• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Silverklar

Tack för grattis!

Eller hur, testa brukar vara en säker metod för att få igång mensen... men inte den här gången Glad

Ja, tänker att jag ska försöka att njuta av den här graviditeten från första stund oavsett hur det går, därav att jag gick med i eran tråd direkt. Jag har ett barn sedan tidigare och om allt går vägen kommer den här graviditeten att bli min sista, så här ska njutas så mycket som det bara går!

• kasa01

Silverklar, det vär länge sen! Grattis, vad roligt! Visst är det tidigt, men det har det varit för oss alla. Stor kram!

Vickan, knepig tant! faktiskt jätte skumt att boka in dig på massa saker utan att fråga. Ta det som en komplimang, att hon vill satsa på dig..

• Silverklar

Tack för grattis och välkommen!

• Vickan I
    strössel skrev 2011-05-20 11:35:09 följande:
    Vickan l: Hade du kudde till din son när han var nyfödd ? läst att man inte ska ha kudde hade ingen aning om detta, men sen står det oxå att dom kan få ett platt huvud utan kudde hur gör man då ? Läste att en tjej hade lagt en väldigt tunn kudde under lakanet.
    Vi hade tunn kudde. Då var iaf rek att man skulle ha kudde just för att minska risken för platt huvud. Men så fort han kunde börja röra sig lite så låg han aldrig på den ändå utan nere i fotändan av sägen vilket han som tvååring fortfaranade gör  .
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel
    Vickan I skrev 2011-05-20 13:42:22 följande:
    Vi hade tunn kudde. Då var iaf rek att man skulle ha kudde just för att minska risken för platt huvud. Men så fort han kunde börja röra sig lite så låg han aldrig på den ändå utan nere i fotändan av sägen vilket han som tvååring fortfaranade gör  .
    Då får det blir en tunn kudde under lakanet för säkerhetens skull , man lär sig nåt nytt varje dag Flört och sen har jag läst så mycket om andningslarm så nu funderar jag på det med. Är det mycket vanligt att dom slutar att andas som liten ?
  • Kelsson1

Silverklar: VÄLKOMMEN! Här gillar vi att välkomna folk! Annat är det i andra tråden (brukar alltid vara så ledsamt att behöva välkomna någon där). Helt rätt njut av din graviditet, du får ändå inga plus poäng om du oroar dig i onödan. Inte värt att ta ut någon sorg i förskott! Du är ju åtminstone på RD14, jag testade första gången RD6 eller RD7. Så STORT GRATTIS IGEN!

Strössel: Syrran hade tunn kudde hela tiden till dottern, lade som bebisen på kudden så hon låg med hela överkroppen på kudden (åtminstone axlar o uppåt).

Fanns väl annat också jag skulle komentera men min gravidhjärna har glömt bort vad det var. (jo har kört med text dokument tidigare men trodde i min enfald att jag den här gången skulle komma ihåg...)

• Kelsson1

EGO: Gick precis in i graviditetsvecka 12 (11+0) idag!!!! Hääääärligt, trodde aldrig att den här dagen skulle komma!!!!

• Ankaja

Grattis Kelsson :)
    och
    Grattis och välkommen Silverklar :)

Jag är som sagt inte så aktiv men följer tråden slaviskt, jag är bara dålig på att skriva i forum ;)

Ni har så mycket samlad kunskap så jag slänger ut en fråga; hur pass farligt är det att gå ner i vikt när man är gravid? Jag har försökt läsa på men hittar information både om att det är farligt och att det inte är farligt.

Väldigt ego:
    Jag vägde rätt mycket när jag plussade och bm rekommenderade att jag totalt sett går upp max 6 kg. Jag går snart in i vecka 11 och har hittills snart gått ner 4 kg. Jag bantar inte men allt jag äter kommer upp igen och jag börjar bli lite orolig. Bm säger att det inte är så farligt fast samtidigt säger hon att jag kanske ska åka in och få dropp om jag inte blir bättre i helgen. Dessutom har jag denna vecka också fått reda på att sköldkörteln fungerar inte som den ska, mitt blodtryck går upp och ner och att jag har ärftliga faktorer för blodproppar. Det känns som att jag borde vara 90 år eller nåt med alla krämpor. Nu ska jag försöka rycka upp mig och gå ut i trädgården och njuta av solen.  

• vinterbebis12

Hej vänner, har försökt hänga med lite i tråden senaste dagarna. Om det är plus imorgon (TD), vilket jag tror eftersom vi testat flera gånger i veckan, hänger jag med på riktigt. Dock blev jag lite nyfiken när jag läste att ni diskuterat sex men hittade inte alla inlägg. Avråder läkarna från sex om man har tendens att blöda eller bestämmer ni själva att det inte känns bra? Känns som att det inte är hållbart att avstå i 8 månader till (vilket det är idag om man ska tro FL, BF 20 /1 Baby)...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011