Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Najje: Tråden jag klistrat in med gratispaket så kommer det med en kupong på en liten liten flaska på weledas olja i Allt för föräldrars gratispaket....
Najje: Tråden jag klistrat in med gratispaket så kommer det med en kupong på en liten liten flaska på weledas olja i Allt för föräldrars gratispaket....
Strössel: Håller tummarna att du blir av med Crosstrainern!
Strössel: Vad härligt! Då hjälpte min tumhållning
Viksan: Jag tror att problemet i mitt fall var att bebis låg o tryckte mot så jag inte fick tillräckligt med luft. För det har inte varit några problem nu på ett tag.
Vad bra att du får hjälp av BM att skriva förlossningsbrev. Viktigt att föra fram det som du är rädd för.
Aurora: Kanske inte helt fel att ta ett par turer till då
Vi kan ju skriva in lista igen, var ett tag sen sist...
Jag kan börja
Kelsson BF 8/12
kasa: Hoppas att du talade om för honom att han är absolut inte tvungen att låna saker från er! Passar det inte så kan han köpa eget och du kan passa på att förklara för sonen att pappa kan lika gärna köpa egna saker och inte låna andras. Hoppas att det löser sig för er! STOR KRAM!
Najje: Får du inte KUB då för att du bär tvillingar? Försök gulla lite med vårdpersonalen.
Listan såg lite rolig ut och såg att Jis hade missat ta med kasa... så här är vad jag tror är "rätt" version :
Strössel BF 21/10
Aurora79 BF 14/11
Viksan BF 27/11
Kelsson BF 8/12
Jis BF 11/12
Kasa01 BF 16/12
Kasa: Självklart får du kräkas ur dig, vi finns som sagt till för varann i både med o motgångar!
Kan du inte säga till X att han inte får använda pojken som slagträd? Gör han det fortsatt kan du gå till familjerätten och be att hans kontakt med pojken blir till övervakade träffar.
Vilken fruktansvärd situation du befinner dig i!
Najje: Helt otroligt. Har du bara pratat med en läkare eller försökt med flera? Men om du får extra UL så kanske du inte blir så orolig. Jag tog också KUB bara för att se att bebis levde fortfarande så om du inte är så orolig kanske du klarar dig till v18...
Lindis: Kunde de inte ge er en tidigare tid när det var de som gjort fel? Ring o fråga imorgon o klaga lite!
lindis: vad synd! stor kram!
Viksan: Inte lätt att dela vårdnad med en sådan pappa...
Jordgubbe: Jag smörjer fortfarande inte in magen. Tyckter att det bara är kladdigt .
Angående KUB så var vi överrens om att gå vidare till fostervattensprov eller moderkaksprov. Mest gjorde jag KUB för att se att bebis levde fortfarande men även för att få veta. Hade det "bara" varit DS hade vi nog inte gjort något utan behållt barnet. Hade det däremot varit andra (som ofta är allvarligare) defekter så hade vi avbrytit. Har du läst om vad de olika Trisomi handlar om? Det gjorde jag o det var det som avgjorde. Vissa defekter är så horribla att stackars barnet kommer att lida hela sitt korta liv, och jag kände att jag älskar mitt barn så mycket att jag vill inte utsätta henne/honom för lidande.
Nu hade vi tur och fick bra siffror så har inget att oroa mig för längre.
På jobbet berättade jag direkt dagen efter KUB, vågade känna mig säker nog då
Najje: Skönt att ni gemensamt kommit fram till ett beslut. Viktiga är att ni är trygga i beslutet och som du säger kan ni alltid åka in till gynakuten om ni blir oroliga.
anderska: Grattis till ny vecka! Känner igen det där, sa precis samma till mamma idag, att det har gått så fruktansvärt fort även om man i början aldrig trodde att v12 skulle komma