Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson1 skrev 2012-10-23 10:47:15 följande:
    Sunseed: Om du kan så bortse från all statisktik o siffror. Man är nog nojjig ändå . Vet att det är svårt men försök att lita på att det kommer att gå bra nu, det mår du själv så mycket bättre av. Läste tillbaka på gravidbloggen jag skrev (inget jag delat ut bara för mig själv, kan rekommendera det varmt till andra också så har man kvar sina tankar o funderingar om barnet vill se det någon dag) så var jag också väldigt orolig i början. Någonstans på vägen bestämde jag mig bara för att det ska gå bra o därefter började oron avta o jag kunde njuta mer av graviditeten. Det går inte att leva med en sådan oro i längden. Samma sak var när Jenni föddes o jag var orolig att hon skulle sluta andas på natten. Fick bara börja lita på att det ska gå bra för man kan inte vakta de varje sekund och andningslarm ville vi inte ha. Stor Kram
    Du har helt rätt. Skrattande
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-10-23 19:53:45 följande:
    Sunseed: Det här betyder inte att du måste låta bli att berätta om du nojjar över något. Vill absolut att du delar med dig. Betyder inte heller att jag lyckades oroa mig helt , var på ett par UL för att säkerställa att allt var bra men lyckades hålla oron borta stora delar av tiden
    Nädå, jag lovar. För då finns ni där och kan lugna mig lite. Glad
    Vecka 12 är delmål ett, men jag har redan hunnit fundera på om det är vecka 13 (12+1) eller vecka 12 (11+6)...  Hahahaha. Solig (Hopplöst fall... fast inte oro... utan undran.. för vården säger en vecka tidigare än vad man skriver här inne)... Dom säger att jag är i vecka 10 både på kliniken och hos BM (10+3) och här säger man v 11.

Skit samma... Skäms 
  • Sunseed
    MissCat skrev 2012-10-22 18:45:56 följande:
    Sunseed: Usch jag vet hur det var att leva på smörgåsar! Min sambo fick laga mat till sig själv Skrattande.
    Appropå smörgåsar så är sambon bortrest. Idag har jag ätit flingor med mjölk och banan till middag. Skrattande Tur att man gör som man vill när man är ensam.
  • Sunseed

SVAMLAR gör jag också...
    Jag menar om det är 11+1 (vecka 12) eller vårdens vecka 12 som menas?

Och jag VET att det kanske är KRING den tiden, men jag tänkte om jag ska fira på lördag eller nästa lördag. Skrattande Delmål 1. Enligt mig går jag in i vecka 12 på lördag (11+1) så då är det ju på lördag jag ska äta extra gott. T ex. 

• Sunseed

Då firar jag den lördag då hela vecka 12 är förbi, d v s när 12+6 har passerat. Skrattande

• Sunseed
    MissCat skrev 2012-10-24 12:53:15 följande:
    Mariza: Jag har nog nått ett rekord denna graviditet med vikt men jag räknar med ivf behandlingarna så jag började på 69kg och väger nu hela 100kg visst en del vätska är det.

Så bara graviditet är det 18kg redan! Jag rör inte på mig direkt heller förutom till bm och läkare.

Vad härligt att allt går bra för dig. Skall du vara hemma snart? Eller har du ett jobb som är lugnt?
    Vad underbart att ha kommit så långt Mariza!

Ja, räknar man hela IVF-resan så har jag gått upp över 10 kg, och jag är 1,60 kort. Och mer lär det bli med lite tur.. Skrattande 
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-10-24 16:14:21 följande:
    Sunseed: IVF och Graviditeten har lämnat efter sig kring 20kg ... Men Jenni är så värd det o jag ska gå ner vikten igen även om det tar lite tid
    Japp, så tänker jag också... Om jag är mammaledig i vår måste jag ändå motionera minst två av våra tre jyckar, så det måste bli en promenad på förmiddagen och en på eftermiddagen, jag hoppas att jag kommer att gilla babysele så att vi kan traska ut "allihopa". Annars får jag gå med en och en.. Då kanske man går ner i vikt i och för sig. Skrattande
  • Sunseed
    Sunseed skrev 2012-10-24 18:21:15 följande:
    Japp, så tänker jag också... Om jag är mammaledig i vår måste jag ändå motionera minst två av våra tre jyckar, så det måste bli en promenad på förmiddagen och en på eftermiddagen, jag hoppas att jag kommer att gilla babysele så att vi kan traska ut "allihopa". Annars får jag gå med en och en.. Då kanske man går ner i vikt i och för sig. Skrattande
    Och så svamlar jag igen (nyvaken).. Om jag inte gillar sele blir det ju barnvagn, och då vill jag bara gå med EN stor hund. Så menar jag. Inget annat. 
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-10-24 18:30:19 följande:
    Sunseed: Här går maken ut med jycken innan han går till jobbet så jag behöver bara rasta en gång under dagen med Jenni i vagnen. Min rygg pallar inte sele så det blir vagn . Trots det har jag inte tappat nämnvärt med vikt utan får försöka med något mer drastiskt när jag orkar
    Vi får se om min rygg pallar sele också. Annars blir det ett fasligt traskande med barnvagnen för min del. Sambon tar också en hund, men då har jag två kvar *haha*. Och om jag ska gå med två stora, ystra saker och en barnvagn blir det definitivt ingen motion för min del, för då blir det nog fullt upp med logistiken. Jaja, man får väl vara tjock ett tag helt enkelt och ta tag i det när andan faller på. 
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011