huvud fixerades - rejäl värk, stickningar, hugg och som om man har en stor melon mellan benen Det blir mer och mer desto närmre dagen man kom. Hade mycket sd, men när värkarna kom så gick det inte att ta miste på dem - som stark återkommande mensvärk och att hela magen spände och drog ihop sig.

Kelsson: Grattis till mån 6!! Visst går tiden snabbt?? Jag är i mån 7 om en vecka, känns helt otroligt.
    Kämpigt att du mår dåligt på helgerna! Man blir ju så grinig och slut av illamåendet, jobbigt. 

• Viksan07

Usch, här blev det lite för mycket med graviditetshormoner och vad som har hänt med alla ungdomar i Oslo - suttit och gråtit hela morgonen.

Kelsson: Vad härligt med första sparken - visst blir man glad!

• Viksan07

Oj här har det skrivits mycket!

Har varit lite trött som vanligt och inte orkat skriva men håller mig uppdaterad :)
    Nä, nu ska jag terra MVC igen och se om jag kan få lite heltidssjukskrivning. Har som vanligt så ont att jag bölar flera ggr på väg till och från jobbet, trots kryckor. Idag stannade till och med en snäll tant och frågade om jag ville ha skjuts någonstans, för att jag såg ut att ha så ont. På jobbet är jag helt blank i huvudet och klarar inte att ta tag i ngt... Blir helt deppad och jättetrött när jag kommer hem, orkar inte annat än att ligga på sängen typ. Läste på socialstyrelsen att man bör sjukskrivas helt om man behöver kryckor, så jag ska tjata lite.
    Ne, nu ska jag sluta gnälla! Det är ju fantastiskt att ha en bebis som sprattlar i maggen!

Kasa: Vad jobbigt att maken inte förstår. Lite dumt att det skylls så mycket på graviditetshormoner. Ja, kanske är vi lite känsligare, men det är ju ändå något som vi är bekymrade och arga för och det måste ju tas på allvar. Kände väldigt mycket så under min graviditet med sonen, med hans pappa - han skyllde allt på hormonerna, bara för att slippa ändra på sig. Tror att det är bra att tala med ngn om han inte lyssnar på dig när ni pratar på tu man hand. Vore bra om han förstod att det är bra att ta extra hänsyn till dig just nu, eftersom det inte är så lätt att vara gravid.

Strössel: Vad skönt med grav-penning!

Kel: Härligt med hjärtljud, eller hur? Låter så fint!

Anderska: Ja, jag hade precis de smärtorna i magen, precis runt dina veckor. Kunde knappt räta på kroppen när det var som värst. Jättejobbigt att få kramper i magen - men oroa dig inte, det låter verkligen som förstoppning. För mig gick det över en stund efter att jag gick på toa.  Jobbigt att du mår så illa också!

Bjurre: Grattis och välkommen! härligt med tre små mirakel - jättehäftigt att ägget delade sig så mkt!

Appropå fika - jag är fortfarande helpå! Bara jag slipper gå megalångt

• Viksan07

Haha, jag var så svullen i v 6 att folk jag inte kände frågade om det var en flicka eller grabb i magen Ehm, har inte kommit så långt ännu lixom...

• Viksan07

Ang illamående så har jag ätit Lergigan vid behov sedan v 7. Har inte provat seaband eller Postafen. Om det inte funkar, så är i a f Lergigan väldigt bra, räcker oftast med en halv tablett för mig - då blir man inte så trött.
    Det enda i matväg som har hjälpt för mig när det var som värst var att dricka mjölk, det är lenande för illamåendet.

Speck: Blå porten är mitt favvoställe! Blev så sugen på deras tomat och linssallad nu att jag kanske övertalar mamma att luncha där med mig idag Usch, det är inte lätt när det är trångt med stora gravidmagar!

Här var det också en risig natt. Kunde inte somna pga svidande fogar, sedan vaknade jag vid 02.30 och hade världens kallsvettningar, frossa, illamående och när jag ställde mig upp höll jag på att svimma. Helskumt. Gick över efter en halvtimme och lite knäckebröd.

EGO: Nu har jag varit hos sjukgymnast och tydligen så hjälper inte kryckor tillräckligt bra, så hon råder mig att börja använda rollator istället -bläh vad jobbigt! De där stora åbäkena går ju inte att få in i bilen med barnvagn och allt... TENS var skönt i alla fall.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011