Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Aurora- med ditt jobb förstår jag att du sjukskriver dig. Du kan ju inte anpassa när gästerna kommer etc. Bra att höra att du också mår bättre än någonsin - det är vi värda {#emotions_dlg.flower} Bra att höra hur andra tänker och resonerar. Jag fick mig som sagt en liten tankeställare av Kelssons fråga och ska försöka att hålla timmarna på den här nivån (och inte mer) så länge jag orkar.

Eileen - vilka fina! Får man beställa av dig när du blir bättre i handen?

• vinterbebis12
    Lindis1974 skrev 2011-10-03 13:10:47 följande:
    Hemma igen. Allt ser fortsatt bra ut. Det verkar som att moderkakan som håller på att bildas hamnar lite tokigt. I framkant tror jag han sa. Det kan göra att det blöder och har jag otur kommer det fortsätta.
    Ja känner mig lugnare i alla fall. Men jobbigt att blöda.
    Kram till alla.
    Men va skönt att höra. Blir så glad!! Kram
  • vinterbebis12

kelsson - förstår att du vill att han ska meddela och tror att det är det som gör dig upprörd. Ät lite och skit i tvätten. Kram

Eileen- hoppas du får ta bort gipset snart och va bra att helgen blev av och blev lyckad.

Enya - vi gjorde inte KUB: Tycker en sannolikhet är ointressant (man kan ju faktiskt vara en av 20 000) och är inte beredd att göra fostervattenprov. Vår BM sa precis som Kelssons att de inte rekommenderade kub om man inte var beredd att göra fostervattenprov (eftersom i princip alla som får hög risk väljer att gå vidare med fostervattenprov eller moderkaksprov). Vi fick ett UL ändå i v 13 och bara att se bebisen gjorde mig lugn.

Ha en avkopplande kväll alla! Känns som vi är många som behöver vila lite extra just nu. Själv ska jag se på "barn till varje pris" på svt 2 klockan 20.,

• vinterbebis12

Har läst men orkar inte kommentera idag men är glad att se att ni alla och era bebisar verkar må bra. Ska äta och bara softa i soffan med mannen. Ha det bra!

• vinterbebis12

strössel - jag skulle ringa. Har hört att man ska lägga sig på mage om man inte känner bebis, då vaknar den. kanske värt att prova!  Du ska se att allt är bra med lilla pyret men bra att kolla upp om man är orolig.

• vinterbebis12
    Vickan I skrev 2011-10-09 20:51:43 följande:
    Hej tjejer!

Har läst och skulle kommentera men blir blankt vad jag ska skriva. Stor kram till dig Speck iaf, jag vet hur du har det och som andra sagt blir det bättre även om det känns avlägset nu. 

Själv har jag grundat med en Texas Longhorm till middag . Det gjorde vi dagen innan det drog igång med sonen också så vi har skapat tradition haha. Har precis packat väskan, känns skitskumt göra det då jag inte vet säkert om det blir imorgon eller ej. Kan ju bli så att det är fullt så jag inte får komma in alls eller så få jag komma in, men läkaren tycker efter koll att jag är för omogen för igångsättning så att det skjuts på några dagar. BM sade att det inte är vanligt, men att det KAN bli så så att jag är beredd då. Jaja den som lever får se....Kanske skriver imorgon att jag är hemma med babyskydd och packning och allt igen och väntar.
    Men gud va spännande! Ska tänka på dig imorgon!

Strössel - vilken lättnad att allt var bra!

Har varit trött i helgen efter mycket aktiviteter och har inte orkat kommentera men har läst. Kram, kram
  • vinterbebis12

Har läst men orkar inte kommentera alla men tänker på er alla.

Vickan! Stort grattis till er son! Tråkigt att höra om förlossningen och hur jobbig den var. Hoppas allt går bra härifrån.

Strössel - säger som alla andra - fruktansvärt att du ska behöva höra sådana saker från din mamma. Bra att du sätter ner foten och att du bestämt dig för att ditt barn inte ska behöva utsättas för samma. Var stolt över att du har blivit en sån härlig och omtänksam person trots henne. Stor kram

Kram

• vinterbebis12

Har försökt läsa ikapp lite.

Jis - skönt att det såg bra ut. Man blir ju extra nojjig nu när de har gått ut med ändrade riktlinjer. Bra att ni kollade och underbart att allt såg bra ut.

Najje - jag köpte en lång täckkappa från mamalicious via Nelly men den verkar inte finnas kvar. Finns dock andra fina kappor: http://nelly.com/se/mammakl%C3%A4der/kl%C3%A4der/jackor/

Karmosin - jag blir också varm om fötterna. Inte kul!

• vinterbebis12
    Jordgubbe1 skrev 2011-10-13 19:08:42 följande:
    hallå hallå, tog nästa en halvtimme att läsa igenom allt ni skrivit sedan jag var inne sist. Mycket har hänt och jag känner med er alla.

Grattis Vickan till finaste sonen! Underbar belöning efter allt du gått igenom!

Har några frågor som jag hoppas ni kan svara på!

När börjar man med olja på magen?

Hur tänkte ni som gjorde KUB-test, var ni beredda att ta bort barnet om det visade sig stor risk för fel på barnet? Själv är jag ganska säker på att jag inte ska göra det, vet inte om jag orkar med någon oro och skulle under inga omständigheter kunna ta bort barnet nu när vi äntligen mot alla odds blivit gravida.

I vilken vecka berättade ni på jobbet?

Kram på er!
    Hej jordgubbe,

jag började med olja runt v 12 tror jag

KUB-resultat med sannolikhet tycker jag inte ger tillräckliga svar och vi ville inte gå vidare till moderkaksprov oavsett riskresultat så vi valde att inte göra något test. Osäker på om man kommer känna att det är rätt om barnet har DS eller något annat...

Berättade på jobbet i v 18, när min chef var tillbaka efter semestern.
  • vinterbebis12

kasa- va tråkigt att höra om ditt ex. Ser inte vad mer du kan göra på egen hand. Möjligen fråga honom vad det är han är trött på (vilket han säkert inte kan svara på eftersom han bara verkar ta ut sin frustration på sig). Familjeterapi kan ju vara något (även om ni inte är ett par). Hoppas det ordnar sig snart och att du till dess kan försöka att inte tänka på det

Strössel - snart är bebisen här! Va coolt!

Vickan- hur mår ni? Har lill-prinsen fått något namn?

Grattis till alla nya veckor! Har själv 98 dagar kvar till BF idag.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011