• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck

Strössel: Ja, förstår att det känns segt, men efter RUL kan jag nästan lova att du kommer känna sparkar! För mig blev det så iaf, att innan RUL så kände jag bara svagt då o då men efter RUL var det tom så att jag kände dom utanpå magen.. Har hört flera säga så, vet inte om det beror på en mental grej hos mamman eller om det är bebisen som plötsligt blir starkare, haha!

Ego: Barnrummet blev färdigt igår, vi har målat tak, fönster- och dörrkarmar, väggar, lagt nytt golv, satt upp nya tak-och golvlister och det blev såå himla fint! Nu är det IKEA som gäller för inhandling av möbler! Vet inte om vi åker nu i helgen, eller när, men rummet i sig är iaf färdigt! Känns jätteskönt och jag är så glad i min man som verkligen ställt upp denna vecka, storstädat hela huset, klippt gräset, målat väggar, lagt golv och fixat med listerna inom loppet av 1 vecka!
    Ser fram emot IKEA verkligen, känner mig tokigt shoppingsugen Skrattande

• Cahela

Strössel och Speck: Tack för att ni delar med er av era upplevelser innan KUB. Jag har nojjat mer och mer nu sista veckan för om barnet skulle leva. Jag undrar varför man tänker så? Kanske för att man har kämpat så länge?
    Vad härligt för er båda som kommit en bra bit in i graviditeten!! Mysigt att inreda barnrum. Min mans dotter har ett ljuvligt rum hos oss som jag har inrett. När jag träffade honom och vi flyttade ihop så fick jag utlopp för mycket av mina barnkänslor genom att fixa och dona för hans lilla tjej. Jag köper kläder till henne och älskar att fixa i hennes rum. Nu är hon 7 så det behöver göras om lite men vi har mycket barnsaker som vi kan använda till det nya barnet. Jag hoppas innerligt att det går vägen på onsdag, kommer nog inte sova så bra natten innan. Vi h har tid kl 8 på morgonen så det blir ingen väntan under dagen. Känner mig så nervös!

• Kelsson1

Ankaja: Vad jag har fått höra så tar bebisen det den behöver även om mamman inte får så mycket. Däremot tycker jag att det din BM sa om att åka in o få dropp låter vettigt. Inte själva viktnedgången som är oroande men om du inte får behålla något alls så tror jag att det kan vara bra för dig att åka in till sjukhuset o få dropp. Stor Kram o hoppas du blir bättre snart!

tredjemaj: VÄLKOMMEN O GRATTIS ÄVEN HÄR!!! Vid VUL på kliniken så avrådde läkaren oss från att ha sex minst en vecka framåt (hade då haft senaste blödningen kring en vecka tidigare). Hon tyckte att om man blöder kan det vara bra att hålla sig från sex tills det slutar.

Speck: Vi pratade om sex idag, läste i en gravidbok att läkare avråder vissa par (som har ökad risk för MF, vad nu det betyder?) från att ha sex så vi beslutade att avstå ett tag till. Ingen sex i världen är så bra att det är värt ens tillstymmelse till risk för MF. Får se om vi ändrar oss senare... GRATTIS till tredje trimestern! Tiden kommer bara att rinna iväg för dig nu med semester o allt så innan du vet ordet av är det dags att "beama" ut bebis Visste väl att det inte skulle ta länge för er att bli klara med barnrummet, Grattis! O va kul att höra sen om alla era inköp!

cah: Skämtar du! Är livrädd för att inte se levande bebis på KUB!!! Är mer rädd för det än resultat, oroar mig faktiskt inte för resultatet alls. Är övertygad om att det kommer att gå bra för er på onsdag o sen kan du slappna av. KRAM!

• strössel

Vickan l:
    Nu äntligen har vi bestämt vagn Skrattande det blir en Emmaljunga citykorg i färgen svart classic och sen ska jag välja ett tyg till sittvagnen från 2012 det gick alldeles utmärkt att göra så. Sen ska vi hyra bilstolen på babyproffsen 500 kr för 6 månader sen 100 kr i månaden. Då dom inte använder den så länge så vill jag inte köpa en ny.

