Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson1 skrev 2012-10-24 18:58:54 följande:
    Sunseed: Min vovve är lugnet själv så det är enkelt att gå ut o gå med vagn o vovve
    Var bor du? (om du vill avslöja det) 
    Jag bor i Dalarna! Samma stad som kliniken ;)
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-10-24 19:13:22 följande:
    ok, synd att det inte var närmare annars hade vi kunnat gå på barnvagnspromenader
    Hjärta Ja, det hade varit supertrevligt!
  • Sunseed
    7879 skrev 2012-10-24 13:10:22 följande:
    Sunseed: Du är inte ensam om att tänka så, men visst har du rätt om statistiken. Tror det är bra som misscat skriver att ha små delmål hela tiden, det brukar kännas bra då.
    Ja det där med v. 12 är svårt hur man ska tolka, jag skulle nog sätta v.12+0 som mål.
    MissCat: Ja det där med rörelser kommer jag ihåg från min förra graviditet, kunde bli galen för hon rörde sig så lite och när det gått en dag utan att hon rört sig kunde jag göra vad som helst för att få henne att visa att hon levde. Nu oroar jag mig inte alls över det, men det kan ibland oroa mig att jag inte gör det. Den här krabaten är ganska duktig på att röra sig någon gång per dag iallafall.
    Mariza: Skönt att du har kommit långt och att allt verkar bra nu!
    Hur går det för dig? 
    Ja, delmål känns bra faktiskt. Förbi första trimestern i steg 1.
    Få se ett friskt pyre på KUB-ultraljudet.
    Sedan vet jag inte vad jag ska ta för delmål. Glad 
  • Sunseed

kattm: Heja! Vi är många som håller tummarna. Jättehårt!

Nästa delmål för mig är KUB-ultraljudet inom två veckor. Sedan får man väl sikta på ultraljudet i december vid 19 veckor. 

Men fasen att man inte kan sluta oroa sig för om det ska stanna kvar eller inte. Jag känner att det är min åldersnoja som gör det. Att man vill veta varje dag om det lever, för annars måste man börja fundera på hur man går vidare. Man har ju nästan ingen tid på sig. Men man får försöka andas djupt och ta dagen som den kommer. Men nog gnager det lite ettrigt långt där bak i huvudet. Det gör det.

• Sunseed
    7879 skrev 2012-10-27 08:52:25 följande:
    Sunseed: TAckar som frågar. Jo just nu har det känts bra, är väl lite trött men det går bra ändå. Och ja visst kan man vara nojig, men jag måste säga att jag är mindre nojjig den här gången, fast igår så hade jag lite nojja, hade inte kännt pyret på hela dagen och fick oroskänslor men tack och lov gav den sig tillkänna då.
    Vad skönt. Solig
  • Sunseed

Hoppas att ni alla mår bra!
    Jag verkar ha kommit in i dom "tysta veckorna" för symptomen är få. Om det inte vore för tröttheten och att det gör förbenat ont när jag nyser (det drar som xxx i ligamenten) så hade jag nog trott att det inte fanns något längre. Skrattande Vi vandrade in i vecka 12 idag och väntar på UL för KUB/NUPP. Blodprovet togs i torsdags.

En sak som kan vara symptom är ju också molande och smärta i ländryggen, men eftersom jag har diskbråck där så gör det alltid ont (allra helst nu när jag inte medicinerar något alls), så frågan är vad som är vad. Det går i alla fall bra. Och smärtor kan jag stå ut med nästan hur mycket som helst, bara humöret är med. Och det är det nu för tiden.

Ha en trevlig helg! 

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-10-27 19:04:57 följande:
    Sunseed: Härligt att humöret är det bra med. Visst kan det vara nervöst med "spökveckorna" då symptomen avtar o innan man börjar känna bebis men du gör helt rätt som bara njuter av graviditeten o väntar på KUB. Så spännande att följa med dig
    Ja, man kan ju inte annat än försöka ta en dag i taget.. Ja, humöret är läskigt bra. Jag känner helt plötsligt en massa lyckorus och dansar omkring här hemma. Jag känner mig nästan som förr, innan den här långa IVF-resan. Förvånad

Solig
  • Sunseed
    Najje79 skrev 2012-10-27 20:35:41 följande:
    sunseed: Grattis till v 12! Jag kände också av ligamenten när jag nös :) men jag säger som du, det är ju ett symptom det med :). Jobbigt med diskbråck!
    Nysningarna = AJ! Skrattande 
    Mycket värre än diskbråcket, för det är jag van vid. {#emotions_dlg.flower}
  • Sunseed
    Najje79 skrev 2012-10-27 21:29:34 följande:
    Sunseed: känns det nästan som den låten "I can see clearly now the rain is gone...."? Så kände jag med.
    Haha Skrattande
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011