Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Aurora: Hoppas du får det riktigt trevligt!

• Kelsson1

kasa: Helt rätt, tryck tillbaka den bara , inte dags att komma ut än (o definitivt inte genom naveln )...

strössel: Det är bara att ringa om du är orolig! Själv blev jag ju väckt av liten så är lugn nu

• Kelsson1

Aurora: Så glad över att du hade en trevlig fikastund! Jo man har efter så lång tid hunnit avhandla en hel del

Jis: Vi var runt till olika babyaffärer igår och tittade på kudde men jag tyckte att alla var väldigt tjocka i jämförelse med vad BM visade att man skulle ha... Får fråga BM en gång till när jag ska dit på nästa besök, blev ju så osäker så jag vågade inte köpa något...
    Passade på att köpa en rosa filt istället som bebis ska ha

Strössel: Men vilken pärs! Förstår att ni blev rädda! Satt med hjärtat i halsgropen o läste, men sååå skönt att allt är bra ändå!
    Helt rätt av din man att förbjuda allt jobb från dig nu! Vila o ta det lugnt! STOR STOR KRAM!

Sputnik: inte skrämmas sådär! Skönt att allt var ok! Nu vill vi inte att det kommer mer blod för din del bara så du vet det! STOR KRAM!

Vickan: Bra att BM sa att ingångsättningen kan bli förskjuten, annars vet man inte hur man ska reagera på ett sånt besked om man är totalt oförberedd.

Ego: Var som sagt o shoppade igår, blev helt dödstrött så orkade inte ens logga in på datorn efter det på hela kvällen
    Vi var o hämtade ut 3st gratispaket där Ica Maxi Häggvik/Big Babys var lätt bäst! Så tjejer i Stockholmsområdet in på nätet, fyll i kupong o åk o hämta från Big Baby!
    Nu har vi äntligen köpt underlag till skötbordet som blev rosa och köpt in de första rosa plaggen, filt, mössa o vantar

• Kelsson1

Jis: Ingen kupong. Sök på "blankett för uthämtning av gravidbox"

Speck: Tack för tipset, får kolla in Ikeas kudde!
    Tror du vi klarar oss utan kudde till vagnen då vi kommer att köra fårullspläd som är mjuk?

Strössel: Du ser, du behöver ta det lugnt o inte yra omkring längre. Du ska föda snart o behöver sista tiden till att samla på krafter!

Lillstintis: Förstår att du inte vågar titta på såna program. Jag är också känslig så får vara lite försiktig med vad jag tittar på. Programmet från TV3 var känslosam men på ett positivt sätt tyckte jag men lika bra att du väntar tills bebis är född innan du tittar om du känner dig osäker

• Kelsson1

Aurora: Synd, o att de skrivit i blanketten att det bara är den gravida mamman som får hämta ut boxen...

• Kelsson1

Speck: Vi förstår att din kraft går ille Loke (som sig bör) o hör vi inte av dig så är det helt ok.
    Stackars er, inte lätt för någon av er när ni är trötta o Loke inte äter som han ska. Hoppas det vänder snart! STOR KRAM!

Jis: Fanns en tråd här på FL om billigare refiller men tror att det var för andra sorten av hink. Tror (är inte säker) att Ullared säljer billigare refiller till båda varianterna av hink.

Strössel: Den man fick från BigBaby var Sangenic. Tror att jag kommer att hämta ut Angelcare hinken också från Babyproffsen

Lulis: Härligt att höra att allt är bra med dig!
    Kan förstå att kommentarerna är störande när du själv tyckera att magen är stor. Själv tycker jag att min mage gott kunde få vara större, så tittar lite avundsjukt på de som har större . Oroar mig tyst också för att magen inte är större, som tur är ska vi på TUL om lite mer än en vecka...

Ego: Har varit helt slut hela dagen. Var väl för mycket igår med shoppandet. Hade också tvättstuga idag så när vi vart klara där har jag bara legat i soffan o tittat på tv (när jag inte sovit ).

• Kelsson1

Vickan: Vääääldigt spännande, får se om vi får en ny bebis till tråden nu

Aurora: Håller tummarna att bebis vänt snällt på sig!

Karmosin: Så lite så

• Kelsson1

kasa: Det är bara BigBaby i Häggvik som man får boxen från, de har samarbete med Ica Maxi i Häggvik. Dvs innehållet i boxen är från båda affärerna men själva boxen hämtas ut hos BigBaby....

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011