• Speck
    Kelsson: Ha sex när ni känner att det känns bra, men jag vill bara säga att det blir inte lättare sen när magen blir större Flört Men som sagt, det ska kännas bra, är man orolig så förstör de ju halva nöjet.
    Maken frågade om vi skulle på IKEA idag, men då har han satt upp taklister i datarummet och sen varit till sopstation med massa grejjer så jag kände att jag ville låta honom vila, jag är själv trött idag. Vi kanske åker imorrn. Jag ska sätta mig och kolla lite via IKEAs hemsida vad vi vill ha o beräkna på ett ungefär vad det kommer gå på.

Strössel: Skönt att du bestämt dig, bara man bestämt sig så är liksom halva slaget vunnet, haha! Då kan man äntligen sluta tänka på det liksom, för man har redan betalat handpenning o vagnen är beställd. Då är det bara väntan kvar! Jag är glad att jag beställde så tidigt som jag gjorde då det var upp till vad sa vi nu att det var, 13 v lev tid? Och det har gått massor av veckor hittills och än inte hört nåt om vagnen. Nu är det ju massa veckor kvar också så det är ju ingen stress, men jag vill ha allt hemma i god tid innan så man inte behöver flänga runt i sista minuten sen.
  • Vickan I
    strössel skrev 2011-05-21 14:01:12 följande:
    Vickan l:
    Nu äntligen har vi bestämt vagn Skrattande det blir en Emmaljunga citykorg i färgen svart classic och sen ska jag välja ett tyg till sittvagnen från 2012 det gick alldeles utmärkt att göra så. Sen ska vi hyra bilstolen på babyproffsen 500 kr för 6 månader sen 100 kr i månaden. Då dom inte använder den så länge så vill jag inte köpa en ny.
    Härligt att ni bestämt er. Stod och velade idag med en vän om jag ska ha PP black/red på citykorgen och denimen på sittdelen eller denimen på båda eller den skogsgröna citykorgen och svart sittdel eller ja jag vet inte haha. Svart classic är fint, hade det till sonen. Vi använder samma babyskydd som till sonen till nästa också. Herregud när allt i källaren ska upp till nästa barn...hur ska det få plats haha!?
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Speck - Ja det är skönt att vara ute i god tid. Vi avvaktar det utvidgade rutinultraljudet och utifrån det tar vi beslut om vi ska beställa vagn eller ej...oj läskigt det lät när jag skrev det.....Men det ska gå bra det här. Glad att jag inte känner ngt ännu. Tyckte jag kände liten för några dagare sedan, tre små buffar, men ej säker. Om det vill sig illa känns det lättare om jag inte känt sparkar ännu..men oj sa ju precis att det skulle gå bra! Snabba vändningar här.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel
    Speck:
    Vi har bestämt vagn och färg men vi har inte lagt handpenning än det blir i v 26 -27 tror dom skulle ha semester v 28 och fyra veckor framåt. Sen väljer vi sittdelen när dom nya har kommit ut Flört men det är skönt att ha det färdigt och kan planera för annat Skrattande

Vickan l:
    Det är en djungel bland färger det är inte lätt , jag stod länge i dag i affären och kikade men den svarta kändes bäst. Tror den kan bli kanonsnygg med en färgad skötväska och nån vagnleksak och en snygg åkpåse, men hade jag fått barn på sommaren då hade jag nog inte valt en svart.

Och det kommer gå kanon hos läkaren i veckan för oss båda , det har jag bestämt Solig
  • carlan

Kul att ni handlar saker, det tycker vi om.

En fråga till er som har gjort och tänker göra KUB-test. Vi ska till MVC på torsdag och min BM sa att vi skulle prata om hur vi ville göra. Alltså läsa på innan vi kommer dit.

Varför gör ni testet? Tänker ni göra abort om barnet har Down Syndrom?

Det som slår mig spontant är att det inte finns någon anledning att utsätta bebis för ultraljudsvågor i onödan om jag ändå inte tänker göra abort om det har syndromet.

Jag tänker inte dömma någon alla får göra som man vill men önskar mera fakta om hur andra tänker. Tack på förhand.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011