Carlan: Jag gjorde KUB för att vi ville bara veta helt enkelt. Jag tycker att man ska göra det som känns bäst - vad magkänslan säger! Om du minns tillbaka så kanske du kommer ihåg att min läkare då också påpekat för mig att jag var ju inte så ung längre (är 27 nu, 26 när äggen plockades) och att alla kromosommissbildningar som sker - sker pga försämring av kvalité hos kvinnans ägg. Så det gjorde ju självklart att jag fick lite ågren och kände "jaha så eventuella "fel" är jag som "orsakat".." så vi belsutade oss för KUB bara för att se att allt var bra.
Sen var jag så orolig efter alla blödningar att varje UL har känts som en välsignelse för mig för att få se att den levde och mådde bra trots blödningar.
Men som sagt - det är helt upp till varje individ/par och alla har rätt o göra som de vill
Bara man känner sig nöjd med beslutet och redan innan diskuterat med sin partner vad man skulle göra om det visar sig vara något "fel" med barnet. Jag skriver "fel" inom situationstecken för att inte uppröra någon nu, jag vill inte hamna i någon diskussion om barns rätt att leva osv.