Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

kasa: Gravidhjärna kallas det . Jag brukar också ha full koll men har fått inse att nu under graviditeten är det annorlunda.

Jis: Grattis till ny vecka.

Vickan: Om jag var du skulle jag inte vänta till imorgon utan ringa till förlossningen redan idag!

Strössel: Vad härligt att få helt nytt babyskydd! Mysigt med handmuffar, funderade också på det men har inte köpt något än...

• Kelsson1

Jordgubbe: Finns väl andra tabletter man får ta även om man är gravid mot migrän. Ring till sjukvårdsupplysningen.
    Själv har jag haft tandvärk, tror att jag tappat en plomb. Har inte velat åka in på en söndag (kostar skjortan) så har knaprat alvedon och väntar på morgondagen...

• Kelsson1

Viksan: Bra att du åkte in för kontroll! Ännu bättre att allt var bra!

Lindis: Det är något jag tar varje dag men inte tänkt på att den skulle kunna göra mig illamående även om jag mår illa varje dag. Tror dock inte att det är de jag mår illa av, har idag inte kommit ihåg att ta de idag men fortfarande mått illa. Är du säger på att det är de du mår illa av och inget annat?

Najje: Har du provat sova med kudde mellan benen, tydligen ska det underlätta något, hoppas att du snart kan ligga på sidan igen.
    Grattis till att kommit under 200!

• Kelsson1

Lindis: Jag trodde du tog de i samband med frukost o då kan det vara svårare att vara säker på vilket man reagerar på. Men tar du de i tom mage så förstår jag att det är lättare att urskilja vad illamåendet beror på. Försök som sagt ta de i samband med måltid så hoppas jag att du blir bättre.

• Kelsson1

Lindis: Gravid brukar det kallas när man glömmer
    Yes flytningar i massor, kan inte gå ut utan trosskydd längre...

• Kelsson1

Strössel: Vi får starta vadslagning här om vilken dag bebis behagar titta fram

tredjemaj: Skönt att kunna hjälpa till

Najje: Hoppas kudde hjälper nu också.

Vickan: Starkt jobbat! Förstår om du inte får någon tid över till att skriva. Är väldigt imponerad av er nyblivna mammor om ni hinner in på tråden alls.
    Hur gjorde du för att övertala mannen till att köpa lägenheten ?
    Stort grattis till lägenhetssköp!

Karmosin: Vad spännande bara 11 dagar kvar!

Ego: Mår inte alls bra, lite täppt i näsan o känsla i halsen om att det kanske blir en förkylning. Har sovit dåligt, varit snorig och haft ont i munnen. Måste väl boka akuttid till tandis...

• Kelsson1

Kasa: Håller med, tror också får en bebis med 4 ben . Härligt att ni bara har några timmar kvar till ni får se bebis igen! Jag får vänta till imorgon...

Strössel: Googlade lit på huskurer för att få igång förlossning: "Tutt-tricket" är annars en säker metod har jag hört. Att "mjölka" bröstvårtorna under ca 2 långfilmer ska garanterat sätta igång förlossningen enligt min profylaxledare. Det framkallar oxyticin (samma hormon som finns i värkstimulerande)."
    www.familjeliv.se/Forum-2-115/m15974154.html

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011