Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson: Lycka till på RUL idag!!

Anderska: Vad jobbigt att killen inte har förståelse. Självklart är det jättejobbigt för dig trots att du jobbar halvtid. Jobbar också halvtid, är ju sjukskriven, men har inte ork med ngt annat hemma, svårt att orka ta hand om sonen ensam vilket är det jobbigaste. Semestra hos svärföräldrarna är faktiskt ganska jobbigt om man inte är pigg och helt kry. Hoppas han kan försöka förstå hur du har det.

Angående män och gnäll så står min man ut med det mesta i och med att han ska bli pappa - han svävar runt på små pappa-moln och gör med glädje allt här hemma . För antingen kan jag inte göra saker pga illamåendet, eller pga foglossningen. Och jag är så tacksam för att han tar hand om allt från att fixa mat till att ta hand om sonen på egen hand, att jag inte vågar gnälla... Klarar ju inte av att göra det själv.

Angående vikt så tyckte BM som jag var hos igår att det var jättebra att jag hade gått upp från 67 till 67.3 mellan v 14 och v 21. Tycker själv att det låter jättelite, för bebben måste ju bara den väga mer än de fjuttiga hektona. Fast jag är glad att jag inte går ner i alla fall!

Nu har vi köpt nytt babyskydd och skötbord via Blocket! Tur att Blocket finns! Har köpt en massa små gulliga bodys på Name it också. Veckans uppdrag är att få utt säng och klädlådor från förrådet och börja inventera hur mycket nya kläder som behövs.  

• Viksan07

Speck: Håller med om att kaffe gör susen mot tröttheten. Jag får även upp mitt låga blodtryck av det lite, så det har hjälpt finfint sedan man kunnat dricka det igen 

• Viksan07

Grattis Kelsson till en liten flicka!!! Vad roligt för er!

Haha, jag var ju säker på att min också var en tjej pga illamåendet - men hade uppenbarligen fel . Mår ju fortfarande piss i 6e månaden, med andra sonen så gick det över ca v 13. Så det ser nog helt enkelt olika ut från graviditet till graviditet, hur stressad man är etc.

Gjorde test på skoj på nätet - ett sa att jag skulle få flicka, ett annat sa grabb -så inte helt tillförlitliga. Vet inte hur mycket jag litar på test om hur ett halsband pendlar över magen iofs

För oss fick BM verkligen leta för att se könet, och efter att vi bad om det - så de verkar inte vara så fokuserade på att leta efter kön om man inte ber om det.

Jis och Anderska: Lycka till på era UL imorgon!!

EGO: Ajaj, här har jag rejäl foglossning, svårt som bara den att gå. Ska tigga mig till kryckor hos sjukgymnasten, borde ha testat det förra graviditeten så nu vill jag ha det. Fick pröva det av sjukgymn på jobbet och det kändes lite bättre att gå utan belastningen över höfterna.

• Viksan07

Nä nu måste jag iväg till lättakuten, kan inte stödja på vä ben, hoppar mig fram, släpar benet och ser lite smått invalid ut... Satte mig i en busskur och bölade för att det gjorde så satans ont att ta sig från jobbet till parkeringen . Känns inte som vanlig foglossning utan strålar mer ut i benet, á la ischias  ... Suck alltså, varför ska man ha sån otur den här gravititeten.  Svinont hela natten att jag inte kunde somna förrän kl 03... Orkar inte mer just nu, känner jag. Vill bara ligga och tycka synd om mig självObestämd... 

Speck: Så snuttigt med bebishicka - men det är klart att det är kämpigt när den håller på mitt i natten Här har det också varit helvetesnatt med dubbla alvedon. Stackars oss  .

Kelsson: Ja, visst är det bra att veta könet innan! Tycker det är mysigt att veta att det är en liten Gustav som ligger och sparkar och busar där inne Vad kul med en liten tjej!!

Anderska: Det låter som typisk ligamentsmärta, det drar och stretar väl när du ligger ner. Jag känner det mest när jag går.
    Vad härligt att känna bebis, det är ju så mysigt!!

• Viksan07

Anderska: Tröga jag skrev fel i tidigare medd - härlig att ha sett bebis sprattla i magen!!

• Viksan07

Tydligen har jag fått diskbråck enligt läkaren, suck! Tyvärr inte heltidssjukskrivning vilket jag kanske hade behövt ett litet tag. Läk tyckte att jag skulle vara ute och röra på mig eftersom diskbråck inte blir bättre av att vila. Problemet är ju bara att det gör så jäkla ont att gå...

Spets: Grattis! Nu kan du slappna av och njuta :)

Silverklar: Härligt att KUB såg fint ut, hoppas att du kan slappna av och njuta nu.

Speck: Ja, visst känns det lite extra häftigt och mirakulöst med våra ivf-graviditeter? Man har som sagt varit med sedan cellerna började dela sig och nu har man en liten bebbe som sparkar där inne. Tänker ofta på hur fantastiskt det är!
    Ja, jag ska kontakta en sjukgymnast. Hoppas som sagt på kryckor :)
    Skönt att det gick bra med FK! Häftigt att du bara har 5 v kvar!! Snart kommer bebben. Själv ser jag fram emot förlossningen, ska bli så häftigt att uppleva det igen.

• Viksan07

Är lixom Carlan lite risig och trött just nu, orkar inte skriva så ofta 

Carlan: Lycka till på RUL!! Visst är det skönt att känna bebis sparka, då kan man känna sig lugnt att det står rätt till där inne. Lika ofattbart underbart att känna bebben sparka den här gången tycker jag.

Kelsson: Det är svårt att hålla sig från att köpa det allra dyraste till bebben Köpte förra svängen ett stokke-skötbord för 4500 kr. Det är dock kvar hos sonens pappa, så här har vi köpt ett skötbord som kan byggas om till vanlig byrå som vi sen ska ha i badrummet - hittade till min stora glädje det på blocket för 500 kr! Är mycket snålare denna gång, behöver de flesta pengarna i buffert under mammaledigheten
    Vi har också en Emmaljungavagn - superbra, stabila vagnar - perfekta för vårt vinterklimat tycker jag! Och bebisen ligger så bekvämt och skyddat i dem.

Här är det mesta färdigt, skönt att inte behöva köpa så mkt nytt! Fixat i ordning skötbordet, fyllt bebisbyrån med kläder och lakan, fixat ett till babyskydd. Maken ska bara bära ut spjälsäng ur det proppfulla förrådet, och sen byta till liggdel på vagnen. Sen ska jag köpa en massa mer nya pöjkkläder, såå sött och mysigt!

Angående namn så ska vår plutt heta Gustav. Sonen kallar honom redan Gutta-Prutta

• Viksan07

Speck: Åh vad fin stor magge! Blir så avis på dig som ska få bebisen så snart!

• Viksan07

Tredjemaj: Angående illamående så gick det över rätt så tvärt med sonen, i v 14. Den här graviditeten har jag ju fortfarande kräkningar, senast idag, när jag stressar mycket eller är väldigt trött - så den här gången har det inte försvunnit. Däremot känner jag det inte hela tiden som jag gjorde i början, det blev lite bättre v 16 ca, mattades av lite. Så det kan nog se väldigt olika ut. Oroa dig inte om det försvinner ganska tvärt - det ska det ju göra! Hoppas det blir bättre för dig snart.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011