Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

7879 skrev 2012-09-29 19:15:05 följande:
    Sunseed: härligt när man kan skratta åt det efteråt! Jag har också haft lätt att tappa humöret och lätt för gråt, men tack och lov inte så farligt. När var det du skulle på VUL? MissCat: vad skönt att de har koll på dig, men jobbigt att blodtrycket stiger och att det är protein i urinen. Förstår dina tankar om datumet för kejsarsnitt, hoppas att det löser sig på bästa sätt, att det går bra för bebisen att äta och att ni kan få åka hem till jul, om inte annat på permission. Kelsson: kan föreslå ett datum för träff längre fram, väldigt fullbokad just nu.
    Skrattande
    Om en vecka, 9 oktober, ska IVF-kliniken se om hjärtat slår. 
  • Sunseed

En fråga till er som vet lite mer..

Natten till idag var jag vaken till 04 med en massa krämpor. Och jag är ju bara precis inne i vecka 8. Illamående är ju vanligt, så det är inga konstigheter, men en smärta i magen var rent ut sagt fruktansvärd. Det var INTE som mensvärk utan det skar som knivar och gjorde så ont att jag nästan tappade andan. Missfall var det första jag tänkte på... Jag var visserligen jätteförstoppad också, så jag fick ta Lactulos och sedan sitta på toa halva natten, så kanske har det med det att göra (att magen gjorde så fruktansvärt ont). Det var liksom en "sjukt ont" känsla. Jag var på väg att ringa ambulans...

Så min fråga är väl egentligen att i de fall man kanske känner något vid ett missfall. Är det då som jättestark mensvärk, eller är det just dom här skärande knivarna i magen? Jag har inte börjat blöda och brösten ömmar mycket fortfarande, men jag känner mig väldigt osäker på vad som hände i natt. Och jag är livrädd för att gå och lägga mig i natt och uppleva samma smärta igen. 

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-09-30 19:11:57 följande:
    Knytet: Vad roligt med shopping. Vill också veta vad det blev för vagn

Sunseed: Min bästa vän var Novalucol , åt de som godis nästan  
    Ja, Novalucol har jag också köpt idag. Halsbränna from hell. Skrattande
    Och tarmarna... ja, dom är i en värld för sig. Har legat vaken halva natten. Orkade jobba till lunch, sen åkte jag hem. Nu ligger jag i soffan och försöker få i mig smoothie med yoghurt och frukt och bär.
  • Sunseed
    7879 skrev 2012-10-01 14:22:51 följande:
    Knytet: Vad kul med shopping, det blir man alltid glad över!
    MissCat: Tyvärr behöver jag ingen.
    Sunssed: Hoppas laktulosen hjälper, låter inget kul med sådana smärtor! Snart dags för VUL då, hoppas ni får se ett härligt pickande hjärta!
    Om en vecka precis blir det VUL. Vi hoppas såklart på ett pickande hjärta, men i ärlighetens namn känns det så himla overkligt, så jag vet inte vad jag ska tro. Skrattande
  • Sunseed
    Najje79 skrev 2012-09-30 17:23:10 följande:
    Sunseed: jag hade också ett förhållande med lactulosen under min graviditet. Katrinplommonjuice hjälpte mig jättemycket också.
    Sambon letade igenom hela stormarknaden igår utan att hitta den där juicen. Så jag gick bet. Kyss
  • Sunseed

Tack för bra tips! Köpte Katrinplommon idag och det växte i munnen. Men vad gör man inte! :)

Haha. Jag kan se bilden framför mig. Er hojtandes efter Novalucol på förlossningen.

• Sunseed
    Najje79 skrev 2012-10-03 12:26:59 följande:
    Sunseed: ja haha, det lät nog roligt! "åååh, nu kommer en värk till, ge mig en novalucol!!"

Jag kunde inte äta katrinplommon, behövde typ 30 för att det skulle hjälpa, däremot juicen. Står bland saft i affären, en glasflaska.
    Jag har provat något annat idag (ett tips från en kollega) som inte växer i munnen på mig. Skrattande Jag gick in på hälsokosten och köpte ekologisk kallpressad kokosolja med lukt och smak (det finns utan). Den är lite hård. Jag tog 1 tsk och blandade i mitt te och jädrar vad magen började jobba. Dessutom är det nyttigt. Det ska hjälpa till att ta upp Omega 3 och Omega 6 bland annat. Och en massa andra bra hälsoaspekter. Så... Jag sviker nog dom där katrinplommonen. De smakar illa. Skrattande
  • Sunseed
    MissCat skrev 2012-10-05 11:38:37 följande:
    Hej tjejer! Hur mår alla?

Själv så börjar jag tycka det är tungt...gör ont i ryggen och revbenen. Min UVI går inte över så infektionsläkaren har sagt att de skall prova att tömma mig för att se om jag kanske inte kissar ut allt och att det då finns bakterier kvar i blåsan. Skall tömmas den 18:e och är nervös inför det. Vill inte att de kör in ngt rör i mitt urinrör....

Nästa fredag är dags för TUL igen så det är spännande att se om han har växt mycket Glad Är i vecka 27+4 idag. Blodtrycket i tisdags hade gått ner till 130/70 med blodtrycksmedicinen så jag är glad för det men har fortfarande +2 på sticka.

Mitt mål nu är till vecka 35 då bebis bör vara såpass mogen om det skulle hända något.
    Det går säkert bra med tömningen. Tänk på att du är IVF:are och IVF:are har nog gått igenom saker som många andra skulle få svindel av (äggplock t ex). Du kanske får lugnande och bedövning om du är orolig? 

Vad spännande att se lillplutten nästa vecka! 
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011