Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje79 skrev 2012-09-22 12:51:35 följande:
    Sunseed: tack!
    Känner igen det där att gå och vänta på att må dåligt . Alla pratade om att man skulle ju må extra illa med tvillingar så jag var övertygad om att det var ngt fel. Mitt illamående kom i v 14 ungefär och höll i sig några veckor. Förutom rejäl foglossning mådde jag bra, så förhoppningsvis slipper du att må pyton
    Vad skönt att det gick relativt lätt för dig med två i magen. Ja, än så länge tycker jag att det går jättebra. Men jag ska nog vara tyst, för jag är bara i vecka 7. Skrattande
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-09-23 22:52:53 följande:
    Sunseed: Väldigt viktigt att komma ihåg är att även om du inte mår illa en enda dag så har du lika normal graviditet som de som mår illa! Så njut av graviditeten för helt ärligt är illamåendet väldigt överreklamerat
    Vänta inte för länge med shoppingen bara , det är väldigt mycket pengar som man ska ut med om man köper allt samma månad...
    Skrattande Skönt att höra! 
    Däremot är jag skittjock idag, helt plötsligt bara. Jag verkar ha vuxit i natt? Plötsligt har jag en mage som i 4-5:e månaden. Lätt att dölja den nu då liksom? Tur att jobbet vet - annars hade dom vetat idag kan jag säga. 

Jag har gjort en lång IKEA-lista som inte sambon vet om ännu, men efter vecka 12 tänkte jag slita fram den, om allt går vägen fram tills dess. Annars behövs väl sakerna ändå hoppas jag, för det här blir inte sista försöket. Kyss 
  • Sunseed
    Inanna Li skrev 2012-09-25 00:12:53 följande:
    Tack alla för att ni tycker min Li är söt Solig!
    Hon är jättesöt!! Baby
    Och tusen tack för dina grattisar. Jag trodde aldrig att jag skulle få besöka en sån här tråd. Någonsin. Nu hoppas jag att jag blir kvar här. 
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-09-25 15:11:28 följande:
    Sunseed: Klart du blir kvar!
    Jag rekommenderar att gå ut o känna på olika barnvagnar väldigt fort efter v12. Kan ta tid innan man bestämmer sig (finns så många olika därute) och sedan kan det vara 10 veckors leveranstid på en del vagnar... 
    Ja, så får det bli! Tack för tipset. Jag har lite problem med en gammal whiplash och ett gammalt diskbråck så just vagnen kommer att bli jätteviktig för mig. Bärsele blir också viktigt eftersom jag traskar i skogen en del och ämnar fortsätta med det eftersom jag har fyrbenta vänner som behöver röra på sig. Vagn i det läget fungerar inte om man behöver ha armarna fria. Skrattande
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-09-25 19:57:13 följande:
    Sunseed: Vet inte vad du är ute efter för vagn men vi älskar vår Emmaljunga Classic Sport med lufthjul
    Tack för tipset! Jag ska provköra lite om några veckor. Den såg trivsam ut!
    Jag har också haft turen att ha folk som jobbar med ett projekt som gör att jag fick med mig en gratis amningskudde hem. Den är skön för min onda rygg i soffan, och när jag sover. Skrattande Och förhoppningsvis får jag använda den till något annat i maj. 
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-09-26 14:29:16 följande:
    Sunseed: Helt perfekt med gratissaker , jag har fått ärva en hel del från syrran (hon fick ju en dotter bara några år före oss)
    Ja.. Jag hoppas lite på brorsan också.. Dom har en snart 4-åring och en snart 2-åring. Skrattande
  • Sunseed
    MissCat skrev 2012-09-28 17:54:11 följande:
    Fick brev hem idag med från sjukhuset och det var förlossningen. Eller det är egentligen avdelningen för planerade kejsarsnitt. Dagen då jag skall snittas är den 21/12 och vi skall dit på för samtal med narkosläkare/förlossningsläkare och barnmorska den 19/12. Usch jag som inte vill ligga inne på julafton.
    Jag har inte hängt med i den här tråden så länge. Kan du mycket om det här med kejsarsnitt? Jag står själv i valet och kvalet (av olika orsaker, bland annat min kroniska ländryggssmärta men också lite annat) och undrar vilka som får KS. 

När du väl har bebben där får du nog en jättefin jul ändå. Du får bjuda upp några nära och kära och ha julklappsöppning i sängen. Hjärta 
  • Sunseed

Imorgon går jag in i vecka 8. Igår kväll hade jag min första extrema humör-attack.
    Det började med en bagatell som gjorde att jag blev arg på min sambo. Han sade något oövertänkt och då blev jag RASANDE (tur att han är lugn). Jag bråkade loss så att det fräste om mig.. Inom tre minuter började vi båda gapskratta och efter en minut började jag storböla. För ingenting. Jag blev rädd för att jag håller på att bli psykiskt sjuk, men fick lugnande besked av sambon idag. Hans äldre kollega hade skrattat gott åt händelsen och känt igen sig när hans fru var gravid. Skrattande

Jisses. Det där kan jag vara utan faktiskt. 

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-09-28 19:55:57 följande:
    Sunseed: En bekant till mig kastade en kniv (!) efter sin man när hon var gravid, bör kanske tillägga att kniven missade (som tur är). Så känslostormar är att vänta och innan någon frågar nej det var inte jag som kastade kniven . För mig räckte det att bli förbannad, skrika o gråta en skvätt...
    Skrattande
  • Sunseed
    MissCat skrev 2012-09-28 20:26:47 följande:
    Nej jag kan inte mycket om kejsarsnitt eftersom det är min första gång. Jag födde vaginalt de första två gångerna men den sista gången så fick jag en total sfinkerruptur och det är en orsak till att man kan få kejsarsnitt. Det finns ju fler medicinska orsaker till det. Sedan finns det ju de psykologiska orsakerna att man är fruktansvärt rädd för en kommande förlossning. Det viktigaste är att du pratar med din barnmorska om detta i ett tidigt skede.

Ingen av oss kan nog säga vilka som får eller inte för det verkar vara väldigt olika. Glad

Ja julen för mig kommer i andrahand i år :D Tur att mina döttrar skall fira med sin pappa detta året så de inte behöver tråkas ut av mig :)

Tack för svaret.
    Jag ska prata lite närmare med BM när vi träffas på själva inskrivningen.

Du får njuta av adventsbelysningen som man sätter upp. Då har du lite julstämning i alla fall, även om det värsta pyntet får stå åt sidan. 
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011