Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Cattm: Välkommen till tråden, tror jag grattat dig i en annan tråd, minns inte vilken bara.. men grattis igen! :D

Ego: är innerligt trött på denna flytten redan. Det där allra sista man inte vet var man ska göra av ni vet, och så har man ju de där hemska "all möjligt skit"-lådorna som man inte vet hur man ska packa ihop riktigt. Usch och blääää.... SÅ nu har jag avreagerat mig lite. Nu ska man bara se till att klara av två sista nattpassen innan semestern oxå.    

• Aurora1979

Kelsson: Jo jag vet och inför varje flytt så säger jag att NU ska vi INTE släpa med oss massa skräp till det nya stället... men sen hinner alltid tiden i kapp och vi hinner inte riktigt med så en del skräp slinker med ÄNDÅ! Och så har jag av någon anledning alltid varit ihop med karlar (okej bara 2st som jag varit sambo med) som INTE kan slänga!

Vickan: Vi bär nog alla på någon underliggande oro... ibland lyckas man tränga undan den i längre perioder. I alla fall så tycker inte alls att du reagerade konstigt. 

• Aurora1979

cattm: hehe jag är lite hobbyscrappare själv och sparar på lite biljetter o såna saker som jag tror att jag någon gång ska ha tid att sätta mig ner och scrappa ihop något med. Men det tar inte så stor plats som tur är.

• Aurora1979

Lulis: ja vi flyttar i detta nu kan man säga, Har sovit sista natten i lägenheten och nu har vi emigrerat från flyttröran till makens systers hus som står tomt eftersom de är på semester. Jobbigt är bara förnamnet...

Ooooh vilka fina ringar alla har. Vi har designat våra själva och dem är väldigt enkla, dock har dem stort sentimentalt värde för oss (eller mig speciellt) eftersom guldet i ringarna är från min mammas smycken som vi smälte ner och gjorde om. Vet inte om det syns, men förlovningsringen är slät och den andra har bara en enkel fyrkantig sten i (fejksten ska tilläggas haha, maken får spara ihop pengar till en äkta till någon bröllopsdag).

• Aurora1979

Anderska: Tror att du precis klivit in i veckorna som brukar kallas spökveckorna... just eftersom man inte känner sig speciellt gravid på något sätt. Spökveckorna är väl ca v.13 fram tills man börjar känna bebis?

Kelsson: Tack för omtanken. "Ser fram emot" att jobba min sista natt nu innan semestern. Det är fullt på hotellet som vanligt (nu mest pga Gothia Cup i Göteborg) och man har helt galet ont i fötterna när man kommer hem. Vi struntade i att packa idag, både jag o mannen var helt slut efter att ha jobbat. Nya tag i morgon.

Jo mina ringar är väldigt värdefulla för mig, men kanske inte så speciella för någon annan men det är ju jag som ska trivas med dem. ;)  

• Aurora1979

Ankaja: Grattis till lyckat RUL och tjejen! Och så klart till det stundade bröllopet, på min födelsedag dessutom! :P Min svägerska gifter sig oxå då. =) Enkelt datum att komma ihåg också. =)

• Aurora1979

Lillstintis: Lovar och svär att jag inte ska ta ut mig för mycket  i flytten. Idag ska vi bara packa några sista lådor sen ska vi nog vara färdiga med det. Och jag tänker inte bära en endaste liten låda! ;) Vi har så mycket flytthjälp inbokade så de kommer knappt att behöva kämpa alls för sin flyttpizza! ;)

Kelsson, Lulis och alla andra: Jag ser i v.24 fortfarande bara tjock o pluffsig ut tycker jag. Men hade bara  gått upp 3kg eller nåt sånt så jag får ju vara nöjd (dock +5kg efter IVF-behandlingen!). Men magen känns enorm.... synd bara att den inte SER UT som en gravidmage à la Strössel , Speck och co! ;)  

Nu har jag SEMESTER! SOM jag har längtat i år! Idag packa det sista i flytten, i morgon flyga till Sthlm och gå på dop och mysa med min familj. Måndag em flytta, tisdag flytta, onsdag flyttstäda.... blä  

• Aurora1979

Vi skulle oxå fått betala 50kr för UL-bilderna (4st fick vi men alla såg ungefär likadana ut). BM sa att om ingen sitter i receptionen när ni går ut så bjuder vi på bilderna (de var underbemannade den dagen).

Vi har en liten kvar i frysen som vi ska försöka få till ett syskon på. Jag vill absolut försöka få till syskon. Är själv från en rätt stor familj och har svårt att tänka mig att inte få ett syskon till vårt barn.

Carlan: Grattis till lyckat RUL och flickan! Hur mår du nu för tiden??

Kelsson: Gillar inte att IVF:en lägger på en massa kilon bara sådär utan förvarning! ;) 

• Aurora1979

Ehm, en liten dum fråga men ska ju flyga i morgon (inrikes) och har inte ens tänkt på att jag är gravid. De kan väl inte ha något att invända mot där?

• Aurora1979

Carlan: skönt att illamåendet är lite bättre iaf så du slipper läggas in på sjukhuset hela tiden. Känner mig nästan lite bortskämd med hur bra jag mått hela tiden i jämförelse med många andra här i tråden.

Mm jag trodde väl att det är väl från v.28 i vissa flygbolag som man inte får flyga men tänkte så att de inte vill ha "bevis" för att jag bara är i v.24, för det har jag då inget. :P  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011