Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Kelsson: Lycka till på RUL idag!!
Anderska: Vad jobbigt att killen inte har förståelse. Självklart är det jättejobbigt för dig trots att du jobbar halvtid. Jobbar också halvtid, är ju sjukskriven, men har inte ork med ngt annat hemma, svårt att orka ta hand om sonen ensam vilket är det jobbigaste. Semestra hos svärföräldrarna är faktiskt ganska jobbigt om man inte är pigg och helt kry. Hoppas han kan försöka förstå hur du har det.
Angående män och gnäll så står min man ut med det mesta i och med att han ska bli pappa - han svävar runt på små pappa-moln och gör med glädje allt här hemma . För antingen kan jag inte göra saker pga illamåendet, eller pga foglossningen. Och jag är så tacksam för att han tar hand om allt från att fixa mat till att ta hand om sonen på egen hand, att jag inte vågar gnälla... Klarar ju inte av att göra det själv.
Angående vikt så tyckte BM som jag var hos igår att det var jättebra att jag hade gått upp från 67 till 67.3 mellan v 14 och v 21. Tycker själv att det låter jättelite, för bebben måste ju bara den väga mer än de fjuttiga hektona. Fast jag är glad att jag inte går ner i alla fall!
Nu har vi köpt nytt babyskydd och skötbord via Blocket! Tur att Blocket finns! Har köpt en massa små gulliga bodys på Name it också. Veckans uppdrag är att få utt säng och klädlådor från förrådet och börja inventera hur mycket nya kläder som behövs.